Stiri

Discover Oltenia, noua producție semnată Charlie Ottley, are avanpremiera pe 1 iunie

Reading Time: 2 minute

Oltenia de sub Munte – Geoparc aspirant UNESCO, urmează să lanseze un documentar de promovare, realizat de către renumitul producător și jurnalist britanic Charlie Ottley. Acest proiect reprezintă singurul film din România realizat de către Charlie Ottley exclusiv din fondurile unui ONG, Asociația Kogayon, proiect susținut de către BRD Groupe Societe Generale.

6 luni pentru 17 minute

Cu o durată de aproximativ 17 minute, filmul, rodul unei munci intense de șase luni, este realizat pentru și alături de comunitate și prezintă patrimoniul natural și cultural foarte variat și bogat al Olteniei de sub Munte. Charlie Ottley, cunoscut pentru proiectele sale de promovare a turismului sustenabil, este și ambasador al Geoparcului, pe care-l prezintă lumii întregi cu cele mai prețioase comori ale sale: rezervații naturale, situri geologice, peșteri, chei, păduri virgine, floră și faună, monumente, tradiții, obiceiuri și oameni ai locului.

Oltenia de sub Munte

Regiunea descrisă reprezintă o diversitate impresionantă de floră și faună, cu un teritoriu acoperit în proporție de 80% pădure, dintre care peste 300 de hectare de păduri virgine. Zona este deopotrivă relevantă din prisma patrimoniului cultural material și imaterial, prin schiturile, bisericile și mănăstirile care sălășluiesc aici de sute de ani, respectiv prin tradițiile, obiceiurile și produsele locale.

Obiectivul principal al geoparcului este asigurarea unei dezvoltări sustenabile, care să permită comunităților locale să prospere independent de intervenția externă, prin promovarea și valorificarea patrimoniului local. Proiectele desfășurate în Oltenia de sub Munte sunt menite să aducă beneficii pe termen lung și să păstreze resursele și potențialul zonei pentru generațiile viitoare.

Avanpremiera și Premiera Filmului

Avanpremiera filmului va avea loc pe 1 iunie, ora 20:30, în teritoriul Geoparcului aspirant UNESCO Oltenia de sub Munte, la Andra’s House din Horezu, un loc emblematic ce face parte din rețeaua de peste 120 de parteneri ai proiectului. Evenimentul este gratuit, deschis publicului larg, și le oferă localnicilor și turiștilor oportunitatea de a descoperi frumusețea și bogăția naturală ale Olteniei de sub Munte, prin lentila realizatorului filmului.

Premiera de la București este programată pe 6 iunie, ora 19:00, la Cinema Muzeul Țăranului Român, în Studioul Horia Bernea și va fi un eveniment cu acces pe bază de invitație. La ambele evenimente, participanții vor putea interacționa cu echipa care a realizat filmul și cu cea a Asociației Kogayon dedicată Geoparcului aspirant UNESCO Oltenia de sub Munte, vor avea loc discuții despre regiune și proiect și sunt pregătite câteva surprize oltenești

Alex Rădescu

Recent Posts

Companiile aleg tot mai mult soluția Microsoft 365 Copilot

Microsoft Ignite este evenimentul anual care prezintă actualizările și inovațiile care le permit clienților, partenerilor și dezvoltatorilor companiei să valorifice…

3 ore ago

Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade

Fitch Ratings îmbunătățește rating-ul Băncii Transilvania, de la ”BB+” la ”BBB-”, cu perspectivă stabilă, pe termen lung. Noul rating investment…

3 ore ago

România a primit avizul formal al OCDE în domeniul politicilor digitale

În cadrul procesului de aderare a României la Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OCDE), Comitetul de Politici Digitale din…

4 ore ago

FNaP ProEdu și ING Bank merg în licee cu un Curs de Banometrie

Federația Națională a Părinților FNaP ProEdu pornește un proiect pilot in licee împreună cu ING Bank România, cu sprijinul programului…

5 ore ago

Lidl România devine partener al geoparcului Oltenia de sub Munte

Oltenia de sub Munte – Geoparc aspirant UNESCO – anunță un nou parteneriat strategic, cu Lidl România, în eforturile sale…

6 ore ago

Robert-Nicolae Feraru devine noul CEO al agenției de comunicare integrată Kooperativa 2.0

Robert-Nicolae Feraru preia funcția de CEO al agenției de comunicare integrată Kooperativa 2.0, o schimbare ce completează strategia de dezvoltare…

6 ore ago