Stiri Companii

DIGI a finalizat vânzarea companiei din Ungaria către 4iG

30 nov. 2021 3 min

DIGI a finalizat vânzarea companiei din Ungaria către 4iG

Reading Time: 3 minute

Digi Communications N.V. (“DIGI”) anunță astăzi, 30 noiembrie 2021, încheierea contractului de vânzare-cumpărare privind operațiunile sale din Ungaria către 4iG.

RCS & RDS (filiala din România a DIGI) și 4iG au agreat la finalul lunii martie 2021 termenii unui acord preliminar care vizau o eventuală tranzacție pentru cumpărarea DIGI Távközlési Szolgáltató Ltd. și a filialelor Invitel, I TV si DIGI Infrastructure. În data de 29 noiembrie 2021, părțile au finalizat negocierile și au încheiat documentele tranzacției pentru transferul filialelor și operațiunilor DIGI din Ungaria către 4iG pentru o valoare a tranzacției de 625 de milioane de euro. Tranzacția este supusă unor condiții, inclusiv aprobării autorităților de concurență. DIGI și 4iG vor coopera în vederea finalizării tranzacției în cel mai scurt timp.

DIGI a fost prezent 23 de ani în Ungaria

Grupul DIGI a fost prezent timp de 23 de ani în Ungaria, perioadă în care a construit un operator de servicii de telecomunicații cu o poziție de top pe piața locală, oferind un portofoliu complet de servicii de televiziune prin cablu și satelit (DTH), date fixe și mobile, precum și telefonie fixă și mobilă. Totodată, DIGI este primul furnizor de servicii de telecomunicații din Ungaria care a lansat serviciul Fiberlink 10G, pachetul cu cea mai mare lățime de bandă, lansând astfel un nou capitol de dezvoltare tehnologică pe această piață.

La nivelul anului 2020, abonații DIGI pe piața din Ungaria erau în număr de 1,1 milioane la nivel național și unitățile generatoare de venituri (RGU) de peste 2,5 milioane. În 2020, operațiunile din Ungaria ale DIGI au înregistrat venituri consolidate de 70 miliarde HUF (200 milioane EUR) și EBITDA ajustată de 19 miliarde HUF (54 milioane EUR).

Potrivit Autorității Naționale Ungare de Media și Telecomunicații (NMHH), DIGI este al doilea operator, după cota de piață deținută, pe segmentele de servicii pay-TV, internet broadband și telefonie fixă. Cu un model de business unic pe piața locală, activitățile Grupului DIGI în Ungaria au inclus operarea mai multor stații de televiziune, canale de sport și a altor patru canale tematice. Dimensiunea extinsă a activităților din Ungaria a fost în bună măsură sprijinită și de numărul mare de angajați, aproximativ 3.000.

“Ungaria este o piață în care ne-am desfășurat activitatea cea mai mare parte a existenței noastre. Am construit acolo, împreună cu echipa locală, o afacere de care suntem foarte mândri și care este unul dintre operatorii cei mai mari, mai avansați tehnologic și mai de succes din această piață. Cu toate acestea, în condițiile reorientării strategiei noastre către piețe din vestul Europei, a venit momentul să îi lăsăm pe partenerii noștri de la 4iG să continue această frumoasă poveste și avem încredere că vor continua munca noastră și vor amplifica succesul acestui operator.” a declarat Serghei Bulgac, CEO al Digi Communications N.V.

4iG Plc. este una dintre companiile de top de pe piața de IT și telecomunicații din Ungaria, contribuind semnificativ la creșterea economiei bazate pe cunoaștere și digitalizare, în țara vecină. 4iG are o experiență de peste 25 de ani pe piața tehnologiilor și a inovațiilor tehnologice.

Digi Communications N.V. este compania mamă a operatorului de comunicații electronice RCS & RDS, liderul pieței de internet, pay-tv și servicii convergente din România, cu operațiuni în Ungaria, Spania și Italia. Înființată în urmă cu 28 de ani, compania deține aproape în totalitate cea mai modernă (de ultimă generație) și extinsă rețea de fibră optică din regiune, depășind 9,7 milioane de locuințe în România și Ungaria (decembrie 2020).

DIGI aduce pe piață cele mai accesibile servicii de comunicații electronice, atât în domeniul comunicațiilor fixe, cât și în cel al comunicațiilor mobile. De-a lungul timpului, acest avantaj competitiv a devenit un beneficiu pentru milioane de clienți, care au obținut astfel acces mai rapid și mai puțin costisitor la servicii de calitate superioară. În România, Grupul DIGI este în prezent cel mai mare angajator din mediul antreprenorial local, cu aproximativ 14.700 de angajați (20.000 pe toate piețele pe care activează).

Conținutul cross-media al Grupului DIGI cuprinde posturile TV DIGI4K, prima televiziune cu emisie ULTRA HD lansată în România, Digi 24, DigiSport 1, 2, 3, 4, Film Now (pay-TV), DIGI World, DIGI Animal World, DIGI Life, UTV, Music Channel și Hit Music Channel, posturile de radio Digi FM, PROFM si Dance FM platformele de comunicare online reunite sub umbrela Digi Online.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: