Interviuri

DIGI scrie istorie în Spania

Reading Time: 6 minute

Un brand cu origini românești scrie istorie în domeniul telecomunicațiilor din Spania. Subsidiara Grupului DIGI din Spania este primul operator de rețele virtuale mobile (MVNO) din piață și al cincilea operator mobil din Spania, deservind peste 4,5 milioane de conexiuni mobile și peste 1,24 milioane de conexiuni fixe.

DIGI Spania a încheiat primele 9 luni ale anului 2023 cu o cifră de afaceri de 466 milioane de euro. Echipa Biz a mers la Madrid, pe urmele acestei povești de succes, pentru a-l cunoaște pe Marius Vărzaru, directorul general DIGI Spania, artizanul expansiunii Grupului pe principala piață iberică.

Sunteți în Spania din 2008. Cum vedeți evoluția DIGI aici în toți acești ani?

În primii patru ani, focusul nostru a fost exclusiv pe comunitatea românească. Ne-am bucurat de încrederea românilor din Spania, care s-au convins că oferim un serviciu de bună calitate, cu prețuri accesibile și stabile. Asta ne-a ajutat să avem succes, să fim profitabili și să ne gândim la alte oportunități de a crește businessul. Pentru a ajunge la comunitatea românească ne-am dezvoltat o rețea de distribuție prin magazine independente. Dacă în urmă cu 6 ani aveam în jur de 2000 – 2500 de magazine partenere, azi avem peste 7000 de puncte de prezență care ne oferă acoperire la nivel național și ne asigură baza pe care putem să ne dezvoltăm. Românilor stabiliți în Spania le-am acordat numeroase beneficii suplimentare, de la informații în română, la un call center dedicat, cu suport în limba română, două numere de telefon incluse în același abonament înainte ca serviciul de roaming să fie accesibil tuturor – unul pentru apelurile în Spania și altul pentru apelurile în și din România. Ne-am orientat tot mai mult către piața de apeluri internaționale și ulterior ne-am deschis și către clienții spanioli și întreaga piață, am început să oferim servicii fixe și să ne dezvoltăm propria rețea. Dacă acum 6 ani deserveam aproximativ 600.000 de linii de mobil, azi am depășit 4,5 milioane de conexiuni mobile. Din 27 de milioane de gospodării, acoperim deja cu rețele proprii de fibră optică aproximativ 8,5 milioane.

În ultimii 5 – 6 ani am trecut printr-un proces de tranziție către o companie mare care construiește propria infrastructură de fibră optică și oferă servicii de internet și telefonie la nivel național.

De la 200 de angajați câți aveam cu 6 ani în urmă, am crescut la un număr de 7.500 de colegi. Dintr-o organizație cu un singur sediu la Madrid, astăzi suntem prezenți în 40 de centre regionale cu birouri și magazii proprii.

În activitatea noastră, colaborăm exclusiv cu angajați proprii, care își pot contura un plan de carieră bine definit, ceea ce ne ajutăm să atragem și să reținem persoane competente alături de noi.

Cum arată dezvoltarea serviciilor pe care le oferiți?

În momentul de față asigurăm servicii de telefonie mobilă, internet prin fibră optică și telefonie fixă, cu o strategie comercială care urmează filosofia Grupului DIGI din România.

Considerăm că prețurile pe care le propunem abonaților sunt stabile și nu evoluează în niciun sens. Eventual, pot scădea în timp. Dacă putem să oferim un produs mai performant, o facem. De multe ori, de-a lungul timpului, am îmbunătățit pachetele de servicii, am furnizat o capacitate mai mare de Gigabiți, păstrând prețurile cele mai accesibile de pe piață.

E un angajament pe care ni l-am asumat public în fața clienților noștri, prin care susținem obiectivul de a livra întotdeauna cel mai bun serviciu pe care îl putem oferi. Prin urmare, nu ne referim la cel mai ieftin produs de pe piață, ci la cel mai convenabil pachet pe care noi îl putem furniza, menținând volumul optim de Gigabiți și calitatea serviciilor. Am reușit să rămânem consecvenți acestei promisiuni, fără a fi nevoiți să majorăm prețurile într-o perioadă marcată de inflație ridicată. Este o situație distinctă pe piața de telecomunicații din Spania întrucât ceilalți operatori au înregistrat constant creșteri tarifare de-a lungul timpului, mai ales în ultimii 5 ani.

Cum merg investițiile și extinderea pe zona de rețea de fibră optică?

Spre deosebire de ceilalți furnizori care externalizează masiv serviciile de rețea, noi am optat pentru construirea propriei echipe, ceea ce ne permite să fim competitivi nu doar din punct de vedere al prețului, ci și al calității superioare a serviciilor. Am dezvoltat un model de business eficient ce asigură un control total asupra propriei rețele ceea ce facilitează intervenția rapidă în cazul apariției unor incidente. De exemplu, în cazul în care o magistrală de fibră este afectată, timpul nostru de reacție este înjumătățit față de cel al concurenților. Am remarcat de multe ori că, în timp ce noi deja soluționasem o problemă, ceilalți abia ajungeau la locul incidentului de rețea.

În prezent, propria infrastructură de fibră optică acoperă peste 8,5 milioane de locuințe. În urma evaluării complete Ookla a rezultatelor comparative Speedtest Intelligence pentru operatorii din Spania, DIGI a primit, pentru al treilea an consecutiv, distincția pentru cea mai rapidă rețea de fibră optică. Acest premiu ne-a fost conferit pentru prima oară în anul 2021 de către aceeași platformă specializată în analiza calității rețelelor de telecomunicații din întreaga lume. Cu o latență redusă în transmiterea datelor, DIGI Spania oferă utilizatorilor săi o experiență superioară de navigare. În timp ce media în piață se situează la 15ms, noi am înregistrat în teste valori de 7-8ms, iar în cadrul rețelei noastre, prin propria infrastructură, latența poate atinge chiar și 1ms.

În 2023 ne-am extins baza de clienți pentru serviciul de internet fix cu peste 500.000 de abonați, având o ascensiune accentuată, în special, în ultimii doi ani.

Ce apreciază clienții din Spania la serviciile DIGI? Ce vă diferențiază de ceilalți operatori?

Oferta noastră e completă și orice client se poate regăsi în ea. Toți abonații și, în primul rând cei actuali, beneficiază de cea mai recentă ofertă, iar atunci când aducem modificări sau îmbunătățiri pachetelor comerciale, le aplicăm tuturor clienților, atât celor noi cât și celor existenți.

De exemplu, recent am crescut volumul de Gigabiți din oferta de telefonie mobilă și, în același timp, am scăzut și prețurile. Avem abonați care de la o lună la alta au beneficiat de dublarea volumului de Gigabiți, la un preț cu 4 euro mai mic. Adesea, în domeniul telecom, se uită prioritizarea clienților existenți și fideli, a celor care ajută la construirea și evoluția unei afaceri durabile.

 La DIGI nu te vei afla în situația în care să descoperi că un vecin plătește mai puțin ca tine pentru aceleași servicii, caz frecvent întâlnit la alți operatori din Spania. Un principiu pe care l-am adoptat din filosofia Grupului este cel legat de transparența serviciilor noastre, astfel încât orice abonat să poată regăsi în oferta comercială actuală pachetul contractat.

Această abordare ne-a ajutat ca în timp să ne diferențiem și să avem o identitate de marcă serioasă, transparentă, corectă și onestă, valori pe care le-am preluat din modul în care ne desfășurăm activitatea și oferim servicii în România. Nu e ceva ce am inventat aici, este o filosofie a Grupului. Ne străduim să avem cele mai bune condiții comerciale și tehnice, și să venim cu produse calitative, la costuri mici, aspect cu care clienții din Spania nu sunt obișnuiți. Sunt valori fundamentale pe care ne bazăm ca să câștigăm pe termen lung încrederea utilizatorilor.

Care sunt planurile DIGI Spania pentru 2024?

Am fost implicați anul trecut într-un proces de consultare, apoi de selecție de candidați pentru a prelua activele pe care Orange/MasMovil intenționează să le vândă în Spania, ceea ce ne va ajuta să dobândim frecvențe de telefonie mobilă. Asta ne-ar permite să oferim prin intermediul propriei rețele o parte din serviciul de telefonie mobilă.

Planul nostru pentru acest an și pe termen lung este să evoluăm dintr-un operator de telefonie mobilă virtual (MVNO) într-un operator de rețea (MNO). Ne dorim să continuăm dezvoltarea de rețele fixe, creșterea numărului de gospodării acoperite și să devenim un operator parțial de rețea proprie de telefonie mobilă. Este un milestone important pentru un operator care a pornit de la 0 și în 15 ani devine al patrulea operator din Spania, care deține parțial și propria rețea de telefonie mobilă. Ne ajută foarte mult experiența Grupului. Ceea ce am învățat noi pe piața din România, putem acum să aplicăm cu succes în Spania și în celelalte țări în care derulăm operațiuni.

Cu o viziune pe termen lung poți obține rezultate remarcabile și poți să fii competitiv. Suntem un business sustenabil și cu prețuri competitive. Se poate și să inovezi tehnologic, să creezi locuri de muncă, dar și să fii competitiv în preț și să oferi calitate, lucru care presupune un plan de afaceri pe termen lung, multă stabilitate, încredere și răbdare, iar noi am avut șansa să avem parte de toate aceste ingrediente ale succesului.


Biz Spania este un proiect unic în lume, powered by Sesderma, realizat alături de partenerii Garanti BBVA, Glovo, Aqua Carpatica, Samsung, ciocolata Valor, DIGI și Eximtur.

Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 380 (15 februarie – 15 martie 2024). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.

Toader Păun

Recent Posts

Lucian Streche: „După orice boom, trebuie să existe și o cădere dramatică”

Lucian Streche este un profesionist cu peste 17 ani de experiență în domeniul investițiilor financiare, fuziunilor și achizițiilor de companii,…

38 de secunde ago

Hanwha își deschide filială în România pentru a livra vehicule armatei naționale

Hanwha Aerospace România și-a luat angajamentul să sprijine modernizarea Fortelor Armate ale României și să contribuie la întărirea flancului estic…

18 minute ago

Rezident, creștere de peste 50% în 2024 din închirierea apartamentelor în regim hotelier

Rezident, rețeaua de apartamente de închiriat în regim hotelier din București, Predeal, Constanța, Eforie Nord și camere duble la Corbu,…

20 de minute ago

Numărul autorizațiilor de construire din București s-a redus la jumătate, iar suprafața utilă a scăzut cu 62% în ultimii trei ani

Numărul autorizațiilor de construire emise pentru clădiri rezidențiale din București s-a redus la aproape jumătate în timp ce suprafața utilă…

2 ore ago

Părinții din mediul rural consideră că uneori e nevoie să bați copiii pentru a-i educa

World Vision România a lansat raportul „Bunăstarea Copilului din Mediul Rural”, singura analiză longitudinală asupra bunăstării copiilor și cel de-al…

2 ore ago

Gabriel Ghiță, Mastercard: Personalizare cu ajutorul datelor

Cu un ecosistem de soluții construit pe date și insight-uri relevante desprinse din nevoile consumatorilor, Mastercard oferă un mediu digital…

2 ore ago