Digitalizare 2030. Cele mai automatizate soluții și industrii din următorii 10 ani
Reading Time: 2 minuteCondițiile excepționale din ultimele trei luni au accentuat rolul și beneficiile instrumentelor tehnologice pentru susținerea eforturilor de business și au accelerat transformarea digitală, atât în mediul privat, cât și în cel public. În următoarea decadă, resurse importante vor continua să fie investite în soluții de mobilitate, automatizare și digitalizare a activității.
„Personalizarea va fi una dintre principalele tendințe ce vor marca următorii 10 ani: softurile de business vor fi aproape în întregime personalizate, în funcție de specificul fiecărui client, și vor integra inteligența artificială (AI) și componenta de machine learning. De altfel, cred că în 2030 cu greu vom mai găsi o companie care nu aibă implementată măcar o soluție bazată pe AI”, a declarat Adrian Bodomoiu, Director General al Wizrom Software.
Cele mai automatizate soluții și industrii din următorii 10 ani
În următorul deceniu vom asista la o explozie a soluțiilor care răspund nevoilor de mobilitate, o dinamică ce se intensifică deja din prezent. Dinamica acestor soluții se va regăsi, în special, în organizațiile din zona de producție, servicii și resurse umane, acolo unde chiar și cele mai mici companii vor alege calea digitalizării, în special prin softuri accesibile, disponibile în cloud. Se vor naște noi modele de afaceri, iar cele existente vor deveni și mai competitive.
Tot mai multe organizații vor implementa soluții ce integrează inteligența artificială (AI) cu sistemele ERP, oferind astfel posibilitatea de a genera analize profunde ale datelor, într-un timp scurt, sprijinind procesul de luare a deciziilor de business. De altfel, viitorul va sta sub semnul machine learning-ului și AI.
Alături de automatizare, inteligența artificială va avea un impact uriaș asupra pieței muncii și productivității, în special datorită potențialului său de a transforma radical activitatea din zona de healthcare și transporturi. Va fi, însă, nevoie de o schimbare de paradigmă la nivelul companiilor din toate industriile, de multă deschidere către reașezarea produselor pe care le oferă, a relației cu clienții și angajații lor, dar și de investiții, atât în tehnologii, cât și în skill-uri noi.
„În România, vedem un potențial de automatizare a peste jumătate din companiile existente pe piață, începând de la activități de bază, precum contabilitatea sau managementul resurselor umane, și terminând cu activități complexe de inovație, R&D și producție. Automatizarea nu va înlocui complet forța de muncă umană, deși unele procese elementare, anterior realizate de angajați, vor fi susținute de roboți, iar anumite joburi vor dispărea. Funcțiile unde există cea mai ridicată probabilitate de automatizare sunt în activităţi ce ţin de contabilitate, logistică și distribuție, marketing și relaţiile cu publicul. Vor apărea, însă, alte locuri de muncă și alte sarcini, ce vor putea fi îndeplinite doar de către oameni, folosind caracteristicile specifice lor: creativitatea, adaptabilitatea, abilitatea de a rezolva probleme”, spune Adrian Bodomoiu.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz