Business

Dorin Boerescu: Orice business se poate implica în ajutorspitale.entreprenation.ro

Reading Time: 4 minute

Ieri s-a lansat platforma ajutor.spitale.entreprenation, ce își propune să vină în sprijinul spitalelor și al centrelor medicale, aflate acum în linia întâi a luptei împotriva COVID-19. Am stat de vorbă, cu Dorin Boerescu, CEO-ul 2Performant, cel care a avut inițiativa lansării acestui proiect.

Cum ați pornit această inițiativă? Cum v-a venit ideea și ce v-ați propus, concret, să faceți?

Am fost foarte devreme expuși acestui virus și ca oameni și ca business. La început, prin modul, pe care noi l-am perceput ca fiind brutal, în care colegul nostru Bogdan Aron a aflat că testul lui Covid a fost pozitiv, am fost ușor speriați și furioși. Am fi vrut să fie libere numerele de telefon de la Linia Verde și DSP, să ne putem testa și noi rapid, să ne liniștim și să ne vedem de viața noastră. Instinctele de luptă au ieșit repede la iveală. Îi înțelegem foarte bine pe cei a căror reacție este: să ni se dea, să facă statul etc sunt gânduri care ne-au încercat și pe noi. Dar am conștientizat rapid că de fapt trebuie să facem tot ce putem fiecare dintre noi ca epidemia să se oprească și să ne revenim economic.

Așa am ajuns să întrebăm CUM PUTEM AJUTA?, apoi să primim diverse răspunsuri la această întrebare, care ne-a adus, pe moment, la această soluție https://ajutorspitale.entreprenation.ro/

În primul rând vrem să susținem uman cadrele medicale care sunt acum supra expuse riscului de îmbolnăvire, care sunt nevoiți să ia rapid decizii foarte grele și care lucrează într-un ritm extrem de solicitant.

În al doilea rând, strângem structurat resurse și soluții din mediul de business  cu care să acoperim o parte din nevoile arzătoare din sistemul medical.

În al treilea rând încurajăm oamenii de business să rămână concentrați pe soluții, să se conecteze la nevoile din comunitate și de aici să-și găsească forța să se reinventeze și să supraviețuiască.

Proiectul #ajutorspitale este inițiativa 2Performant dezvoltat în colaborare cu echipa Makesense, susținut de Fabrica de PR. Toți am fost întrebați, “de ce faceți voi asta? Voi care sunteți dintre cei care chiar pot munci în perioada asta?”. Răspunsul este simplu – pentru oameni. Pentru oamenii din echipele noastre, pentru oamenii din echipele clienților și colaboratorilor noștri. Pentru oamenii din sectorul public, business și non-profit. Pentru toți cei alături de care credem că vom putea să restartăm economic România.

Cine și cum se poate alătura inițiativei voastre?

Orice business din România poate contribui. Intră în platformă, spune cât mai specific cu ce resurse poate ajuta și noi îi conectăm cu nevoia din apropierea lui. Pe lângă nevoile absolut arzătoare de măști, mănuși, combinezoane, viziere, ochelari de protecție și dezinfectanți, au apărut nevoi suplimentare de paturi, cearceafuri, halate, săpun lichid obișnuit, apă îmbuteliată, role de hârtie etc. pentru că este în creștere și cazuistica non Covid pe fondul stresului general cu care trăim toți.

Cum vă afectează activitatea în cadrul 2Performant epidemia de COVID-19?

Fiind un business de tehnologie sigur suntem printre cei mai norocoși pentru că ne permitem să ne continuăm activitate rămânând exclusiv în online. Suntem foarte concentrați acum pe clienții, afiliații și influencerii noștri, încercând să le fim aproape și cât mai de ajutor.

Ce impact are actuala situație asupra businessului vostru?

Evident resimțim tot ce se întâmplă în economia mondială, dar în proporții diferite în fiecare dintre industriile pe care le deservim.

Pentru noi este minunat că avem cu cine să livrăm rezultate, afiliații au obișnuința și educația de a lucra “de acasă” de ani buni, nu sunt acum în proces de învățare a cum să facă asta și se simte că au rămas productivi.

Percepția magazinelor online despre situație e diferită în funcție de industrie – noi am derulat la începutul săptămânii un studiu rapid cu peste 200 de respondenți, puteți vedea rezultatele aici.

Ce planuri de menținere a businessului aveți pentru perioada următoare?

Am implementat deja o serie de măsuri de suport pentru clienții noștri din industriile cele mai afectate și ne concentrăm să-i susținem cât mai mult în acest moment pe cei activi.

2Performant este o platformă prin care brandurile de orice dimensiune pot colabora online cu talentele digitale de marketing, la cost pe vânzare (affiliate marketing) sau cost per awareness (influencer marketing).

Dincolo de efectele pe termen scurt, care ne îngrijorează la nivel uman pentru echipa noastră și cei apropiați, pentru toți userii noștri, industria și societatea, nu simțim nici o amenințare pentru business.

Care crezi că vor fi efectele pe termen mediu și lung ale actualei situații asupra mediului de business românesc?

Când totul va fi bine, în sensul că vom fi liniștiți și sănătoși cei mai mulți dintre noi, vor apărea foarte multe oportunități de business, pentru că vom avea cu toții nevoie noi. Cred că oamenii vor căuta confort, experiențe pozitive. Sunt convins că vor fi falimente dureroase, dar sunt convins și că vor apărea mult mai multe startup-uri conduse de oameni care vor avea toată experiența de business de până acum + experiența de a se reinventa și a supraviețui.

Mă aștept ca tot mai mulți să-și diversifice riscurile având și canale de vânzare digitale, nu doar fizice, să lanseze produse și servicii noi, să apară schimbări semnificative în platformele de comunicare ale brandurilor.

Percepția este diferită în funcție de categoria de produse comercializată, fiecare industrie fiind afectată diferit, însă în mod cert comerțul online este una din industriile care funcționează bine în aceste zile, în parteneriat cu serviciile de curierat fiind capabili să livreze atât lucruri de strictă necesitate (alimente, medicamente) cât și produse extrem de solicitate acum, dat fiind contextul – de exemplu cărți, jocuri sau produse diverse pentru copii (parinții izolați în casă cu copii mici au o provocare foarte mare), sau produse de entertainment general (platforme online de content video, audio sau de învățare).

De exemplu, mai mulți instructori români care au cursuri pe platforma Udemy le oferă gratuit pentru o perioadă limitată, profesori de yoga își mută clasele online

Platformele de colaborare și comunicare la distanță sunt din ce în ce mai folosite, multe echipe lucrând de acasă și colaborând prin Slack, Trello, Jira, Zoom, Skype sau Google Hangout, iar mulți profesori au început să dea teme copiilor din clasă prin grupuri de Whatsapp.

Ce vreau să spun este că nu toate efectele epidemiei de Covid 19 sunt negative. Se produc schimbări importante în felul în care oamenii se informează, muncesc, comunică sau se distrează – iar industria de online este pregătită să îi ajute să treacă mai ușor peste această perioadă nemaiîntâlnită. Este o perioadă foarte grea și tensionată pentru toți, dar împreună, online și offline, putem și vom trece mai ușor peste toate astea. #osăfimbine 

Marta Ușurelu

Recent Posts

„Fiecare copac, o schimbare”, primul proiect de împădurire al grupului DIGI

Grupul DIGI a demarat campania „Fiecare copac, o schimbare”, primul proiect de împădurire al companiei, derulat în colaborare cu Asociația…

41 de minute ago

Jason Silva: Viitorul e cibernetic și psihedelic

Jason Silva este speaker, futurist, storyteller și realizator de film, dar cel mai cunoscut este pentru rolul de prezentator al…

o oră ago

Românii și-ar cumpăra pompe de căldură dacă statul ar acorda subvenții

Mai mult de un sfert (27,51%) dintre respondenții unui sondaj realizat la solicitarea Ariston România plănuiesc să achiziționeze o pompă…

2 ore ago

Cifră de afaceri de 3,57 mld. $ pentru Rompetrol Rafinare în primele nouă luni din 2024

Rompetrol Rafinare, companie membră a Grupului KMG International (Rompetrol), a înregistrat, în primele 9 luni din 2024, o cifră de…

2 ore ago

Delgaz Grid primește 200 de milioane de euro de la BEI pentru modernizarea rețelei

Banca Europeană de Investiții (BEI) acordă un împrumut de 200 de milioane de euro distribuitorului român de energie Delgaz Grid…

2 ore ago

Magda Costache, Sezamo: Supermarketul online al viitorului

Cu o carieră de peste 19 ani în finance, Magda Costache este, din septembrie, noul CEO interimar Sezamo, supermarketul online…

2 ore ago