Digitalul pe locul al doilea dupa TV in 2011
Reading Time: 2 minute<p> Valoarea investitiilor in publicitatea online a fost cu 30% mai mare in 2011 fata de anul anterior, urcand pana la 34 mil. euro si ajungand astfel pe locul al doilea dupa TV ca investitii atrase din publicitate in 2011, conform studiului Media Fact Book, lansat de reteaua de media Initiative.</p> <p> </p> <p> Display advertisingul a scazut ca pondere in totalul investitiilor media, de la 62% in 2011, pana la 55% in acest an, in timp ce Performance media (Google, Facebook, Yahoo) a urcat de la 38% la 45%.</p> <p> </p> <p> "Asa cum previzionam, digitalul a fost <vedeta 2011=”” lui=””>, reusind sa-si castige locul secund intre canalele media. Si nu se opreste aici. 2011 a insemnat explozia Social Media ca numar de utilizatori – Facebook atingand 4,16 mil. utilizatori in Romania. In consecinta brandurile si-au sporit vizibilitatea in retelele sociale, urmarind sa obtina interactivitate si sa construiasca o relatie pe termen lung cu consumatorii lor. Mediul online este singurul care va inregistra crestere si in 2012, de circa 20%”, a declarat Alexandra Olteanu, Managing Director, Initiative.</vedeta></p> <p> </p> <p> Pe ansamblu, in 2011, piata media locala si-a temperat scaderea, inregistrand o reducere a valorii totale nete cu 2% fata de anul anterior, pana la 309 milioane de euro.</p> <p> </p> <p> Printul si-a continuat trendul descendent, cu o reducere cu 8% comparativ cu 2010, urmat de outdoor (-7%). Scaderea in outdoor este cauzata si in acest an de lipsa unor reglementari clare ale pietei.</p> <p> </p> <p> Potrivit studiului Media Fact Book, valoarea investitiilor in TV a fost in jur de 200 de milioane de euro, ceea ce inseamna o diminuare cu 4%, raportat la 2010. Fiind utilizat mai mult ca suport tactic, radioul a scazut marginal in 2011.</p> <p> </p> <p> Cei mai mari investitori in publicitate au fost anul trecut companiile de servicii de telecomunicatii, cu un estimat de 42 milioane de euro net si cele din categoria cosmeticelor si ingrijirii personale cu un estimat de 40 milioane de euro net.</p> <p> </p> <p> Cu o rata de penetrare de 15% a smartphone-urilor in 2011, brandurile au inceput sa constientizeze puterea aplicatiilor pe mobil si oportunitatea de a implica consumatorii la un nivel mult mai personal. In consecinta, 2012 va aduce o diversificare substantiala a solutiilor de mobile marketing.</p> <p> </p> <p> Media Fact Book este singura lucrare de analiza a pietei romanesti de media si publicitate, ghid editat anual de agentia Initiative din anul 1997.</p> <p> </p> <p> Studiul poate fi descarcat in forma digitala de la adresa: <a href=”http://www.mediafactbook.ro”>www.mediafactbook.ro</a> si poate fi vizualizat si descarcat si in varianta mobile, atat pe smartphones, cat si pe tableta, accesand link-ul <a href=”http://m.mediafactbook.ro”>http://m.mediafactbook.ro</a>.</p> <p> </p>
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz