Doi studenți români au investit 5.000 euro în EasyBitez.ro, asistent digital pentru gătit
Reading Time: 2 minuteDoi tineri studenți și antreprenori au lansat EasyBitez.ro, un business care îmbină un stil de viață sănătos cu o abordare gourmet a meselor zilnice și pasiunea pentru gătit.
Platforma online livrează ingrediente fresh, gata cântărite și numerotate, împreună cu rețeta aferentă, astfel încât oricine să se poată bucura acasă de mese ca la restaurant. Antreprenorii estimează că acest concept inedit va genera peste 200 de comenzi lunar și o cifră de afaceri de 65.000 de euro după primul an de funcționare.
Vlad Cămărășoiu (21 de ani) și Luca Oriță (20 de ani), foști colegi de liceu care în prezent studiază administrarea afacerilor în Olanda, respectiv computer science în Marea Britanie, au profitat de schimbările aduse de pandemie în comportamentul de consum al românilor și au lansat EasyBitez.ro.
„Mecanismul este extrem de simplu. Îți alegi ce vrei să mănânci dintr-o multitudine de rețete prezente pe site, pentru câte persoane vrei să fie masa, iar noi livrăm rețeta – care este concepută și testată de bucătari profesioniști – și ingredientele gata cântărite și numerotate în ordinea folosirii lor. Optimizăm astfel timpul de preparare și evităm risipa alimentară, totul fiind pregătit exact pentru numărul de persoane indicat de tine. Fără timp pierdut căutând rețeta perfectă, fără drumuri la supermarket, fără cântărit ingrediente.”
Vlad Cămărășoiu, co-fondator EasyBitez.ro
Businessul celor doi antreprenori a fost lansat în septembrie, după o perioadă de 7 luni de implementare, testare și optimizare a fluxului operațional. Primele comenzi au apărut imediat, iar în prezent sunt înregistrate în medie 50 de comenzi lunar.
Pachetele disponibile sunt de tip Single sau Family și destinate pentru 2, 4 sau 7 zile. Livrările se pot face, momentan doar în București, în fiecare marți sau sâmbătă, iar opțiunile includ și rețete vegetariene. Toate sunt împărțite pe timp de preparare, iar gradul de dificultate este ușor-mediu, astfel încât rețetele să fie accesibile oricărei categorii de clienți, indiferent de experiența acestora în bucătărie.
Cea mai aglomerată zi până în prezent este sâmbăta, iar cel mai comandat este pachetul Family Box pentru 4 zile, adică 16 porții. Rețeta cea mai populară este Poke Bowl, un preparat cu influențe hawaiiene. În medie, clienții plasează două comenzi/lună, iar valoarea medie a acestora este de 250-300 de lei.
„Având în vedere contextul actual, clientul nostru este o persoană care pune preț pe calitatea timpului său liber, își dorește să evite deplasările și aglomerația inutilă. Experiența gătitului și faptul că știi exact ce ingrediente folosești, este ceea ce ne diferențiază față de orice altă soluție de pe piață. Food delivery-ul și casual dining-ul rămân parte din viața de zi cu zi, dar noi oferim și o modalitate de a petrece timpul liber într-un mod plăcut, având ca obiectiv și un stil de viață sănătos și sustenabil, ce evită risipa”, a mai precizat Vlad Cămărășoiu.
Pentru următorul an, fondatorii EasyBitez.ro își propun să atingă un nivel mediu de 200 de comenzi/lună și atingerea unei cifre de afaceri de 65.000 de euro la finalul lui 2022. De asemenea, antreprenorii își doresc să extindă proiectul la nivel național, atrăgând pentru acest pas o investiție ce poate sprijini dezvoltarea sistemului logistic.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz