Interviuri

Diferențiere prin personalizare

12 feb. 2019 4 min

Diferențiere prin personalizare

Reading Time: 4 minute

Dan Zakai, CEO & Co-founder Mindspace, ne-a vorbit despre argumentele care au determinat compania să deschidă spații de co-working la București.

Dan Zakai Mindspace1De ce ați decis să intrați pe piața românească și ce așteptări aveți pe acest plan?

Suntem principalul furnizor de spații de co-working din Europa, am avut succes în Germania, Marea Britanie, Olanda și Polonia și suntem încântați să aducem în București soluția noastră de office-as-a-service (birourile ca serviciu), care este cea mai bună din această categorie. Am identificat pe piața de aici indicatori favorabili pentru sectorul spațiilor de coworking și pentru cel de office-as-a-service. Nu este vorba doar despre creșterea PIB peste media Europei de Est și de stabilitatea macroeconomică. Sunt prezente sau tocmai au intrat pe această piață atractivă multe companii multinaționale, cum ar fi Amazon, Oracle, Carrefour, P&G, IBM, Bosch, Orange și nu numai. Mai ales în București este o puternică rezervă de talente și au fost multe investiții directe ale multinaționalelor în incubatoare de talente, ceea ce face ca oferta noastră de spații de lucru cu servicii complete și adaptate companiilor să se potrivească perfect pe piața locală. Mai mult, forța de muncă este formată din persoane talentate, cu studii superioare, iar companiile vor să le ofere spații de lucru extraordinare, ca să rețină și să atragă talentele de top. Sunt multe companii în ascensiune și branduri internaționale importante care au sediul la București. Aceste companii se potrivesc perfect cu ideea de spațiu de coworking, fiindcă beneficiază de flexibilitate, riscuri scăzute, scalabilitate și, în cazul nostru, locații în zonele centrale, unde chiriile în spații tradiționale ar fi scumpe sau nu sunt suficiente locuri disponibile. Industria de coworking va crește accelerat în anii care vin și ne așteptăm ca România să facă parte din acest val. Este foarte probabil ca pe viitor să ne extindem și mai mult pe piața românească.

Cum arată piața românească de coworking în acest moment?

Sunt vizibile evoluții favorabile: chiriile sunt în creștere, iar dorința de a atrage talente din generația milenialilor sunt factori care duc la creșterea cererii pentru spații de coworking. S-au produs schimbări culturale majore la nivel global, cum ar fi conceptul de shared economy, și tehnologia e tot mai performantă, ceea ce permite angajaților și companiilor să lucreze din orice colț al planetei. În plus, față de generațiile anterioare, Generația Y caută alt tip de experiențe când vine vorba despre serviciu și viața personală. Prin urmare, observăm o transformare incredibilă în segmentul spațiilor de birouri, de la birourile tradiționale, clasice, la servicii flexibile, premium, bazate pe tehnologie. Sectorul de coworking înregistrează cea mai mare creștere în cadrul pieței imobiliare în ultimii ani, într-un ritm mai rapid și la niveluri mai ridicate decât se estima în urmă cu cinci ani. Cererea pentru soluții și servicii flexibile în zona de birouri crește zi de zi și, conform marilor companii globale de consultanță în domeniu, C&W, CBRE și JLL, acest sector va atinge 30% din totalul spațiilor de birouri până în 2030.

Ne aliniem la tendințele globale?

România în general și Bucureștiul în particular, care este unul dintre principalele hub-uri financiare din Europa de Est, urmează tendințele globale privind trecerea de la birouri clasice la office-as-a-service. Suntem foarte optimiști după intrarea pe piața românească și observăm o creștere mai mare decât am estimat pentru soluții de birouri flexibile, premium, cu dotări tehnologice de top, atât din partea companiilor locale, cât și a celor multinaționale prezente în București.

Cum arată modelul de coworking dezvoltat și promovat de Mindspace?

Oferim spații de birouri generoase pe baza unei sume fixe lunare, care include toate serviciile (all-inclusive), cu plata de la o lună la alta, ceea ce aduce flexibilitate. Avem o echipă puternică de management al comunității în clădire, care răspunde și anticipează nevoile membrilor comunității. Membrii au acces la spațiul de birouri 24 de ore din 24, șapte zile din șapte, și beneficiază de evenimente extraordinare, cum ar fi workshopuri, programe de wellness și întâlniri cu speakeri cunoscuți. Aducem în piață mai mult lucruri unice. Oferim cea mai bună experiență într-un spațiu de lucru, o experiență high-end care nu a mai fost disponibilă până acum pe piața de aici. Fiind all-inclusive, companiile primesc tot ce le trebuie pentru a reuși fără a-și face griji pentru tarife suplimentare. Modelul nostru se bazează pe calitate, design și servicii de top. Scopul nostru este să oferim o experiență unică și credem că venim pe piața locală cu ceva nemaiîntâlnit în zona de spații flexibile de birouri.

Prin ce se diferențiază Mindspace de concurenți?

Oferim cea mai bună experiență posibilă. În primul rând, spațiile noastre de lucru sunt generoase și au un design superb, cu influențe internaționale dar și locale. Angajații vor experimenta ceva ce n-au mai văzut în materie de design. Apoi, este vorba despre oameni. Avem un raport de două ori mai mare între angajații noștri și numărul membrilor comparativ cu principalii concurenți. Prin urmare, membrii noștri au acces rapid la servicii prompte și personalizate. Tu te poți concentra pe munca ta, noi ne ocupăm de restul. Nu există tarife suplimentare pentru alte servicii, totul este inclus în taxa de membru. În plus, beneficiezi de o experiență unică de lifestyle și de apartenență la o comunitate, prin intermediul unor evenimente precum networking, happy hour, workshop-uri TEDx și alte evenimente organizate de Mindspace. Suntem ca un boutique hotel pentru industria de spații flexibile de birouri – totul este mult mai personalizat decât ce oferă alții.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: