Afaceri de 575 mil. euro pentru Digi Communications în primul semestru
Reading Time: 2 minuteGrupul Digi Communications N.V. a anunțat o creștere cu 18% a veniturilor consolidate raportat la aceeași perioadă a anului trecut, până la 575 de milioane de euro.
EBITDA ajustată a fost de 199,4 milioane euro, în creștere cu 25%, reprezentând un salt cu 40,4 milioane euro față de primele șase luni ale anului 2018.
„Cifra de afaceri a Grupului a depășit 294 milioane euro, creștere de 16% raportat la perioada similară a anului 2018. EBITDA-ul a atins 109 milioane euro, creștere de 33% raportat la perioada similară a anului 2018”, a declarat Serghei Bulgac, CEO al Digi Communications N.V..
România este principala piață Digi, realizând 63% din veniturile grupului, urmată de Ungaria cu 19%, Spania cu o creștere de 16% și Italia, 2%. Compania a înregistrat 15,5 milioane unități generatoare de venit (RGU) spre deosebire de 30 iunie 2018 când compania cumula 14,5 milioane RGU. În plus, toate serviciile au înregistrat o creștere de 7% la 30 iunie 2019.
Evoluția Digi în România
Grupul a raportat creșteri pe segmentul serviciilor de cablu și internet fix în România, cu un progres de 9,5% al abonamentelor la serviciile de cablu tv (3,45 milioane RGU, la 30 iunie 2019, față de 3,15 milioane RGU, la 30 iunie 2018) și, respectiv, de 10,6% la abonamentele pentru serviciile de internet fix (2,64 milioane RGU la 30 iunie 2019 față de 2,38 milioane RGU, pentru perioada similară a anului anterior).
Digi este liderul portabilității cu aproximativ 164.480 numere portate în rețeaua Digi Mobil, în primul semestru al anului. Rețelele de telefonie fixă și mobilă au atras, prin serviciul de portare, cu 35% mai multe numere fixe și mobile, raportat la aceeași perioadă din 2018 (179.328 numere portate, în primele șase luni ale anului 2019, față de 132.602 numere, în aceeași perioadă a anului 2018).
Evoluția Digi în Ungaria
În ceea ce privește Ungaria, Digi a înregistrat creșteri în segmentul serviciilor de internet fix (3,7% – RGU iunie 2019 față de iunie 2018) și în cel al serviciilor de televiziune prin cablu (1,8% – RGU iunie 2019 față de iunie 2018).
Veniturile filialei Digi Hungary s-au majorat până la 110 milioane euro în primul semestru al anului 2019, reprezentând o crestere cu 37%. Pe segmentul serviciilor de internet fix, Digi este al doilea operator în Ungaria, cu o cotă de piață de peste 24%, în timp ce pe segmentul serviciilor de telefonie fixă deține o cotă de piață de aproximativ 23%.
Evoluția Digi în Spania și Italia
Pe teritoriile Spaniei și Italiei, Digi se adresează îndeosebi diasporei, dar și clienților locali. Cele două piețe contribuie, în total, cu 1,9 milioane de unități generatoare de venit, serviciile oferite ca operator de rețele virtuale mobile (MVNO) fiind preferate de românii de peste hotare.
Foto: © Radub85 | Dreamstime.com
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz