Două din zece autoturisme Mercedes-Benz sunt electrificate parțial sau total pe piața din România
Reading Time: 2 minuteMercedes-Benz România se pregătește să devină „Electric Only” în următorii ani, urmărind strategia de mobilitate electrică a brandului la nivel global. Compania va oferi o alternativă electrică fiecărui segment din gama sa până în 2025, urmând să lanseze variante noi electrice la fiecare jumătate de an până atunci.
Pe piața din România, două din zece autoturisme Mercedes-Benz sunt electrificate, fiind fie complet electrice, fie plug-in hybrid. Ținta ambițioasă a brandului pe plan local este de a avea un share de autovehicule electrice și plug-in hybrid (xEV) de până la 50% până în 2025.
„Programul local Rabla de subvenționare a contribuit cu siguranță la impulsionarea tranziției către electrificare. Suntem țara din Europa cu unul dintre cele mai avantajoase programe de acest fel.”
Radu Mocanu, Director de vânzări Mercedes-Benz România
În prezent, portofoliul de produse Mercedes-Benz conține nouă modele plug-in hybrid, acoperind aproape toate segmentele, de la mașini compacte precum A-Class sau B-Class, până la limuzina S-Class. Cele trei modele complet electrice disponibile pentru comandă sunt EQC, primul autoturism Mercedes-EQ, EQA și noul EQS.
„Industria automobilelor trece prin cea mai mare transformare din acest secol. La 135 de ani după ce Mercedes-Benz a inventat automobilul, compania se reinventează pentru a fi pregătită pentru viitor.”
Amanda Zhang, CEO Mercedes-Benz România
Mercedes-Benz se așteaptă ca până la finalul anului viitor, după ce alte patru modele electrice vor fi lansate, unul din patru autoturisme să fie electrificate. EQB, EQE și două modele EQS – o variantă SUV și o variantă Mercedes-AMG – vor fi disponibile în 2022.
„Ne dorim un viitor mai sustenabil, iar pentru asta ne reducem amprenta de carbon nu numai în cazul modelelor noi de autovehicule pe care le vindem, ci și în ce privește întregul lanț de aprovizionare. Noul EQS de la Mercedes-EQ, de exemplu, este produs fără emisii de carbon și va fi lansat oficial în România zilele următoare”, spune CEO-ul Mercedes-Benz România.
Mercedes-Benz a încheiat un parteneriat cu ENGIE Romania, prin care fiecare autoturism electric cumpărat vine la pachet cu o stație de încărcare gratuită. Clienții au asigurată și instalarea acestei stații.
Compania a lansat, alături de dealerii autorizați Autoklass Group și Țiriac Auto, Mercedes-EQ Pop-Up Store, unde vizitatorii au șansa să descopere universul electric al Mercedes-Benz printr-o serie de activități și evenimente speciale. Modele electrice precum EQA, EQC și EQV sunt expuse în zona dedicată din Piața Victoriei.
Instalația temporară va fi deschisă publicului zilnic între orele 10 și 20 (22 vineri și sâmbătă) până pe 14 octombrie.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz