Digital Recap, la a șaptea ediție
Reading Time: 3 minuteThe Bridge, hub-ul de social media și digital al agenției de PR Golin, și bloggerul Alex Ciucă au lansat cea de-a 7-a ediție a raportului Digital Recap.
Raportul analizează în principal modul în care Generația Z, tinerii născuți între 1995-2012, schimbă regulile jocului și reconfigurează așteptările privind experiențele cu brandurile și prezintă principalele evoluții și tendințe din mediul digital, oferind în același timp predicții și recomandări brandurilor care doresc să fie relevante pentru noua generație de consumatori. Digital Recap 2018 include articole semnate de Oana Pohrib (Digital Manager, Golin) – „Social media influencers sau creatori de conținut? Cum ne setăm obiectivele și așteptările în 2018”, „Regulile Generației Z” – și de Roxana Ionescu (Senior Digital Manager, Golin) – „No time like the present. Sau de ce conținutul efemer continuă să fie actual și în 2018”, „De la ajustarea realității la distopie nu mai e decât un pas”.
”În noul nostru Digital Recap ne uităm cu îndrăzneală la un 2018 în care relevanța, măsurarea și analiza vor conta mai mult ca oricând. Tendințele de anul trecut în materie de conținut, storytelling, influencers și comunități se rafinează și se redefinesc într-o nouă ecuație a comunicării în social media. Cât de memorabil este de fapt conținutul efemer și cum se adaptează brandurile la această nouă realitate temporară a mesajelor, prin ce se diferențiază influencers de creatorii de conținut și cum influențează social media puterea de cumpărare sunt întrebările de pe agenda digitală a acestui an”, spune Irina Roncea, Deputy Managing Director, Golin.Tinerii născuți între 1995-2012 vor reprezenta 40% din plaja de consumatori până în 2020 și vor deveni una dintre cele mai puternice forțe de cumpărare.
”Mă bucur că anul acesta am reuşit să ducem Recap-ul la următorul nivel prin schimbările pe care le-am făcut. Noul format ne-a permis să oferim o experienţă mult mai vizuală, iar noul nume exprimă mult mai bine ceea ce vor găsi cititorii în paginile acestui ebook. Nu în ultimul rând, site-ul www.digitalrecap.ro va completa în următoarea perioadă întregul produs de analiză pe care l-am construit în ultimii ani”, adaugă Alex Ciucă.
Tendințele anului 2018
Una dintre principalele tendințe ale acestui an este creșterea interesului pentru conținutul efemer, care reprezintă o modalitate excelentă de a atrage și păstra atenția consumatorilor mai mult timp, dacă brandul știe cum să-și spună povestea cât mai atractiv și relevant. De asemenea, acest tip de conținut conferă mai multă credibilitate brandurilor și asigură recurența pe platformă a utilizatorilor, mânați de teama de a nu rata informații (fear of missing out). Vedeta acestui trend ramâne și în 2018 Instagram Stories, canal care atrage deja investiții masive la nivel global – aproximativ 25 de milioane de companii din întreaga lume publică stories pe Instagram.
Totodată, realitatea augmentată aduce noi schimbări în interacțiunea dintre branduri și consumatori, astfel încât va crește mixul de experiențe offline-online prin elemente virtuale adăugate în timp real unei vizite în magazin sau în timpul răsfoirii unui pliant. Tot pe un trend ascendent se află și realitatea virtuală, alimentată de diversificarea și creșterea accesibilității modelelor de ochelari VR.
O altă tendință care se va accentua anul acesta o reprezintă chatbots. Numărul lor a crescut semnificativ în ultimii ani, în special odată cu lansarea funcționalității de către Facebook Messenger, în 2016. Astfel, 80% dintre business-uri le folosesc deja sau plănuiesc să le folosească până în 2020, iar piața globală de chatbots este așteptată să atingă 1,23 miliarde de dolari în 2025.
Digital Recap poate fi descărcat de aici.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz