Diana Alexa, Leo Burnett Group: avem o echipă de rockstars
Reading Time: 3 minuteLeo Burnett Group a împlinit 25 de ani și se pregătește pentru următorii 25. Cum? În primul rând, va lansa, de anul viitor, o nouă divizie. Despre ce este vorba? Povestește Diana Alexa, Managing Director al Leo Burnett Group România.
Încheiați anul cu titul de Agenția Anului la Internetics și Effie, premii la Golden Drum. Cum a fost 2019 pentru voi?
2019 a fost un an despre ”proof of concept” pentru noi. Adică am văzut confirmate sau re-confirmate rezultatele investițiilor pe care le-am făcut în ultimii doi ani în ariile pe care noi mizăm și pe mai departe, și anume: strategie, unde avem cel mai puternic heritage din piață, și creație ancorată în data & technology.
Ca urmare, am fost, într-adevăr, agenția Anului la Effie pentru al 2-lea an consecutiv și singura agenție românească premiată la Euro Effie cu 2 premii Best of The Best în categoriile de Consumer Goods / Telco și Media Innovation & Idea. Nominalizările de la Cannes, premiile de la Golden Drum / IABMix Awards / PR Awards și distincția de Agenția Anului la Internetics au premiat campanii reale, pornite dintr-o oportunitate de brand/business și exprimate într-o manieră conectată cu ceea ce înseamnă tehnologia și social media momentului.
Ne bucură enorm faptul că la Effie și Internetics, Clientul Anului și Brandul Anului au fost câștigate tot de clienții noștri: Telekom și Samsung. Împreună facem parteneriate spectaculoase și le suntem recunoscători pentru asta.
Cum încheiați anul?
În ultimii ani, Leo a avut o creștere susținută în fiecare an, la fel se întâmplă și acum. La aceasta, adăugăm unele dintre cele mai vizibile campanii din România și o echipă puternică și plină de energie, pregătită pentru planurile din 2020. Iar lucrurile acestea se văd din exterior – ne dăm seama din felul în care ne abordează clienții pentru new business și din interesul pe care îl au oamenii de a lucra la noi.
Deși nu participăm la multe pitch-uri – mergem doar acolo unde credem că putem face diferența, ceea ce ne și duce la o rată de succes de peste 90% – anul acesta ne-am adăugat în portofoliu unele dintre cele mai importante companii din România: ING, UiPath, Unicef, Curtea Veche Publishing. De asemenea, am început să lansăm primele campanii pentru Ursus Premium, Retro, Cooler și BLife, un client câștigat chiar la finalul lui 2018.
În privința ariei de expertiză, ce noutăți aveți?
Pe parcrsul acestui an, împreună cu agențiile de media din grupul nostru – Starcom și Zenith – ne-am consolidat structura de strategie prin implementarea unui ”thinking” pornit din data, la un nivel unic în România. Practic, dezvoltăm pentru clienți tool-uri automatizate care pun în comun date de media clasică și digitală, rezultate de vânzări și de brand – toate urmărite real time și înglobate în felul în care gândim campaniile și produsul creativ.
Care este pentru voi ”proiectul anului 2019”?
Am realizat multe proiecte importante anul acesta, pentru fiecare dintre clienții noștri, însă cel mai important proiect rămâne Leo Burnett. De aici au pornit parteneriatele minunate cu super-clienții noștri și rezultatele pe care le-am obținut. Acesta e un proiect care va progresa mult și în 2020.
Ce înseamnă la momentul acesta Leo Burnett România din punct de vedere al echipei?
Mie îmi place să spun că în momentul acesta avem o echipă de rockstars. Sunt oameni talentați și dedicați, care și-au înțeles bine rolul și oportunitatea pe care o au în contextul Leo Burnett. Și, ca orice star, sunt capabili să scrie istorie și să redefinească produsul de comunicare în momentul și în partea asta de Europa. Cam acesta ar fi și principalul nostru obiectiv pentru 2020.
Cum vă adaptați oferta de servicii la transformările care apar constant în piață?
Leo Burnett a împlinit 25 de ani în România anul acesta, un an în care am început dezvoltarea unui produs care să ne pregătească pentru următorii 25 de ani.
Este vorba despre o divizie nouă pe care o vom lansa în 2020 și care va folosi tehnologia și producția de conținut pentru a dezvolta noi feluri în care să aducem împreună brandurile și consumatorii lor. Divizia va avea o echipă in-house și un ecosistem de colaboratori din domenii foarte diverse: de la oameni de strategie, digital, regizori, oameni din social media și entertainment – adică toate zonele care pot avea un impact constructiv în dezvoltarea unui produs contemporan de comunicare.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz