Business Companii Interviuri Tech

Diana Sipos, Eviden: Cibersecuritate de la Timișoara

21 iun. 2024 4 min

Diana Sipos, Eviden: Cibersecuritate de la Timișoara

Reading Time: 4 minute

Parte din gigantul tech Atos, Eviden a inaugurat la Timișoara un centru specializat în securitate cibernetică și cloud. Am stat de vorbă cu Diana Sipos, Country Manager la Eviden Technologies România, despre importanța strategică a unui astfel de centru, cu 120 de experți IT, clienți globali, dar și colaborări strânse cu instituții speciale ale statului român.

De ce ați ales Timișoara pentru un centru de securitate cibernetică? Sunt „condiții speciale“ pentru angajații unui astfel de centru?

În Timișoara, renumele centrului universitar și dinamica orașului și-au spus cuvântul în privința potențialului de creștere și de formare a resursei umane cu specializare în tehnologii noi, locația înregistrând cea mai mare dezvoltare pe zonele de cybersecurity services și cloud, departamente care deservesc și constituie împreună bazele acestui centru. Pentru noi alegerea a fost naturală, în condițiile în care în birourile din Timișoara lucrează cei mai mulți colegi cu expertiză pe domeniu, fiind hubul principal al companiei încă de la intrarea grupului pe piața din România. Desigur, avem centre și în Brașov, București și Cluj, de unde deservim clienți din România și de pe piața globală, fiecare locație remarcându-se printr-un specific anume, ce ține de istoricul companiei și de parteneriatele cu universitățile de profil. Un astfel de centru nu necesită neapărat „condiții speciale”, în afara cunoștințelor de tehnologii emergente de cloud și cybersecurity, dar specificul anumitor contracte și segmentarea activităților derulate pot să necesite prezența la birou sau condiții anume de securitate și confidențialitate, pe care le respectăm cu strictețe. Chiar dacă în multe situații nu există obligativitatea de a lucra doar de la birou, ceea ce ne-a permis să oferim flexibilitate colegilor noștri, îi încurajăm să se întâlnească la birou cu o anumită frecvență, interacțiunea față în față fiind unul dintre fundamentele lucrului eficient și productiv în echipă.

Care este specificul acestui centru IT? Câte persoane ați angajat și ce planuri de dezvoltare vizați?

Centrul de CloudSecOps are ca obiectiv oferirea unor servicii integrate, clienții beneficiind de servicii specializate prestate la cel mai înalt nivel, într-un mod unificat, acolo unde regăsim expertiză relevantă pentru orice inițiativă de migrare către cloud sau de optimizare și securizare a datelor și aplicațiilor deja existente. Centrul numără deja peste 120 de experți, iar dezvoltarea sa se va face pe măsură ce înrolăm clienți noi în portofoliul companiei. Centrul din România deservește atât clienți din piața locală, cât și clienți din piața internațională. Centrul CloudSecOps de la Timișoara este singurul centru din cadrul Eviden ce colaborează cu celelalte centre cloud: Cloud Migration, Cloud Operations și Cloud Engineering Center.

Colaborați cu anumite instituții din România sau alte companii din domeniul cybersecurităţii?

Da, colaborăm cu parteneri locali și internaționali, companii private și instituții publice, pe subiecte de cybersecurity, cloud și tehnologii emergente, oferind expertiza noastră acolo unde putem aduce valoare adăugată, indiferent că este vorba despre a contribui cu opinii pe partea de reglementare sau de prin furnizarea de soluții inovative. Ne-am asumat și rolul de coordonator al unor proiecte de cercetare-dezvoltare ce își propun dezvoltarea de concepte noi de securitate cibernetică pentru infrastructura critică. Vă pot da exemplul colaborării cu Directoratul Național de Securitate Cibernetică în cadrul unui proiect cu finanțare europeană care are ca scop întărirea posturii de securitate cibernetică a echipelor CERT (Cyber Emergency Response Teams) de la nivel național și a SOC (Security Operations Centers). Proiectul, coordonat de Eviden Technologies România, își propune să uniformizeze și să alinieze controalele tehnice și administrative împotriva factorilor de risc în timpul incidentelor de securitate.

Care este investiția pentru un astfel de centru?

Investiția este greu de cuantificat deoarece, pe lângă efortul punctual antrenat de planul de lansare, definirea și construcția unui astfel de proiect presupun perseverență și învățare continuă de-a lungul mai multor ani. Acestea sunt posibile prin crearea unui ecosistem educațional și de inovare, implicând inclusiv parteneri și instituții de învățământ universitar public de renume, precum și a unui mediu profesional intern cu un set de cunoștințe solide însușite de colegii din echipele noastre. Toate aceste acțiuni au dus la alegerea României și implicit a locației din Timișoara pentru înființarea acestui centru.

În peisajul global al cybersecurității, care este aportul tehnologiilor bazate pe inteligență artificială și machine learning?

În funcție de scenariile pe care lucrăm, aportul AI/ML în acest domeniu poate varia considerabil. Cu toate acestea, AI ne transpune într-o nouă lume cu foarte multe benefiicii, dar și cu provocări de securitate cibernetică. AI/ML poate fi de mare ajutor în a eficientiza și îmbunătăți răspunsul echipelor de experți la potențialele atacuri cibernetice, dar, în același timp, dacă este folosit în scopuri malițioase poate aduce provocări substanțiale în contracararea lor. Experții noștri din comunitatea globală publică articole detaliate cu noutăți în privința evoluției riscurilor la adresa securtității cibernetice, detaliind soluțiile pe care Eviden le oferă, precum și rezultatele cercetărilor interne.

În ce constă proiectul „Timișoara – oraș digital”?

Proiectul realizat împreună cu Primăria Timișoara a marcat un pas semnificativ spre realizarea viziunii unui oraș inteligent, sustenabil și accesibil pentru toți locuitorii Timișoarei. Specialiștii noștri au implementat un sistem de tip „front-end” bazat pe cele mai noi tehnologii și componente de cloud public, sub forma unui ghișeu virtual unic pentru persoane fizice și juridice, ce poate fi accesat folosindu-și identitatea digitală. Portalul conectează servicii precum plăți online, înregistrări imobiliare, notificări comunitare și stocarea de documente, simplificând astfel interacțiunea cu administrația locală, prin reducerea timpului de răspuns la solicitările cetățenilor, folosind totodată și integrarea unor soluții de digitalizare implementate la nivel central național – soluția de autentificare RoeID gestionată de ADR (Autoritatea pentru Digitalizarea României).

Array

Articole pe aceeași temă: