Digi Communications NV, unul dintre liderii la nivel european în domeniul telecomunicațiilor, listat la Bursa de Valori București, raportează venituri consolidate de 492,5 milioane de euro pentru al treilea trimestru al anului 2024, marcând o creștere de 13,6% comparativ cu T3 2023. EBITDA ajustată a crescut cu 18% față de T3 2023, până la 177,3 milioane euro, iar EBITDA ajustată, excluzând impactul IFRS 16, a crescut cu 16,6%, ajungând la 150,8 milioane de euro. Această performanță trimestrială solidă reflectă o creștere puternică pe piețele strategice și este în linie cu estimările managementului pentru 2024.
Cu sprijinul contribuției puternice din al treilea trimestru, Grupul a înregistrat venituri consolidate de 1,414 miliarde euro în primele nouă luni ale anului 2024, o creștere de 13% comparativ cu 9L 2023. EBITDA ajustată pentru această perioadă a fost de 510,5 milioane de euro, în creștere cu 18,6% față de 9L 2023, iar EBITDA ajustată excluzând impactul IFRS 16 a ajuns la 435,4 milioane de euro, reprezentând o creștere de 18,4% comparativ cu primele nouă luni din 2023.
Serghei Bulgac, CEO Digi Communications, a declarat: „2024 se conturează a fi un an transformator pentru Digi Communications. În primele nouă luni, am ajuns la 26,3 milioane de clienți, pe fondul unei creșteri remarcabile în Spania, unde segmentul mobil a crescut cu 24,2% și segmentul de internet fix cu 45,7%, alături de o creștere susținută în România, unde numărul de RGU a crescut cu 7,4%, reflectând interesul constant și susținut al clienților pentru serviciile noastre. Dincolo de succesul organic înregistrat la nivelul piețelor noastre bine stabilite, punctul culminant al anului 2024 a fost extinderea noastră strategică în Portugalia. Suntem încântați de lansarea serviciilor în această țară și de finalizarea achiziției Nowo. De asemenea le mulțumim clienților pentru interesul acordat serviciilor Digi. Strategia noastră de a acorda prioritate dezvoltării organice, în timp ce valorificăm oportunități de achiziții strategice, se dovedește de succes în efortul nostru de creștere și diversificare.”
În T3 2024, Digi Communications și-a menținut traiectoria de creștere pe toate segmentele de servicii, înregistrând o creștere de 13,5% față de T3 2023, ajungând la 26,3 milioane RGU în România, Spania și Italia. Portofoliul diversificat al companiei include servicii de telefonie mobilă și fixă, servicii de internet fix și televiziune cu plată. În România, Digi operează o rețea de fibră optică de ultimă generație pentru soluții de telecomunicații fixe și mobile, internet fix și divertisment. În Spania, Digi oferă servicii de telefonie mobilă, internet și telefonie fixă, iar în Italia, Grupul oferă servicii de telefonie mobilă.
Divizia de telefonie mobilă a contribuit cel mai mult la numărul de unități generatoare de venituri (RGU), reprezentând 47% din totalul de RGU pe cele trei piețe. Continuând ritmul de creștere din trimestrele anterioare, segmentul de telefonie mobilă a înregistrat o creștere a RGU până la 12,4 milioane în T3 2024, reflectând o creștere de 18,3% față de T3 2023, determinată de clienții de telefonie mobilă din România, Spania și Italia.
În România, segmentul de servicii de telefonie mobilă a ajuns la 6,4 milioane RGU la sfârșitul T3 2024, o creștere de 13,7% față de T3 2023. Serviciile de internet fix au înregistrat o creștere de 7,1% în T3 2024 față de T3 2023, până la 4,8 milioane RGU, în timp ce segmentul de televiziune cu plată prin cablu și satelit a crescut cu 3,3% față de T3 2023, până la 5,8 milioane RGU. Numărul total de RGU de pe piața din România a ajuns la 17,9 milioane de clienți la sfârșitul T3 2024, o creștere de 7,4% comparativ cu aceeași perioadă din 2023.
Operațiunile din Spania au continuat să crească în T3 2024, numărul utilizatorilor de servicii fixe, internet și telefonie mobilă crescând cu 30% față de T3 2023, până la 7,9 milioane de RGU. Numărul utilizatorilor de servicii de telefonie mobilă a crescut cu 24,2% până la 5,6 milioane RGU, în timp ce numărul utilizatorilor de servicii de internet fix a crescut cu 45,7% față de T3 2023, până la 1,8 milioane RGU.
În Italia, numărul utilizatorilor de servicii de telefonie mobilă a crescut cu 18,1% comparativ cu T3 2023, ajungând la 475 mii RGU la sfârșitul T3 2024.
Indicatori comerciali în funcție de țară (RGU, mii) | T3 24 | T3 23 | Variație (%) |
România | 17.9 | 16.7 | 7,4% |
Servicii de telefonie mobilă | 6.4 | 5.6 | 13,7% |
Televiziune cu plată | 5.8 | 5.6 | 3,3% |
Servicii de internet fix | 4.8 | 4.5 | 7,1% |
Servicii de telefonie fixă | 859 | 901 | -4,7% |
Spania | 7.9 | 6.1 | 30% |
Servicii de telefonie mobilă | 5.6 | 4.5 | 24,2% |
Servicii de internet fix | 1.8 | 1.2 | 45,7% |
Servicii de telefonie fixă | 582 | 402 | 44,8% |
Italia | 475 | 409 | 18,1% |
Servicii de telefonie mobilă | 475 | 409 | 18,1% |
TOTAL | 26.3 | 23.2 | 13,5% |
În Portugalia, Digi Communications a lansat operațiunile comerciale în data de 4 noiembrie 2024, oferind o gamă completă de servicii de comunicații, inclusiv internet prin fibră optică, voce și date mobile pe rețele 2G/4G/5G, televiziune și telefonie fixă. Digi Portugalia a dezvoltat o infrastructură modernă de fibră optică și o rețea mobilă națională de la zero, utilizând tehnologii de ultimă generație pentru a furniza soluții de calitate, la prețuri accesibile. Astăzi, rețeaua mobilă Digi din Portugalia acoperă peste 93% din populație, cu eforturi active de extindere în diverse regiuni, inclusiv pe insule și în spații interioare. Extinderea serviciilor de internet fix va continua, susținută de investiții continue în infrastructura de fibră optică.
În plus, Digi se pregătește să lanseze servicii în Belgia în următoarea perioadă.
PPC anunță finalizarea achiziției portofoliului de energie regenerabilă al Evryo Group în România, portofoliu deținut de fonduri administrate de Macquarie…
Rowenta, brandul de renume al companiei franceze Groupe SEB, aniversează 140 de ani de inovație și angajament față de îmbunătățirea…
Schneider Electric anunță lansarea noii game de lămpi de lucru profesionale cu LED, Thorsman Premium, concepute special pentru a răspunde…
Într-o atmosferă relaxată, în spațiul vilei enRose din București, Agrii a organizat primul său atelier de grădinărit urban. Monalisa Ungureanu,…
Agenția de comunicare GMP&U a câștigat contul Tazz, în urma unei licitații, completându-și astfel portofoliul de clienți din zona de…
Johan Norberg – laureat al premiului Fisher – spunea că cei bogați, puternici și cu relații, se pot descurca în…