Digital Interviuri Interviuri & Opinii MarComm revista

Mihai Berejan, Bakers Digital Communication: Digitalul în echipă

25 oct. 2021 4 min

Mihai Berejan, Bakers Digital Communication: Digitalul în echipă

Reading Time: 4 minute

După aproape doi ani în care s-a concentrat pe zona de programare și promovare ­­de website-uri pentru clienții din segmentul IMM, Mihai Berejan a fost numit recent de grupul V+O Communication în funcția de Head of Digital al agenției Bakers Digital Communication. Am vorbit cu Mihai despre importanța echipei în industria de digital locală.  

Cum ai caracteriza piața de digital media din România în acest moment?

În afară de faptul că piața crește ca în povești, și în volum, și în experiență? Puncte tari: noroc cu viteza internetului în România, ­altfel oamenii din digital s-ar transforma în zombi. Puncte slabe: piața este dominată de cei doi giganți, Google și Facebook. Iar Facebook nu prea își respectă statutul. Sintagma „user experience” are prea puține în comun cu Facebook. Algoritmul lor de afișare a datelor, nu numai în feed, ci și în business manager, pare a fi un mister și pentru ei, nu numai pentru utilizator. Alte puncte slabe? Presiunea pe cantitate și lipsa de resursă umană.

Cât de mult a fost ea influențată sau nu de pandemie, din punctul tău de vedere?

Piața de digital a fost una dintre ­beneficiarele pandemiei, dacă nu chiar cea mai mare câștigătoare. Cota de piață din cheltuielile de pu­blicitate alocate digitalului a crescut peste așteptările din 2019. Au apărut noi clienți care până în 2020 au ocolit digitalul și odată cu pandemia au decis să încerce marea cu degetul. Creșterea de bugete a pus presiune pe oameni, care în cele mai multe cazuri s-au dovedit a nu fi destui. Nu cred că am văzut atât de multe anunțuri de recrutare pe digital ca în 2020 și 2021. Toată lumea angaja, și agențiile, și clienții. Mi-e greu, însă, să spun cu cât succes (am văzut multe anunțuri de recrutare care au stat și jumătate de an până să dispară).

Mihai Berejan Bakers Digital Communications scaled

Cum se va simți acest aspect în anii care urmează?

Grea întrebare. Suntem acum în valul patru al pandemiei și se petrece pe rupte. Mai devreme de 2022 eu nu cred că se va da dusă. Dar digitalul, cu sau fără pan­demie, va continua să crească. ­Oriunde mergi vezi numai oameni cu nasul în telefon și căștile pe urechi, la orice ora din zi și noapte. Asta este o “piață” uriașă.

Ce îți propui din noua poziție?

În primul rând să cresc sentimentul de coeziune al echipei de digital. Să gândim la unison, dar nu la fel. Să ne completăm. Să căpătăm încredere în colegi și să ne sprijinim în momentele de slăbiciune.

Care sunt primele decizii pe care le-ai luat până în prezent?

Să continui cu echipa pe care am găsit-o aici. Să nu ezit să cer ajutor când am nevoie.

Care consideri că au fost cele mai bune decizii profesionale pe care le-ai luat și de ce?

Au fost multe. Unele bune, unele dezastru total (noroc că au fost mai puține). Una dintre cele mai bune decizii a fost să intru în banking și una dintre cele mai proaste a fost să părăsesc bankingul. Sumă zero. Altă decizie bună am luat-o când mi-am dat seama că am nevoie de o echipă ca să funcționez la întreaga capacitate, și ghici ce? M-am întors în banking, apoi în digital și acum iată-mă aici.

La numire, ai spus că vei îmbina tacticile clasice de social media cu instrumentele digitale inovatoare în construirea identității online a brandurilor și în producția de conținut cu potențial de viralizare. Care sunt aceste instrumente digitale inovatoare la care vă referiți și cum doriți să le implementați?

Mai țineți minte serialul „Familia Bundy”? După socoteala mea, digital social media și PR-ul „go together like a horse and carriage”. Și ca să răspund la întrebare, din simbioza celor două pot lua naștere nenumărate soluții, tactici și instrumente inovatoare. Deocamdată sunt ascunse, dar dacă punem la bătaie experiența cumulată a seniorilor din grupul nostru V+O (experiență ce bate suta de ani cumulat) și entuziasmul uriaș al colegilor tineri, descoperirile și inovațiile nu vor întârzia să apară. Cum dorim să le folosim? Cât mai eficient, sper.

Care au fost cele mai bune sfaturi pe care le-ai primit în carieră până acum și ce i-ai sfătui, la rândul tău, pe cei care intra acum în industrie?

Ești om de marketing. (Încă se dezbate.) Cel mai bun sfat pe care l-aș da celor mai tineri aspiranți? Sunt trei de fapt: „tonul face muzica”, „să învețe să asculte” (recunosc că une­ori sunt și eu deficitar la capitolul ăsta), „să nu facă economie de cuvinte pentru a transmite o idee sau un mesaj”. Dacă ascultă de ultimul sfat vor câștiga timp prețios. Și încă unul: „să măsoare măcar de două ori ca să taie o singură dată”. Altfel, după cum le-o fi norocul, vor petici întruna și se alege praful de orice proactivitate.

Cât de mult contează și te ajută expertiza pe care ai obținut-o lucrând în echipele clienților, în jobul de om de publicitate?

Mult. Am fost implicat în lanțul decizional nu numai în marketing, dar și în dezvoltarea de produse și operațiuni. Te ajută să înțelegi mai ușor unele decizii care uneori par iraționale. Sau să descoperi mai ușor ce butoane trebuie apăsate ca să obții rezultatul dorit.

De unde vine pasiunea pentru ­publicitate și cum o întreții?

Love and hate, ups and downs. Dacă a intervenit monotonia, unul dintre noi a zis pas. Până la următoarea întâlnire. Și tot așa. 

Photo 148214412 © Pop Nukoonrat | Dreamstime.com

Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 357 (16 octombrie – 14 noiembrie 2021). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: