Companii Business Interviuri Tech

Diana David, SAP: Focus pe cloud

7 oct. 2022 4 min

Diana David, SAP: Focus pe cloud

Reading Time: 4 minute

Cu aproximativ 800 de angajați în cele trei centre din România, echipa locală SAP continuă să se concentreze pe tehnologii și soluții cloud.

Am stat de vorbă cu Diana David, Managing Director la SAP România, despre proiectele internaționale în care sunt implicați specialiștii români, despre contextul IT generat de post pandemie, precum și despre consecințele conflictului militar din regiune.

Sunteți la conducerea SAP România de un an de zile. Care au fost cele mai importante decizii pe care le-ați luat?

În primul rând, am continuat să ne menținem un focus ridicat pe tehnologia cloud. În timpul pandemiei, întreaga lume și-a dat seama că digitalizarea s-a transformat dintr-o opțiune într-o necesitate economică. Așadar, soluțiile cloud ne-au sprijinit clienții în reproiectarea proceselor de business, ajutându-i să obțină o mai mare viteză, flexibilitate, inovație și scalabilitate, astfel încât să facă față provocărilor unui nou mediu de business.

Totuși, implementările de succes și suportul oferit clienților în parcursul lor spre a deveni companii inteligente ar fi imposibile fără angajații noștri, ceea ce mă trimite către o altă decizie importantă pe care am luat-o în primul meu an ca Managing Director: să mă concentrez pe oameni, întrucât pentru noi oamenii sunt o adevărată comoară și cel mai important atu pe care îl avem. Ne propunem să creștem numărul de colegi și să le oferim tuturor condițiile necesare pentru a se dezvolta constant în cadrul SAP.

Câți angajați are SAP în centrele sale din România și cum s-a reorganizat compania în perioada de postpandemie?

SAP România are în prezent 767 de angajați, care activează în birourile noastre din București, Timișoara și Cluj-Napoca. Avem în plan creșterea acestei cifre în viitorul apropiat. Cred că una dintre principalele lecții învățate în pandemie fost aceea că sănătatea – atât fizică, cât și psihică – este cea mai importantă.

În acest sens, SAP a pus bazele inițiativei SAP Pledge to Flex, un model de lucru flexibil, care oferă o configurație personalizată a programului și mediului de lucru pentru fiecare angajat, respectiv o atmosferă bazată pe încredere, în care oamenii pot lucra fie de la distanță, fie de la birou. Dacă se aliniază nevoilor de business ale companiei, angajații noștri sunt încurajați să-și creeze un program flexibil, adaptat propriilor nevoi. Pentru cei care aleg să lucreze de la birou, compania le pune la dispoziție birouri cu design inspirațional, adap­tate pentru sporirea creativității, comunității și concentrării, ce acordă prioritate durabilității și sănătății.

În ce proiecte internaționale au fost implicați angajații SAP din România?

Unul dintre cele mai reprezentative proiecte ale echipei locale SAP constă în lansarea SDC – Success Delivery Center Romania – în urmă cu 15 ani, pentru a oferi servicii clienților globali. Echipa, ce numără în prezent 500 de consultanți, operează într-un sistem mixt de livrare, atât de la distanță, cât și din birourile clienților. Consultanții SAP România dezvoltă aproximativ 300 de proiecte anual.

Un alt proiect relevant al filialei noastre din România este reprezentat de echipa de Data Science and Machine Learning, ce oferă servicii de dezvoltare soluții software personalizate și se adresează nevoilor specifice de business, care nu se regăsesc în oferta standard a companiei. Echipa folosește modelarea matematică a nevoilor clienților și dezvoltă algo­ritmi și aplicații de răspuns.

De exemplu, echipa de Data Science a contribuit la realizarea unei platforme de echilibrare și redispecerizare, în timp real, a rețelelor de transport a energiei electrice cu optimizare regională la nivelul Uniunii Europene. De asemenea, SAP Sales Insights for Retail este un proiect relevant dezvoltat integral în București, care a intrat în gama de soluții standard SAP. Prezentat la NRF 2018 Retail’s Big Show & Expo din New York, cea mai mare conferință de retail din lume, proiec­tul a fost implementat de clienți din Mexic până în Noua Zeelandă. Echipa românească face parte din cele trei echipe globale SAP de data science, celelalte două fiind situate la sediul companiei, în Walldorf, Germania, și în Scottsdale, Arizona.

Cum afectează situația din Ucraina piața IT din România și cea regională? Cum a gestionat SAP România problema colegilor din Ucraina?

Am fost mișcată să observ valul de susținere oferit de colegii noștri din întrega lume pentru oamenii din Ucraina. SAP a implementat o serie de acțiuni menite să ajute în această criză umanitară, un exemplu fiind mobilizarea și implicarea angajaților din țările vecine pentru a oferi adăpost refugiaților.

La nivel global, pe lângă asistența financiară dedicată crizei umanitare, SAP a dezvoltat un program de recrutare pentru refugiații din Ucraina, cu scopul de a acoperi o nevoie acută a acestora, concomitent cu posturile vacante din cadrul filia­lelor regionale ale companiei. Scopul nostru a fost și este de a atrage, dintre refugiați, persoanele ce au calificarea portivită și de a le oferi oportunități adecvate de angajare, în țări precum România, Germania, Cehia, Unga­ria, Bulgaria, Polonia și Slovacia.

Ne asigurăm că în tot acest proces sunt susținuți de un coleg ucrainean și le punem la dispoziție cursuri tehnice și de învățare a limbilor străine, sprijin pentru sănătatea psihică, pachete de îngrijire a copiilor (în unele țări) etc. Rolurile disponibile în cadrul acestei inițiative sunt în arii precum: ingi­nerie software, vânzări, prevânzări, consultanță și asistență (ex. resurse umane și finanțe).

Cum vedeți întreaga piață IT/software din România în acest an sau viitor, ținând cont de situația internațională?

Ne bucurăm să vedem că organizațiile românești sunt din ce în ce mai des­chise către tehnologia cloud, mai ales după pandemie, pentru a-și îmbunătăți eficiența operațională. Totodată, piața IT din România beneficiază de multe avantaje față de concurenții regionali. Se poate observa, în primul rând, un nivel ridicat de reziliență și recuperare după criză.

Pe de altă parte, poate una dintre cele mai relevante caracteristici ale pieței românești, avem tinere talente de o calitate ridicată, care pot face față cu succes noilor tendințe și provocări.

Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 366 (16 septembrie – 16 octombrie 2022). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: