Diana Mișa, OTP Bank: În comunicarea internă, nu există „comunicare excesivă”
Reading Time: 3 minuteFără îndoială, pandemia COVID-19 este un eveniment global istoric, cu riscuri majore la nivelul întregii economii. Informații despre răspândirea virusului au circulat încă de la finalul anului trecut, însă probabil mulți au sperat că lucrurile nu vor evolua atât de rapid.
de Diana Mişa, director HR, OTP Bank România
În cazul nostru, OTP Bank, am preferat să fim prevăzători. Ca orice mare companie, avem un Plan de Continuitate a Afacerii pe care l-am activat imediat ce situația a devenit sensibilă.
Prioritățile au fost clare, protejarea sănătății angajaților prin asigurarea unui mediu de lucru cât mai sigur și continuitatea afacerii. Apoi am dezvoltat treptat acțiuni esențiale, pe care le-am implementat începând cu luna februarie, când au fost confirmate primele cazuri de Coronavirus în România.
Iată ca acum, două luni după, înaintăm în scenarii care păreau doar ipoteze imposibil de întâlnit în realitate.
În tot acest context nefericit, pot spune că ne număram printre companiile care au acționat cu agilitate: am acționat rapid, am implementat măsuri de prevenție la nivel național care ne ajută să ținem sub control răspândirea virusului în punctele noastre de lucru, iar angajații noștri își desfășoară activitatea în regim work from home, program flexibil sau prin rotație. Pentru a facilita cât mai multor colegi opțiunea de a își desfășura activitatea remote, am comandat echipamente suplimentare și am implementat câteva modificări la nivelul infrastructurii: instalarea unor routere mai performante, creșterea capacității sistemelor de comunicații, achiziționarea mai multor licențe pentru conexiuni remote.
Este important să fim realiști: efectele conexe ale aceste pandemii sunt foarte complexe. Schimbarea rutinei zilnice, limitarea interacțiunii sociale, adaptarea la un job remote și grija pentru membrii familiei pot genera stres și anxietate. De aceea, oferim acces gratuit la serviciile unui psihoterapeut, cu experiență în managementul situațiilor de criza psiho-emoțională, workshopuri remote dedicate managerilor care îi ajută să gestioneze echipele în situații provocatoare, sesiuni de coaching individual pentru liderii din companie.
Este important să tratăm situația cu calm și luciditate. De aceea, asigurăm o comunicare continuă cu întreaga echipa OTP, din toată țara. Activitatea comunicării interne este esențială în astfel de situații. Este important să fim prompți, clari, să îi ținem la curent pe colegii noștri cu evoluția situației și deciziile luate la nivel de organizație. În această perioadă, pentru noi nu există conceptul de „comunicare excesivă”.
Pe de altă parte însă, nu trebuie să permitem ca această situație excepțională să preia controlul pe termen lung. E de preferat să păstram o notă de „alertă informată”, dacă o putem numi așa, care să ne permită să susținem „business as usual”.
[hfcm id=”6″]
Ce ne așteaptă?
Este dificil să previzionăm cu acuratețe de acum impactul COVID-19 asupra pieței muncii. În general, ne așteaptă șomaj, reducere de venituri, limitări ale beneficiilor din categoria “nice to have”.
Dar, la nivel individual, cred că acest eveniment ne pune în situația de a ne dezvolta accelerat anumite abilitați care nu erau necesare înainte, precum și de a evalua serios opțiunea unei conversii profesionale. Este o perioadă în care angajatorii sunt nevoiți să găsească soluții pentru a-și continua activitatea altfel decât până acum o lună. În același spirit, fiecare dintre angajați se poate gândi ce competențe profesionale are nevoie să își dezvolte pentru a-și găsi locul în noua ordine din piața muncii.
Unul dintre secretele pentru a reuși să traversam această perioadă este să evaluăm dacă și unde există oportunități și să acționăm în direcțiile pe care le putem controla: să acceptăm că mediul nostru se schimbă major, să ne adaptăm și să luăm măsurile necesare protejării nevoilor esențiale, să fim deschiși la a învăța cât mai mult, din orice domeniu. Deja observăm că sunt domenii care se dezvoltă tot mai mult in contextul actual, cum ar fi industria serviciilor de curierat sau zona de digitalizare, care evoluează exploziv în această perioadă.
Această situație este un test major pentru umanitate, pe care am încrederea că îl vom trece cu bine și cu lecțiile învățate!
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz