Doar plastic 100% reciclabil pentru ambalajele Unilever până în 2025
Reading Time: 2 minuteUnilever a anunțat că până în 2025 toate ambalajele de plastic folosite de companie vor fi 100% reutilizabile, reciclabile sau compostate.
Ce măsuri va lua compania pentru a îndeplini acest obiectiv?
În primul rând, își va reînnoi calitatea de membru al Fundației Ellen MacArthur pentru încă trei ani și va promova și susține inițiativa New Plastics Economy a fundației. Ca parte a acestui proces, va face publică până în 2020 întreaga gamă de materiale plastice folosite pentru ambalajele sale pentru a crea un protocol pentru întreaga industrie
De asemenea, va investi și prezenta întregii industrii soluția tehnică pentru a recicla ambalajele de tip pliculeț cu mai multe straturi, în special cu regiunile de coastă, unde există un risc mai mare de contaminare a oceanelor cu materiale plastice.
Unilever a anunțat și că va reduce cu o treime greutatea ambalajelor pe care le folosește până în 2020 și va utiliza mai mult plasticul reciclat, cu cel puțin 25%, până în 2025 (comparat cu 2015), ambele măsuri fiind parte a Unilever Sustainable Living Plan. În 2015, Unilever a reușit să își atingă promisiunea de a trimite zero deșeuri non-primejdioase în gropile de gunoi din zonele sale de producție.
Provocările economiei circulare
Din cantitatea de ambalaje de plastic folosite la nivel mondial, 14% ajung în fabricile de reciclare, 40% ajung în gropile de gunoi și o treime în ecosisteme fragile, conform datelor comunicate de Fundația Ellen MacArthur (EMF). Se estimează că până în 2050, în oceane va fi mai mult plastic decât pești. William McDonough, arhitectul și liderul economiei circulare, afirmă că designul ambalajelor reutilizabile este unul dintre cele mai puternice provocări de design la nivel global – o provocare similară cu scalarea energiei regenerabile pentru a contracara schimbările climatice.
Compania Unilever este prezentă în peste 190 de țări, iar produsele sale ajung la 2 miliarde de consumatori în fiecare zi. Compania are 169.000 de angajați și a generat vânzări în valoare de 53.3 miliarde € în 2015. Peste jumătate(58%) din resursele companiei sunt îndreptate către pietele emergente sau în curs de dezvolare.
Din portofoliul Unilever, care cuprinde peste 400 de branduri, fac parte: Persil, Dove, Knorr, Domestos, Hellmann, Lipton, Ben & Jerry, Magnum și Axe.
Planul Unilever pentru un Stil de Viață Sustenabil, aici.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz