Pe măsură ce companiile își stabilesc obiective de mediu, sociale și de guvernanță (ESG) tot mai ambițioase, strategiile lor în ceea ce privește sustenabilitatea și tehnologia trebuie să devină mai strâns aliniate pentru a obține un avantaj competitiv, valoare financiară și un impact pozitiv de durată asupra societății și mediului, conform unui studiu realizat de Accenture (NYSE: ACN). În prezent, doar 7% dintre companii și-au integrat complet strategiile de afaceri, tehnologice și de sustenabilitate.
Toate cele 560 de companii chestionate în cadrul studiului intitulat „Uniting Technology and Sustainability: How to Get Full Value From Your Sustainable Technology Strategy” au considerat tehnologia ca fiind importantă sau foarte importantă pentru atingerea obiectivelor lor de sustenabilitate. Deși companiile văd o valoare clară în implementarea unei strategii integrate, ele menționează lipsa de soluții și standarde (40%), complexitatea (33%) și lipsa de conștientizare a consecințelor neintenționate ale tehnologiei (20%) ca fiind obstacole în calea atingerii obiectivelor lor. Acest decalaj între intenție și acțiune determină companiile să facă compromisuri între obiectivele de afaceri și cele de sustenabilitate – compromisuri care pot fi reduse sau eliminate cu ajutorul unei strategii tehnologice universale și sustenabile.
Directorii sistemelor de informații (CIO) pot juca un rol esențial în sprijinirea eforturilor generale de transformare a companiei lor și ar trebui să aibă un cuvânt de spus în luarea deciziilor privind sustenabilitatea. Însă majoritatea nu o fac. De fapt, doar 49% dintre CIO fac parte din echipa de conducere care stabilește obiectivele de sustenabilitate și doar 45% sunt evaluați în ceea ce privește atingerea acestor obiective.
„Fiecare afacere trebuie să fie sustenabilă, iar tehnologia este un instrument esențial și fundamental – de la îmbunătățirea transparenței și urmărirea în lanțurile de aprovizionare globale, până la măsurarea și reducerea emisiilor de carbon”, a declarat Sanjay Podder, Technology Sustainability Innovation lead la Accenture. „Nu mai este pur și simplu opțional să pui sustenabilitatea pe primul loc în ceea ce privește modul în care funcționează organizațiile. O strategie bazată pe tehnologie sustenabilă – una care încorporează sustenabilitatea în tehnologie, conduce sustenabilitatea prin tehnologie și scalează/măsoară sustenabilitatea prin implicarea ecosistemului – va ajuta companiile să ofere valoare pe toate planurile și să contribuie la atingerea obiectivelor lor mai largi de sustenabilitate.”
O strategie sustenabilă eficientă bazată pe tehnologie contribuie la dezvoltarea afacerii și a performanței ESG prin atingerea a trei elemente cheie:
Cercetarea a fost realizată în septembrie și octombrie 2021 prin intermediul unui sondaj web. Eșantionul a fost format din 560 de CIO, CTO, directori de sustenabilitate și cei care le raportează direct (directori, vicepreședinți) din companii cu venituri de peste 1 miliard de dolari SUA. Cercetarea a cuprins 12 țări și 11 industrii.
Leadershipul înseamnă să crezi în oameni, să le permiți să greșească și să învețe ceva din asta. Managerii buni mențin…
Campari lansează "We are Cinema", o campanie care recunoaște poveștile fiecăruia dintre noi ca sursă de inspirație pentru unele dintre…
MINA, Museum of Immersive New Art, unul dintre cele mai inovatoare spații culturale din România, anunță lansarea spectacolului „Revolta poveștilor”,…
„Ora de sănătate” oferă o experiență educațională derulată secvențial, pe parcursul mai multor ore de curs, și urmărește principiul applied…
Piața cripto este în creștere: Bitcoin a atins un nou record, cu altcoins și memecoins în creștere. Victoria lui Trump…
Ministerul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului (MEAT) intensifică promovarea României ca destinaţie turistică în Regatul Unit prin participarea la târgul internaţional…