Cum plănuiește Mihnea Olariu să facă din Domeniile Franco-Române liderul segmentului de vinuri BIO din România
Mi-am dorit să continui tradiția și munca ȋncepută de părinții mei, care au reușit să administreze terenurile retrocedate din Dealu Mare, deținute inițial de străbunicii mei, Alexandru Persu, un inginer agronom și primar respectat al comunei Tohani și Ecaterina Eminescu, nepoata poetului Mihai Eminescu. Experiența noastră anterioară în domeniul energiei regenerabile ne-a întărit convingerea că viitorul aparține antreprenorilor care îmbrățișează tehnologiile verzi și practicile durabile. Astfel, achiziția unei crame BIO este în perfectă concordanță cu filosofia noastră de viață și de afaceri, axată pe ecologie și sustenabilitate. Această abordare reflectă angajamentul meu față de protejarea mediului.
Protejăm solul și biodiversitatea, dar oferim și consumatorilor produse de înaltă calitate, cultivate în armonie cu natura. În plus, această inițiativă susține economia locală și este un simbol al continuității familiei mele și o expresie a angajamentului nostru de a contribui la un viitor mai verde.
Viziunea noastră este clară: să fim liderii segmentului de vinuri BIO din România. Avem şi o premiză solidă: suntem prima şi cea mai veche plantaţie BIO din România (primul vin certificat ECOCERT a fost produs în 2006, la Săhăteni). Echipa noastră este formată din cei mai buni specialiști, atât în viticultura organică, cât și în vinificația care respectă strict standardele BIO.
Ne mândrim cu tradiția noastră de pionieri în agricultura ecologică și continuăm să inovăm, asigurându-ne că fiecare sticlă de vin reflectă angajamentul nostru față de calitate și sustenabilitate.
Domeniile Franco-Române au fost fondate în anul 2000, la iniţiativa lui Denis Thomas, proprietar şi vinificator din Burgundia, cel care a pus bazele primei plantaţii viticole BIO din România. În anul 2020 am preluat crama şi am adăugat încă 40 de hectare de viţă-de-vie (plantaţia cunoscută sub numele „Domeniile Persu-Eminescu”) la cele 45 de hectare deja existente. Așadar, povestea cramei Domeniile Franco-Române începe cu viziunea lui Denis Thomas și continuă cu istoria familiei noastre.
Fiecare gamă din portofoliul nostru îşi are publicul ei. Aproximativ jumătate din vinurile noastre se adresează „consumatorilor tineri”, cei cu vârste între 18 şi 34 de ani şi restul gamelor sunt destinate „consumatorilor maturi”, cu vârste de la 35 de ani în sus. Avem vinuri care acoperă trei categorii de preţ: entry-level (gama Rendez-vous), medium (gama DFR) şi premium (gama dedicată soiurilor specifice din Burgundia, Arrogance și Galeron).
Obiectivul nostru, pe termen mediu (următorii 5-10 ani), este să facem conversia tuturor suprafeţelor de viţă-de-vie la cultură organică (BIO). În acest context, principala provocare, de care se loveşte orice viticultor (şi noi nu facem excepţie), este reducerea cu circa 40-50% a producţiei, ca o consecinţă firească a trecerii de la cultura convenţională la cea BIO. Această trecere implică, prin urmare, costuri mai mari de producţie, pe care trebuie să ni le asumăm.
Vinul BIO este un produs pe care, piața din România, deși încă în dezvoltare pe acest segment, începe să îl accepte din ce în ce mai mult. Există un interes în creștere pentru produsele ecologice, iar vinul BIO câștigă tot mai mulți adepți pe măsură ce consumatorii devin tot mai conștienți de calitatea sa excepțională. Suntem încrezători că, pe măsură ce educația și aprecierea pentru produsele organice continuă să crească, vinul BIO va deveni o alegere pentru tot mai mulți români.
Ne aflăm la începutul unui drum plin de oportunități. Ne dorim să ne concentrăm pe producția de vin de înaltă calitate, iar turismul viticol va fi, cu siguranță, un mijloc prin care ne vom conecta cu consumatorul și vom atrage noi entuziaști, în special tineri, către universul fascinant al vinului. Suntem încrezători că această inițiativă va aduce un plus de valoare brandului nostru și va crea experiențe memorabile pentru toți vizitatorii noștri.
Consumul va înregistra o creștere modestă în 2024 din cauza contexului socio-econimic actual. Această tendință pozitivă va aduce beneficii temporare pentru diverse sectoare. Totuși, în prima parte a lui 2025, ne așteptăm la o ajustare economică și la o recalibrare a consumului, care ne oferă oportunitatea de a ne adapta strategiile pentru a menține stabilitatea pe termen lung.
PepsiCo, unul dintre liderii industriei de produse alimentare și băuturi, anunță lansarea Pepsi Twist Zero Zahăr - cu gust de…
Fanta și VML România au redefinit Halloween-ul anul acesta printr-un parteneriat global cu Warner Bros. pentru lansarea filmului Beetlejuice Beetlejuice, o…
O afacere de familie din Mizil a devenit, în cele trei decenii de activitate, unul din cele mai îndrăgite branduri…
Vinoteca Românească și-a propus conservarea și popularizarea vinurilor românești, reușind să creeze un adevărat tezaur al vinificației românești. Totul a…
De la începutul lunii septembrie, Philip Morris International (PMI) l-a numit pe Kostas Salvaras în funcția de Area Vice President…
Expand Labs marchează o premieră în România prin deschiderea primului hub dedicat sănătății preventive, longevității și biohacking-ului Noul spațiu oferă…