Marketing

Din plin, pentru un an plin

2 dec. 2013 5 min

Din plin, pentru un an plin

Reading Time: 5 minute

<p> In 2002, BDR Associates era prima agentie romaneasca de PR care deschidea o reprezentanta in strainatate, in Republica Moldova. La mai bine de zece ani distanta, 70% din activitatea biroului este axata pe campanii finantate de organisme internationale. Despre activitatea biroului in 2013, dar si despre piata de comunicare din Republica Moldova, care este inca in formare, ne-a povestit Raluca Costache, Vice President, International Projects & Republic of Moldova Operations, BDR Associates.</p> <p>  </p> <p> <strong>Ce proiecte a avut in derulare biroul BDR Associates din Republica Moldova?  </strong></p> <p> BDR Associates opereaza pe piata din Republica Moldova de 11 ani deja, oferind consultanta in comunicare strategica, PR si public affairs pentru organizatii guvernamentale, organisme internationale prezente pe aceasta piata, asociatii de buisness si companii locale si internationale. Avand in vedere contextul economic inca dificil, nu doar al Republicii Moldova, ci la nivel global, in acest moment, aproximativ 70% din activitatea noastra pe aceasta piata, se concentreaza in zona campaniilor de mare anvergura finantate de organisme internationale si cu desfasurare pe termen lung si foarte lung, restul de 30% din consultanta indreptandu-se catre companii din mediul privat si organizatii de business. </p> <p>  </p> <p> 2013 a fost un an al reconfirmarilor pentru BDR Associates. Am castigat continuarea pe urmatorii trei ani a proiectului pe care il derulam pentru Guvernul Moldovei inca din 2011 in domeniul guvernarii electronice. Este o campanie care se desfasoara in cea mai mare parte in mediul digital, ceea ce ne solicita intr-un mod foarte creativ competentele pe care le avem in acest domeniu. Continuam proiectele pe care le derulam pentru BERD in domeniul dezvoltarii mediului de business prin stimularea implicarii femeilor in antreprenoriat, dar si proiecte in sectoare mai speciale, precum eficienta energetica. Derulam, de asemenea, doua proiecte in paralel pentru UNICEF, cu rezultate foarte frumoase, pentru promovarea unor abordari alternative in educatia copiilor. In general, ne implicam in proiecte care ne permit sa fim creativi si foarte apropiati de oameni si de realitatile din aceasta tara. Adaugam la acestea, campaniile si consultanta pe care le oferim in cadrul asistentei pentru Delegatia Uniunii Europene in Moldova, pe care o asiguram inca din 2006.</p> <p>  </p> <p> Foarte recent, am incheiat o serie de traininguri de comunicare in situatii de criza pentru una dintre marile organizatii internationale prezente in Moldova, Millenium Change Corporation, cu care suntem la a doua colaborare de acest fel.</p> <p>  </p> <p> Si acestea sunt doar cateva exemple. Am avut un an plin. In general, am putea spune ca proiectele pe care le-am avut ne-au solicitat competente dintre cele mai diverse, pe care le oferim integrat in cadrul biroului de la Chisinau, de la PR digital, la creatie si productie video, campanii de presa, public affairs si traininguri in comunicare de criza.</p> <p>  </p> <p> <strong>Ce mai aveti in pregatire pana la finalul lui 2013?</strong></p> <p> In Republica Moldova, ne propunem sa pastram o serie de proiecte foarte interesante in care suntem implicati acum si sa oferim valoare prin rezultate concrete. Intelegem sa lucram profesionist, prietenos si creativ urmarind rezultatele caci acestea reprezinta pentru noi o carte de vizita care ne recomanda pentru noi oportunitati. </p> <p>  </p> <p> Mi-as dori, de exemplu, sa lucram pentru una dintre companiile din telecom avand in vedere profesionalismul admirabil cu care isi desfasoara activitatea echipele acestora, in special cele din comunicare. Pentru o agentie de PR, un astfel de parteneriat este nu numai o imbogatire a portofoliului, dar si un castig profesional direct. In plus, ne-ar placea sa ne extindem mai mult in zona consumer goods, pentru ca o cunoastem bine, lucrand pentru clienti din FMCG, pentru ca aceasta necesita creativitate continua si actiune rapida, precum si o problematica uneori extrem de complexa pentru consultantii de public afairs, de exemplu.</p> <p>  </p> <p> <strong>Cum este organizat biroul din BDR Associates Republica Moldova? </strong></p> <p> Biroul din Repulica Moldova este organizat dupa modelul biroului de la Bucuresti. Avem consultanti bine pregatiti care pot acoperi toate servicii integrate de PR si comunicare strategica, de la relatia cu presa, de care sintem foarte mandri, pana la organizare de evenimente, comunicare digitala si altele. Atunci cand avem nevoie de asistenta foarte specializata, precum productia video de exemplu, apelam la parteneri traditionali cu care stim ca putem lucra la cele mai inalte standarde.</p> <p>  </p> <p> Biroul de la Chisinau este condus de o experimentata profesionista, om al locului, formata in echipa BDR in ultimii 13 ani, care poate raspunde acelorasi exigente profesionale pe care le impunem consultantilor de la Bucuresti. Operatiunile pe piata din Moldova sunt coordonate cu biroul din Romania, de unde oferim asistenta si sprijinul necesar pentru proiectele speciale in care trebuie sa ne implicam de la Bucuresti.</p> <p>  </p> <p> <strong>Comparativ cu piata de PR din Romania, in ce termeni puteti descrie piata de comunicare din Republica Moldova? </strong></p> <p> Piata de comunicare din Republica Moldova este una inca in formare. Moldova reactioneaza usor la deciziile vecinilor sai mai puternici si acest lucru se simte in toate sectoarele. Pentru o agentie de PR aceste situatii pot deveni oportunitati pe care le valorificam creativ. </p> <p>  </p> <p> In general, in ciuda situatiei economice destul de impovaratoare pentru Moldova, piata de PR are perspective incurajatoare pe masura ce mediul de business devine mai atractiv si prietenos pentru noii investitori. Asociatiile de business au devenit o voce din ce in ce mai puternica, suficient de capabila sa sustina mediul de afaceri local si obiectivele de afaceri in relatia cu autoritatile.</p> <p>  </p> <p> Astfel, pe masura ce mediul devine din ce in ce mai competitiv, companiile care opereaza local incep sa inteleaga mai bine ca au nevoie de servicii de comunicare strategica profesioniste si integrate ce implica atat monitorizarea atenta a presei si a pietei, comunicarea la alt nivel cu presa si in mediul online, informarea si dezvoltarea relatiilor cu stakeholderii, prevenirea si gestionarea unor situatii de comunicare complexe precum situatiiile de criza.</p> <p>  </p> <p> In ceea ce priveste companiile straine ce opereaza pe piata din Moldova, precum si organizatiile internationale ce functioneaza aici, acestea cer servicii de comunicare la standarde echivalente cu cele din alte tari europene. BDR Associates lucreaza pentru multe organizatii internationale prezente in Moldova. Atat in cazul acestora, dar si in proiecte derulate pentru clientii din sfera privata, discutam direct atat cu reprezentantii locali, dar si cu reprezentantii acestora din Viena, Bruxelles, Londra sau Ljublijana.</p> <p>  </p> <p> <strong>Carte de vizita</strong>: <strong>Raluca Costache, Vice President, International Projects & Republic of Moldova Operations, BDR Associates </strong></p> <p>  </p> <p> Are 14 ani de experienta in relatii publice si comunicare in Romania (1999) si in Republica Moldova (din 2002). Coordoneaza campaniile de comunicare si constientizare publica desfasurate de BDR Associates pentru organisme internationale, organizatii guvernamentale si non-guvernamentale in Romania, Republica Moldova si Azerbaijan si ofera consultanta pentru organizatii guvernamentale si diplomatice in Romania si Republica Moldova. Domenii de expertiza: comunicare & constientizare publica, marketing social & schimbare de atitudine, managementul crizei, managementul schimbarii & comunicare interna, managementul reputatiei, training in comunicare, managementul crizei si public speaking. Are experienta in comunicare strategica si PR in sectoare precum sanatate, protectie sociala, educatie, farma, FMCG. Este trainer in comunicare pentru purtatori de cuvant pentru institutii publice si private si coordonator al programului Superbrands in Romania. Este licentiata in limbi si literaturi straine, farsi – engleza, Universitatea Bucuresti.</p>

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: