Divizia Powertrain a Continental devine Vitesco
Reading Time: 2 minuteDivizia Powertrain din Continental a devenit un business independent care va activa sub numele de Vitesco Technologies, ca parte a restructurării anunțate în 2018 de concernul german. Condusă de Andreas Wolf, echipa de management a noii companii se pregătește pentru o listare parțială la bursă în a doua jumătate a anului.
Reorganizarea are impact și asupra unităților din România, unde divizia Powertrain își desfășoară activitatea în Timișoara, Sibiu și Iași (centre de inginerie) și Brașov (locație de producție). Toate cele trei unități comerciale prezente în România însumau peste 3.000 angajați la finalul anului 2018. Cristian Mihaly a preluat mandatul pentru Powertrain România, după ce în ultimii 18 ani a ocupat diferite poziții în Continental.
Anul trecut, grupul Continental a anunțat va fi împărțit în cele trei „sectoare de grup”: Rubber Technologies, Automotive Technologies și Powertrain Technologies.
„Decizia de a deveni o afacere independentă și pregătirile pentru un IPO parțial arată clar că suntem dispuși și capabili să ne schimbăm. Aceste calități ne vor oferi un avantaj competitiv”, a spus Andreas Wolf. Transformarea diviziei Powertrain într-o companie independentă a fost determinată de schimbările rapide care se așteaptă să apară pe piața motoarelor electrice în următorii câțiva ani, în condițiile în care evoluția pieței va fi determinată de obiectivele guvernamentale privind limitele de emisie.
Vitesco Technologies are deja comenzi plasate de aproximativ 11 miliarde de euro în 2018, din care 2 miliarde de euro au fost atribuite segmentului de mobilitate electrică. În afară de businessul cu motoare convenţionale cu combustie, activitățile companiei vor include și zona de sisteme de acționare hibride și electrice, precum și toate activitățile legate de baterie.
Noua companie are trei unități comerciale, care operează independent din punct de vedere economic. Fostele unități comerciale care se ocupau de managementul motorului și de sisteme de transmisie au fost unite pentru a crea o nouă unitate comercială: Engine & Drivetrain Systems (E & DS), care are în portofoliu produse de la unitățile de control ale motorului și transmisiei până la sistemele de injecție, turbocompresoarele și tratarea gazelor de eșapament. Fosta unitate comercială care se ocupa de senzori și actuatori și cea de gestionare a combustibilului au fost unificate în noua unitate comercială Powertrain Components (PTC), în timp ce unitatea comercială Hybrid & Electric Vehicle (HEV), care cuprinde toate componentele principale pentru electrificarea tracțiunii în vehicule hibride și electrice, rămâne neschimbată.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz