Dezvoltare prin mindfulness
Reading Time: 2 minuteTot mai multe companii din România își dezvoltă managerii prin programe de mindfulness, o nouă tehnică de îndreptare a atenției asupra propriei stări interne.
Creative and Bright, o companie de consultanță în business și resurse umane a înregistrat doar în prima parte a anului o creștere cu 15% a cererii pentru programe de mindfulness dedicate angajaților din middle și top management. Mai exact, companiile mari și foarte mari din țară au investit, în medie, între 35 și 80 de euro/ angajat.
În contextul în care 60% dintre zilele de concediu medical ale europenilor sunt atribuite afecțiunilor cauzate de stresul ocupațional, trainingurile de mindfulness pentru manageri au impact pe termen lung în reducerea stresului și în îmbunătățirea capacității de concentrare. Mindfulness-ul îmbunătățește inteligența emoțională, crește productivitatea și scade nivelul anxietății și al depresiei. Mai mult, un studiu publicat de Universitatea Oxford a demonstrat că un curs de mindfulness poate reduce nivelul stresului cu 40% precum și pe cel al anxietății cu 58% și în același timp poate ajuta la păstrarea calmului în situații de criză.
Top manageri de renume din Europa și SUA reușesc să înțeleagă mai bine nevoile echipelor pe care le conduc, astfel că și-au dezvoltat un stil de leadership bazat pe cooperare, sinceritate și comunicare, pentru a minimiza riscul de a se abate de la obiectivele companiei. Potrivit celor de la Creative and Bright, care citează studii ale Asociației pentru Știință Psihologică programele de training de mindfulness pentru manageri au un impact pozitiv asupra capacității de concentrare, afectată de stresul ocupațional, sau de situațiile de criză.
„Popularitatea mindfulness-ului se explică prin beneficiile măsurabile pe care le are în dezvoltarea a două elemente esențiale pentru creșterea performanței: curiozitatea și atenția”, spune Dana Tudor Tănase, Managing Partner al Creative and Bright.
Aceasta adaugă că cele două componente se măsoară la finalul trainingului printr-un instrument numit Toronto Mindfulness Scale, compus dintr-un set de afirmații care reflectă definiția operațională a atenției, pe care participanții le notează de la 0 la 4, în funcție de experiența lor la cursul de mindfulness. „În viitorul apropiat ne așteptăm la mai multe solicitări, având în vedere că încrederea în tehnici și specialiști va crește”, adaugă Dana Tudor Tănase, facilitatorul programului de mindfulness.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz