Discovery a preluat pachetul majoritar al Eurosport
Reading Time: 3 minuteDiscovery Communications a anuntat finalizarea preluarii pachetului majoritar de actiuni al Eurosport International, cel mai mare grup media de sport din Europa, marindu-si participatia de la in cadrul Eurosport de la 20% la 51%, devenind astfel actionar majoritar, ca parte a unui parteneriat strategic cu TF1 Group, care a inceput in decembrie 2012.
Pretul final pentru Eurosport International a fost determinat avand la baza o evaluare a Grupului Eurosport de 902 milioane de Euro (aprox. 1,2 miliarde USD), rezultata din evaluarea initiala, care a fost ajustata pentru a reflecta preluarea controlului asupra companiei. Din aceasta evaluare a grupului a fost dedusa valoarea Eurosport France (85 milioane de euro, aproximativ 115 milioane USD).
TF1 estimeaza ca isi va pastra pachetul de 80% din actiunile Eurosport France, cel putin pana la data de 1 ianuarie 2015. De asemenea, incheierea acestei tranzactii nu influenteaza celelalte doua elemente ale contractului initial, referitoare la faptul ca Discovery a dobandit 20% din actiunile televiziunilor TV Breizh, Histoire, Ushuaia TV si Stylía, respectiv la acordul de productie cu TF1 Group.
TF1 isi va mentine capacitatea de a formula propria optiune de vanzare in privinta pachetului de actiuni ramas, adica 49% din Eurosport International, ceea ce ar putea creste pachetul detinut de Discovery la 100%.
Discovery Communications a anuntat ca intentioneaza sa ia decizii strategice pe termen lung si sa faca investitii specifice pentru a consolida si extinde oferta de programe si servicii Eurosport, maximizand astfel audienta si acoperirea Eurosport.
Ca parte a acestui efort, Discovery va colabora cu managementul si angajatii Eurosport in vederea dezvoltarii unui plan de afaceri pe termen lung, care sa optimizeze canalele Eurosport, care acum fac parte din reteaua globala de canale Discovery.
Discovery a fost una dintre primele companii media din SUA care a inceput in 1989 distribuirea canalelor sale de televiziune in Europa, investind timp de 25 de ani in dezvoltare retelei la nivel international. Adaugand in portofoliu cele sase noi televiziuni (Eurosport, Eurosport HD, Eurosport 2, Eurosport 2 HD, Eurosport Asia-Pacific si Eurosportnews), Discovery Communications opereaza in prezent peste 210 canale, ajungand in total la 2,7 miliarde de abonati la nivel mondial.
Discovery Communications este compania Pay-TV nr. 1 in lume, ajungand in casele a peste 2,7 miliarde de abonati, din peste 220 de tari.
Discovery detine peste 210 de retele globale, in frunte cu Discovery Channel, TLC, Animal Planet, Investigation Discovery si Discovery Science sau OWN: Oprah Winfrey Netwok. De asemenea, Discovery controleaza Eurosport International, cel mai mare grup media de sport, ce include sase canale Pay-TV disponibile in Europa si Asia.
In 2014, Eurosport sarbatoreste 25 de ani de transmisii sportive live si inovatii digitale.
Grupul Eurosport este cel mai mare grup media de sport din Europa. Eurosport, canalul nr 1 la nivel pan-european, difuzeaza programe in 20 de limbi, ajungand la 135 de milioane de abonati din 54 de tari. Eurosport HD este varianta in format high definition a Eurosport. Eurosport 2 ajunge la 72 de milioane de gospodarii din 51 de tari, programele sale fiind traduse in 18 limbi. Eurosport 2 HD a fost lansat in august 2009. Eurosport Asia-Pacific ajunge in 16 tari din regiune si a lansat si un canal HD, in septembrie 2011. Eurosportnews este canalul de stiri sportive distribuit in intreaga lume.
Eurosport.com, cea mai importanta platforma multimedia de sport din Europa, inregistreaza 23 de milioane de utilizatori unici pe luna (comScore), pe o retea internationala de website-uri pe teme sportive, traduse in 11 limbi, inclusiv pe site-uri care functioneaza sub brandul Yahoo! in Germania, Spania, Italia si Marea Britanie. Aplicatiile mobile gratuite Eurosport.com sunt disponibile in 10 limbi. Eurosport Player, serviciul TV online al Eurosport, ofera programe sportive live si on-demand pentru utilizatorii din 53 de tari, iar aplicatia Player este disponibila pentru mobil, tableta si TV conectat la internet in 40 de tari.
Eurosport Events este o divizie a grupului specializata in managementul si promovarea evenimentelor sportive internationale.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz