Management Stiri

„Doamnele de fier“ ale mediului de business

6 mart. 2015 2 min

„Doamnele de fier“ ale mediului de business

Reading Time: 2 minute

Una din trei companii este condusa de o femeie, iar 35% dintre companiile mici si mijlocii din Romania sunt fondate de reprezentantele sexului frumos

 Mediul de business din Romania cunoaste o dezvoltare din ce in ce mai accelerata, in conditiile in care tot mai multe companii coopteaza in conducere femei. De asemenea, numarul de organizatii fondate de femei, este in plina crestere, conform datelor actualizate pe portofoliul Bancii Comerciale Romane (BCR). Tot datele BCR arata ca afacerile conduse de femei au avut, in ultimii trei ani, o evolutie mai buna fata de restul business-urilor, acestea inregistrand o crestere anuala a cifrei de afaceri cu 2% mai mare decat media nationala a companiilor.

 „Femeile in pozitii de conducere inspira in cultura corporativa principii de baza si valori precum: bunatate, transparenta, incredere, intelegere si obiectivitate. Multe femei au atentie distributiva si sunt excelente cand vine vorba de colaborare. Nu le este frica sa incerce lucruri noi si nu se tem de greseli, atata timp cat pot fi constructive. Femeile au dovedit ca pot face fata multor provocari din domeniul de business datorita ambitiei si dorintei lor de a cunoaste lucrurile in detaliu. Femeile au redefinit conducerea in multe feluri, ceea ce a contribuit la recunoasterea valorilor reprezentate de femei in zona de business“, spune Dana Demetrian, Vicepresedinte Retail & Private Banking BCR.

 Domeniile in care doamnele aleg, cel mai adesea  sa isi deschida o afacere sunt cele din zona de servicii – consultanta in afaceri, saloane de infrumusetare – si comert – farmacii, magazine alimentare si imbracaminte. Conform acelorasi date, cele mai mari orase concentreaza peste 30% din afacerile infiintate in ultimii doi ani de femei, iar ponderea firmelor detinute de doamne este cu 4% mai mare fata de media nationala in aceste mari aglomerari urbane. Pana la finele anului trecut, aproape 41% din portofoliul de credite al BCR era detinut de femei si numai 38% dintre doamne se inscriau in categoria creditelor neperformante, in comparatie cu 62% – cota mult mai ridicata a domnilor.

„Femeile din Romania se emancipeaza in materie de business, iar acest lucru se vede in fiecare zi, il simtim in activitatea noastra si nu poate decat sa ne bucure. Prin ambitia si eleganta de care dau dovada, doamenlor li se acorda un loc din ce in ce mai important in lumea afacerilor, iar contributia lor manageriala se regaseste direct in performanta business-urilor si in cifra de afaceri a companiilor“, spune Anca Petcu, Director Retea Corporate BCR.  

inforgrafic BCR_out

Foto: Dreamstime

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: