DPD Romania – afaceri in crestere cu 23%
Reading Time: 3 minuteCompania de coletarie si curierat expres DPD Romania a inregistrat in 2015 o crestere cu 33% a volumului livrarilor efectuate, in timp ce business-ul companiei s-a majorat cu circa 23%, fata de anul precedent, depasind pragul de 20,5 milioane de euro.
“Anul 2016 este o provocare – ne-am propus o crestere de 30% a cifrei de afaceri si cu 35% a volumelor”, a declarat Lucian Aldescu, CEO DPD Romania, intr-o conferinta de presa. Acesta a aratat ca anul acesta investitiile strategice ale companiei in capacitatea logistica se vor ridica la 2,5 milioane de euro.
“Avem doua proiecte mari – ne vom muta in iulie in noul centru de sortare din Bucuresti, unde este totul nou si fiind cu 10 kilometri mai aproape de Bucuresti ne va ajuta sa acoperim mai bine fereastra operationala dintre orele 17:00-21:00. In septembrie – octombrie ne vom muta si in Sibiu intr-un hub nou”, a spus Lucian Aldescu.
Hub central Sibiu va avea o suprafata 4.200 mp si o capacitate de 50.000 colete/zi, 4000 paleti/zi, iar depozitul din Bucuresti va avea 4.800 mp si o capacitate de70.000 colete/ zi, 2.000 paleti/zi.
In 2015, investitiile in capacitatea logistica s-au ridicat la 2 milioane de euro, au aratat reprezentantii DPD.
Topul zonelor din care s-au trimis in 2015 cele mai multe colete in tara este condus de regiunea Bucuresti-Ilfov, cu 50% din total, urmata de judetul Cluj, cu aproximativ 10%, Timis, Iasi si Arges.
”DPD are o vasta paleta de clienti, astfel incat putem spune ca romanii au primit sau expediat produse din toate industriile, preponderente fiind cele de fashion, home&deco, jucarii, carti, beauty, sau mancare pentru animale. Ponderea livrarilor la nivelul intregului an a fost una echilibrata, 50% dintre colete au fost trimise de jucatori din sectorul B2B si 50% de segmentul B2C”, a aratat Lucian Aldescu.
In ceea ce priveste livrarile internationale realizate de curierii DPD anul trecut, majoritatea lor a plecat din zonele Bucuresti-Ilfov, Cluj, Timis, Iasi si Brasov, catre Germania, Marea Britanie, Italia si Ungaria. Si topul romanilor care au primit colete din afara tarii este condus tot de bucuresteni, ilfoveni, clujeni si timisoreni, urmati de constanteni si ieseni. Cele mai multe colete au venit in Romania din Germania, UK, Italia, respectiv Ungaria.
”Investitiile vor juca un rol esential in dezvoltarea business-ului si in 2016, cand ne vom concentra si in zona de livrare marfa paletizata, oferind clientilor un serviciu de livrare paleti, in 24-48 ore, in Romania si Bulgaria, dar si in restul Europei”, a aratat Lucian Aldescu.
Trendul de crestere pe segmentul livrarilor inregistrate de DPD Romania s-a mentinut si in ianuarie 2016, cand numarul coletelor expediate de companie a crescut cu o treime fata de prima luna din 2015. Din totalul coletelor trimise de romani, 80% au fost pe plan intern, 15% export si 5% import.
Serviciu de livrare paleti
Obiectivul DPD Romania in acest an vizeaza un avans al cifrei de afaceri cu 30% si o crestere a volumului cu 35% fata de 2015. Principalele motoare de crestere vor fi, in proportie de peste 50%, e-commerce-ul, investitiile in zona de depozitare, manipulare si livrare, dar si PalletOne, noul serviciu de livrare paleti in regim de curierat, destinat companiilor care activeaza in zona de FMCG, printing, papetarie, home&deco si auto.
Potrivit CEO-ului companiei, anul acesta volumul de paleti DPD se va dubla, avand in vedere marirea capacitatii de manipulare si sortare din cele doua noi depozite (Sibiu si Bucuresti), marirea flotei auto si dezvoltarii de noi solutii speciale pentru clientii PalletOne.
”In ultimii ani, pe fondul crizei economice, obiceiurile de aprovizionare s-au schimbat vizibil, comerciantii nu mai fac stocuri, ci lucreaza in baza unor comenzi punctuale. Un alt factor este ciclul de viata al produselor, care este mult mai redus, iar nevoia de cumparare este mai mare. Automat a crescut cererea de produse variate, aduse cat mai repede pe raft. In acest context, DPD a creat serviciul PalletOne”, adauga Aldescu.
E-commerce-ul, motorul de crestere pentru curierat
CEO-ul companiei se asteapta ca piata locala de curierat sa se situeze in jurul valorii de 420 de milioane euro, in 2016, fata de 370 de milioane euro, nivel estimat pentru anul anterior.
”Piata s-a maturizat si s-a tehnologizat foarte mult in ultimii ani, tocmai pentru a acoperi cat mai bine nevoile e-commerce-ului. Tendintele pentru 2016 vor fi trasate tot de comertul electronic, care isi va mentine ritmul de crestere, cu tot mai multi jucatori, inclusiv internationali, care, cel mai probabil, vor intra in Romania in anii urmatori”, declara Lucian Aldescu.
In opinia CEO-ului DPD Romania, si in 2016 e-commerce-ul va fi principalul motor de crestere al pietei de curierat.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz