Doctori in recrutarea de cadre medicale
Reading Time: 6 minuteCatrinel si George Hagivreta au lansat de curand MEDIjobs, prima platforma online din Romania dedicata joburilor din domeniul medical. Platforma a crescut exponential de la lansare si in acest moment, comunitatea MEDIjobs depaseste 5.100 de candidati, avand o crestere zilnica de 15 – 20 de CV-uri noi.
Numarul de companii prezente pe MEDIjobs se ridica la 350, inregistrand o crestere, in medie, de zece noi companii pe saptamana. Catrinel Hagivreta, Fondator si General Manager MEDIjobs povesteste pentru revista Biz care sunt principalele provocari cu care s-au confruntat cei doi antreprenori si, de asemenea care sunt planurile pe care le au cu platforma.
Cand si cum a luat nastere ideea din spatele platformei MEDIjobs?
Dupa ce timp de cativa ani m-am confruntat direct cu probleme de recrutare a personalului medical din tara, a inceput sa imi incolteasca in minte ideea crearii unei platforme de recrutare nisate pe domeniul medical. Am analizat foarte mult procesul de recrutare al personalului medical in Occident acolo unde acest tip de platforme sunt de referinta in domeniul medical si functioneaza de mai bine de 10 ani. Mai mult decat atat, in Occident exista chiar platforme nisate pe anumite specialitati medicale, cum ar fi: medicina umana, stomatologie, farmacie sau medicina veterinara. Consider ca era timpul sa existe ceva similar si pentru specialistii si companiile medicale din Romania.
In opinia mea, lipsa unei platforme prietenoase si usor de utilizat care sa centralizeze oferta de locuri de munca din tara a descurajat candidatii medicali sa caute in online oportunitati de cariera si mi-am dorit sa pot remedia acest lucru. Astfel am creat, in premiera pentru Romania, MEDIjobs – primul site de recrutare pentru specialistii medicali din tara noastra, site care a fost lansat oficial in martie 2016. MEDIjobs este prima platforma online de recrutare din Romania nisata pe domeniul medical. Este unica in tara noastra si a devenit incet, dar sigur una dintre cele mai mari și mai active comunitati online care reuneste specialisti din domeniul medical din Romania. In prezent comunitatea MEDIjobs depaseste 5.100 de candidati si creste cu 15-20 de CV-uri noi pe zi. Numarul de companii prezent pe MEDIjobs se ridica, pana acum, la 350, inregistrand o crestere medie de 10 pe saptamana.
In ce masura credeti ca o astfel de platforma poate fi benefica la diminuarea exodului medicilor din Romania? De ce?
In urma unei atente analize a pietii muncii, am constatat ca unul dintre motivele pentru care medicii si asistentii medicali romani ajung sa aleaga joburile din strainatate este si lipsa unui sistem de informatii centralizate si relevante cu privire la ofertele de munca din tara noastra. Iar solutia la aceasta problema o ofera MEDIjobs. Pentru ca MEDIjobs este o platforma dezvoltata pentru a le oferi tuturor celor aflati in cautarea unui loc de munca in domeniul medical, sansa de a se angaja “acasa”. In prezent, este prima si singura platforma online din Romania dedicata exclusiv locurilor de munca din sistemul medical romanesc.
Care au fost principalele provocari cu care v-ati confruntat in realizarea MEDIjobs si care sunt acestea astazi?
Dezvoltarea propriu-zisa a platformei a durat in jur de 3 luni. Insa, provocarea a constat in dezvoltarea structurii finale a acestei platforme, in asa fel incat sa aiba in vedere atat nevoile specialistilor medicali, cat si cerintele companiilor medicale. Cel mai dificil a fost sa implementam, in etape, toate functionalitatile platformei, intr-o maniera in care sa ne permita sa nu intarziem foarte mult lansarea oficiala si, totodata, sa nu afectam experienta utilizatorilor pe site.
Ne puteti spune cateva momente cheie de la lansarea platformei si pana in prezent?
Asa cum se intampla cu majoritatea start-up-urilor, inceputul a fost unul dintre momentele cheie ale dezvoltarii MEDIjobs. Am invatat alaturi de partenerul si fratele meu, George Hagivreta, pas cu pas ce inseamna dezvoltarea unei platforme online in domeniul medical, am descoperit reteta succesului pentru a crea o comunitate de la zero membri la cateva mii. In fiecare zi am invatat atat de multe, incat deseori avem impresia ca daca ar fi sa o luam de la capat am reusi sa obtinem aceleasi rezultate intr-un sfert din timpul investit pana acum. Una dintre aceste descoperiri importante a fost cum sa aliniem cererea crescuta din partea companiilor cu oferta limitata de candidati valorosi, aceia care sunt doriti de toti angajatorii.
In timp ne-am dat seama ca abordarea noastra, foarte personala, cu candidatii platformei este cheia succesului in acest proces. Ei au devenit intre timp aliatii nostri. Ne sfatuiesc ce joburi si ce clinici ar trebui sa avem in platforma, ne recomanda care sunt cei mai apreciati profesionisti in domeniu si de la care ar vrea sa obtinem interviuri sau ce tip de resurse sunt de interes pentru dezvoltarea lor profesionala. Aceasta relatie foarte apropiata cu comunitatea noastra a devenit si principalul diferentiator pe piata de recrutare online pe nisa noastra si este unul care nu poate fi usor replicat. Un alt moment cheie l-a reprezentat alegerea oamenilor care vor deveni echipa MEDIjobs. Cand esti un start-up, fara istoric, ci doar cu mult entuziasm si planuri de viitor, este dificil sa atragi primii co-echipieri. Am recrutat strict dupa criteriul atitudine si grad de automotivare si am ales corect. Avem acum o echipa formata din 6 membri care este foarte sudata si dedicata misiunii MEDIjobs – conectarea specialistului medical potrivit cu jobul potrivit, pentru a contribui in final la dezvoltarea pietei medicale din Romania.
Ce planuri aveti in continuare cu platforma MEDIjobs?
Facand o scurta recapitulare, putem spune ca in 8 luni de activitate am obtinut parteneriate cu peste 300 de clinici medicale din tara, printre care ne mandrim cu 8 din top 10 clinici medicale din tara, dupa clasamentul oficial. Obiectivul nostru initial, pentru primul an, a fost de 150 de companii, motiv pentru care suntem entuziasmati de raspunsul pozitiv al companiilor. Acest lucru vine si ca o confirmare a faptului ca exista o nevoie in piata, iar noi suntem cei care au furnizat solutia. Nu in ultimul rand, misiunea MEDIjobs atat in prezent cat si pe termen lung este sa ajute la conectarea persoanei potrivite cu jobul potrivit, gradul de relevanta inalt al candidatilor si aplicantilor la post fiind obiectivul nostru principal. Daca ar fi sa fac un exercitiu de imaginatie si sa privesc compania peste 10 ani, imi doresc sa vad MEDIjobs nu doar ca intermediator de joburi medicale, ci ca un accelerator de talente din domeniul medical. Vrem sa ne dezvoltam pe axe de dezvoltare profesionala a personalului medical, pentru ca acestia sa devina din ce in ce mai bine pregatiti.
Care au fost investitiile in proiect?
Pana in momentul de fata, investitia in platforma MEDIjobs se ridica la circa 45.000 Euro si reprezinta in proportie de 80% investitia in dezvoltarea si optimizarea constanta a platformei, avand in vedere faptul ca intotdeauna exista elemente care pot fi imbunatatite sau functionalitati care raspund mai bine nevoilor clientilor.
Care sunt cele mai cautate posturi si unde?
De departe, cea mai solicitata pozitie este cea de asistent medical, aceasta avand un flux destul de mare de personal atat in mediul public, cat si in cel privat. Candidatii manifesta un interes crescut si pentru pozitia de medic, cu 1-2 ani experienta dupa rezidentiat. Sunt candidati care isi doresc o dezvoltare profesionala pe termen lung intr-o clinica din mediul privat.
Exista date cu privire la motivele din spatele schimbarii job-urilor in sistemul medical (sigur, exceptand salariul)? Daca da, care ar fi principalele motive pentru care un cadru medical opteaza pentru alt loc de munca?
Asa cum va spuneam, in prezent exista un raport disproportional intre oferta de locuri de munca si cererea de pe piata. De aceea, candidatii sunt cei care in momentul de fata au un avantaj de negociere in fata companiilor. Am fost surprinsi sa aflam ca nu doar considerentul financiar este cel luat in calcul atunci cand acestia evalueaza o oferta de munca. Spre exemplu, printre cele mai importante aspecte analizate de catre specialistii medicali este imaginea brandului de angajator. Ni s-a intamplat de nenumarate ori sa identificam un matching aproape perfect intre job si potential candidat, insa odata ce acesta aude numele companiei, refuza oferta fara a intreba care este salariul oferit. Avantajul si dezavantajul comunitatii medicale este ca cei din aceasta bransa comunica mult intre ei, se sfatuiesc, recomanda. Drept urmare, unei companii cu un brand de angajator negativ sau cu un mediu organizational toxic, ii va fi foarte greu sa atraga specialisti performanti.
Un alt exemplu sunt clincile mici sau medii care sufera din cauza lipsei unui brand. In sprijinul acestora, MEDIjobs a implementat in premiera in Romania conceptul de “intalnire virtuala” cu clinica, inainte de a aplica la job. Candidatii pot vizita clinica asa cum este in realitate si nu doar din imaginile de pe site-ul lor de prezentare, pot cunoaste oamenii care le pot fi colegi si pot lua contact cu atmosfera locului de munca. Toate acestea pentru a-i ajuta in a face o alegere corecta si pentru a ajuta companiile cu potential sa isi construiasca un brand. Nu obosesc sa le spun companiilor cu care intru in contact cat de important este sa investeasca in brandul lor acum, nu atunci cand sunt in plin proces de recrutare. Noi le punem la dispozitie toate instrumentele in acest sens, trebuie doar sa le solicite.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz