Doly-Com continua exporturile de carne de vita
Reading Time: 2 minute<p> Doly-Com, unul dintre liderii pietei de carne, cea mai mare unitate de abatorizare de bovine si cabaline si cel mai mare ambalator de carne proaspata din Romania, si-a bugetat un volum al afacerilor in 2013 la un nivel similar cu cel obtinut anul trecut, de circa 34 milioane euro.</p> <p> </p> <p> Pe fondul scandalului european privind frauda cu produse pe baza de carne de vita, compania din Botosani, activa de 16 ani pe piata de profil, mizeaza in continuare pe pietele internationale pentru distributia carnii de vita, principalul produs realizat de catre Doly-Com si livrat la export. Compania si-a propus accelerarea dezvoltarii brandurilor proprii si sustinerea consumului intern de carne proaspata ambalata pentru a asigura perspective de evolutie durabila.</p> <p> </p> <p> <em>„Nu abandonam piata externa si facem eforturi pentru a ne pastra si dezvolta prezenta la nivel international. Am investit peste 10 mil. EUR de la infiintare in tehnologii de siguranta alimentara si calitate si am fost in repetate randuri pionieri ai industriei in aceste domenii”, </em>a declarat Iulian Cazacut, Directorul General Doly-Com. <em>Potrivit acestuia, carnea ambalata la producator este singura modalitate care confera siguranta alimentara prin identificarea originii si controlul trasabilitatii.</em></p> <p> </p> <p> Doly-Com a fost primul producator si procesator de carne proaspata din Romania care a introdus sistemul de trasabilitate al carnii, inainte de implementarea obligativitatii comunitare la nivelul intregii piete. Trasabilitatea permite identificarea precisa a provenientei carnii, de la animalul viu (producator, alimentatie, sex, varsta, certificat de sanatate), pana la carcasele si produsele ambalate. De asemenea, producatorul botosanean este prima companie autohtona care a introdus ambalarea in atmosfera controlata pentru carne si prima care a implementat un sistem de maturare a carnii de vita, din care rezulta un produs de calitate superioara, „gourmet”. In acest moment, Doly-Com este singurul abator din Romania care detine un sistem de zvantare si racire rapida a carcaselor, care contribuie la siguranta alimentara si calitatea carnii.</p> <p> </p> <p> Pe plan intern, compania isi distribuie produsele direct, precum si prin marile retele de retail (Metro, Carrefour, Kaufland, Lidl), sub eticheta partenerilor si sub cele doua branduri proprii, Kravys (vita, oaie, porc) si Carpathian Beef (exclusiv vita). Din totalul vanzarilor realizate in 2012, carnea de vita reprezinta o pondere de 50%, cea de porc 45%, iar carnea de cal 5%. Anul trecut, 30% din cifra de afaceri a companiei a fost obtinuta din operatiuni de export pe piete precum Austria, Franta, Olanda, Italia, Suedia, Germania si tari extra-comunitare.</p> <p> Pentru 2013, Doly-Com si-a stabilit ca prioritati mentinerea prezentei pe pietele externe, precum si a sanatatii si profitabilitatii afacerii, care sa permita companiei flexibilitate de actiune in contextul dificultatilor inregistrate la nivel de industrie.</p> <p> </p> <p> Doly-Com este o companie 100% autohtona, cu sediul in Botosani, care activeaza din 1997 in domeniul abatorizarii si procesarii de carne. Compania reprezinta cea mai mare unitate de abatorizare de bovine si cabaline si este in prezent cel mai mare ambalator de carne proaspata din Romania. Doly-Com detine o unitate de abatorizare in comuna Roma, judetul Botosani, cu o capacitate de sacrificare de 60.000 de capete pe an, iar in comuna Tunari, judetul Ilfov, opereaza o fabrica specializata in productia de produse semipreparate din carne. </p>
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz