Digital banking la feminin
Reading Time: 2 minuteFemeile care apeleaza la serviciile Bancii Comerciale Romane (BCR) tranzactioneaza mai des si mai mult cu cardul la POS, incaseaza venituri in cont cu o mai mare regularitate decat barbatii si sunt mari amatoare de cumparaturi offline si online, conform datelor actualizate ale companiei.
Femeile reprezinta 49,4% din numarul total de clienti ai BCR, iar profilul clientei bancii arata ca veniturile lunare (de tip salariu sau pensie) ale domnisoarelor si doamnelor sunt in crestere fata de salariul minim net lunar pe economie. In plus, ele incaseaza venituri in cont cu o mai mare regularitate decat barbatii, arata banca, intr-un comunicat de presa.
Numarul clientelor Bancii Comerciale Romane care apeleaza la serviciile de private banking (accesibil celor care au in cont peste 200.000 de euro) a crescut cu 8% in ultimul an. Unul din trei clienti BCR care utilizeaza private banking este femeie, iar clientele care recurg la aceste servicii detin 30% din totalul activelor aflate in administrarea acestui segment. O treime dintre clientele Bancii Comerciale Romane care folosesc private banking apeleaza la acesta pentru a efectua plasamente in fonduri de investitii.
“Profilul clientei BCR releva dinamism, modernitate si, mai ales, emancipare financiara. Datele noastre creioneaza portretul unei femei care tranzactioneaza fara a recurge la numerar, face cumparaturi frecvent, dar si economii, e obisnuita cu plata automata a facturilor si opteaza pentru internet banking. Un astfel de comportament financiar echilibrat, constructiv si inovator ne demonstreaza ca in fiecare clienta BCR se afla o antreprenoare”, a declarat Dana Demetrian, Vicepresedinte retail BCR.
Femeile economisesc mai mult decat barbatii, depasindu-i atunci cand vine vorba despre numarul depozitelor la termen.
Apetenta femeilor pentru imbunatatirea nivelului de viata a intregii familii le situeaza pe primul loc atunci cand vine vorba de cumparaturi, femeile fiind si principalele detinatoare de card de debit din portofoliul BCR. Atentia si grija pentru nevoile curente ale familiei se observa in desfasuratorul cheltuielilor lunare a femeilor, de unde se poate observa preocuparea continua pentru oferirea unor servicii de calitate. Vorbim de servicii de educatie mai bune pentru copii, de servicii medicale de calitate pentru intreaga familie, de imbunatatiri sau reamenajari la nivelul locuintei sau chiar de plata la termen a facturilor lunare, pe care majoritatea femeilor le platesc direct din cont, prin serviciul Direct Debit.
Clientele BCR tranzactioneaza mai des si mai mult cu cardul la POS decat barbatii si au o apetenta ridicata pentru internet banking, unul din trei clienti BCR care utilizeaza aceste servicii fiind femeie. Totodata, 56% dintre clientele bancii care folosesc internet banking recurg la autentificarea prin token sau etoken.
Femeile care apeleaza la serviciile de internet banking ale BCR intra in cont, in medie, de doua ori pe luna si efectueaza operatiuni cel putin o data pe luna, iar 8% dintre ele folosesc acest serviciu de pe telefonul mobil.
In ceea ce priveste femeile de afaceri din portofoliul BCR, majoritatea lor au companii in domeniile comertului, productiei si serviciilor. Peste un sfert din microintreprinderile din Romania sunt conduse de femei, iar majoritatea antreprenoarelor din acest sector activeaza in Transilvania.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz