Dispozitivele pentru diabet generează vânzări de 37 milioane de lei anual, cu cifre în creștere
Reading Time: 3 minuteGrupul de companii farmaceutice Direct Pharma Logistics, format din Direct Pharma Logistics, Pharmalink și Farmatop, estimează vânzări de 37 de milioane de lei anul acesta pentru dispozitivele de automonitorizare a glicemiei din portofoliu, mai mult cu 60% față de anul 2020. În ultimii patru ani, compania a înregistrat o creștere anuală de peste 10% a vânzărilor pentru dispozitivele de automonitorizare a glicemiei – Contour/Ascensia Diabetes Care.
„Portofoliul nostru include sisteme de automonitorizare a glicemiei Contour, glucometre de ultimă generație, Contour plus Elite și Contour plus One, cu conectare bluetooth și aplicații gratuite de monitorizare a diabetului de către pacient și medicul curant. Decizia de a pune la dispoziția pacienților din Romania în 2015 produsele Contour s-a dovedit a fi una strategică, in ciuda faptului ca produsele erau noi pe piață, dar am avut încredere că pacienții din România aveau nevoie de un dispozitiv performant pentru a-și ține sub control glicemia. Și a fost o decizie corectă, ținând cont de creșterea cu 60% a vânzărilor din ultimii patru ani”, a declarat Octavian Iacob, cofondator al grupului Direct Pharma Logistics.
Aproximativ 6% dintre români au diabet, conform CNAS. Însă numărul real de cazuri este mai mare, mulți bolnavi nefiind diagnosticați.
În România, incidența diabetului a crescut constant în ultimii zece ani. În 2021, s-au înregistrat 431,7 de cazuri noi la 100.000 de locuitori, potrivit Institutului Național pentru Sănătate Publică (INSP). Iar în 2023, erau aproape 1,23 de milioane de pacienți cu diabet în tratament, potrivit CNAS.
La nivel mondial sunt peste 537 de milioane de adulți diagnosticați cu diabet, însă peste jumătate din numărul real de cazuri sunt pacienți nediagnosticați. Numărul pacienților diagnosticați la nivel mondial va crește cu aproape 20% până în 2030, iar până în 2045 cu aproape 46%, ajungând astfel la 783 de milioane de adulți, conform estimărilor Federației Internaționale de Diabet.
Planurile și estimările grupului pentru viitor
Managementul grupului vizează să introducă în portofoliu dispozitivele de monitorizare continuă a glicemiei CGM wireless, prin bluetooth, din portofoliul Ascensia, Eversense, al companiei Ascensia Diabetes Care.
„Stilul de viață din ultimii ani a accelerat atât în România, cât și în Europa, creșterea numărului de pacenți diagnosticați cu diabet, la vârste tot mai fragede. Vrem să le oferim prin dispozitivele medicale pe care le importăm și promovăm în România șansa de a duce o viață cât mai bună, de a-și ține mereu glicemia sub control și de a considera că această boală nu reprezintă un impediment major pentru a avea o viață normală”, a declarat Daniela Vior, partener intern, coordonator al diviziei de diabet al Grupului de firme Direct Pharma Logistics.
Provocările pacienților cu diabet în România
Pacienții cu diabet beneficiază de compensarea tratamentului (insulină și antidiabetice orale) și, în cazul pacienților în tratament cu insulină, primesc și compensare pentru autotestare personală a glicemiei cu un glucometru sau senzori.
Totuși, din totalul pacienților din România, 90% sunt diagnosticați cu diabet de tip 2, în tratament doar cu medicație orală, potrivit INSP. Aceștia nu beneficiază de compensare din partea CNAS pentru automonitorizare, un instrument esențial pentru a întârzia sau preveni complicațiile.
„Această mare categorie de pacienți, dacă ar beneficia de educație medicală corespunzătoare și de o compensare chiar și parțială a dispozitivelor de automonitorizare, și-ar putea gestiona mai bine diabetul, ar avea o calitate mai bună a vieții și ar scădea costurile personale și ale bugetului național alocat tratamentului acestei boli”, a explicat Octavian Iacob.
Noiembrie, luna diabetului
În luna noiembrie, luna diabetului la nivel mondial, grupul Direct Pharma Logistics derulează activități de educație medicală și testare a glicemiei, pentru a crește nivelul de conștientizare asupra importanței unui regim de viață sănătos și a diagnosticării precoce a diabetului. Astfel, între 6-9 noiembrie, reprezentanții grupului au participat la Congresul Național al Federației Române de Diabet, Nutriție și Boli Metabolice unde au prezentat medicilor sistemele de automonitorizare a glicemiei Contour, cât și noutățile legate de îmbunătățirea gestionării diabetului, prin folosirea aplicațiilor Contour Diabetes și GlucoContro Online, prin care medicul are acces în timp real la evoluția stării de sănătate a pacientului diabetic.
Pe 14 noiembrie, de ziua mondială a diabetului, reprezentanții grupului Direct Pharma Logistics susțin acțiuni de educare medicală și testare a glicemiei, alături de medici, farmaciști și pacienți, în cabinete medicale, farmacii, dar și în spații publice.
Prin toate acțiunile noastre dorim să creștem conștientizarea importanței unui regim de viață sănătos, a controlului periodic la medic și a pericolului pe care îl reprezintă diabetul pentru sănătate. În același timp, prin aceste testări ale glicemiei pe scară largă a populației, putem descoperi pacienți încă nediagnosticați, care vor fi îndrumați către medic”, a adăugat Marius Mincă, CEO Pharmalink.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz