Interviuri Business

Detaliul care face diferența pentru un restaurant de succes

9 mai 2023 4 min

Detaliul care face diferența pentru un restaurant de succes

Reading Time: 4 minute

Într-o perioadă în care antreprenorii au parte de tot mai multe provocări, există oportunități care le pot transforma afacerile și le pot duce la un nou nivel. Poate nu mulți s-ar fi gândit că IKEA ar putea fi catalizatorul care nu doar că transformă casele într-un loc pe care să-l numești acasă, ci și afacerile. Recent, IKEA România a lansat IKEA Business Network, un program de sprijin, gratuit, destinat clienților business din întreaga țară. Ghidată de viziunea companiei de a oferi o viață mai bună pentru cât mai mulți oameni, IKEA a lansat acest club de loialitate pentru a oferi sprijin micilor business-uri, ajutându-le să crească și să creeze o viață mai bună la locul de muncă. Programul este destinat companiilor mici, cu mai puțin de 50 de angajați, însă și cele mai mari sunt, de asemenea, binevenite să se alăture.

Biz a stat de vorbă cu Andreea Perju, owner AREZZO RISTORANTE, pentru a înțelege ajutorul pe care îl poate aduce IKEA Business Network unei afaceri crescute cu multă pasiune în ultimii 7 ani. „Arezzo Ristorante e un businesss foarte personal. Eu îl numesc proiect, copil și a doua familie, unde am pus tot ceea ce mi-aș fi dorit eu să gasesc în locațiile pe care deja le frecventam”, mărturisește antreprenoarea.

Ideile cele mai bune vin de multe ori din experiențele și nevoile antreprenorilor, astfel încât ajung să construiască o legătură intimă între business și propriile visuri. „Având în vedere că timpul nu e prietenul meu cel mai bun, sunt client de restaurant destul de des. Așa s-a născut această osterie autentic italienească, unde focusul e pe calitatea materiei prime și a produsului finit, plus atmosfera de familie pe care o crează locația și interacțiunea noastră, a personalului, cu clienții. Avem clienți care ne spun că se simt ca la ei acasă doar că aici îi răsfață cineva și nu trebuie să se ridice de la masă pentru a se servi. E funny, dar solicitant, pentru că mereu e nevoie sa fim la înălțime, cu energia sus, cu zâmbetul pe buze, cu bucurie că ne aflam unde ne aflăm”, spune Andreea Perju.

Andreea Perju 2

De la vis la realitate, drumul nu este deloc simplu. Pe parcurs intervin multe variabile, iar locația pentru un restaurant este esențială. Există însă modalități prin care clienții pot fi determinați să facă un efort în plus și câțiva pași sau kilometri suplimentari, dacă la capătul drumului îi așteaptă experiența perfectă. Iar experiențele de acest fel sunt date atât de gust, servicii, cât mai ales de atmosferă. Un capitol unde detaliile, oricât de mici, pot să facă diferența pentru a genera vizite repetate, dar și un consum mai mare.

„Deoarece nu suntem într-o zonă centrală, țelul meu a fost să îi fac pe oameni să vină și să revină în restaurant, nu doar cu comenzi take away sau livrări. Atmosfera mi se pare la fel de importantă precum calitatea preparatelor. Suntem oameni, avem nevoie de locuri cozy, de oameni cu care să rezonăm, de locuri din care nu ne mai vine să plecăm iar noi cred că am reușit să creăm această atmosfera. Iar eu mereu am spus: cea mai bună mâncare italienească este cea servită în restaurant”, mărturisește Andreea Perju, owner AREZZO RISTORANTE.

De la confortul casei la cel din restaurant nu este un drum atât de lung, mai ales dacă ambele își găsesc răspunsul în același loc.

„Sunt o fană IKEA și deja aveam cardul IKEA FAMILY. Momentul în care a apărut și clubul IKEA Business Network a fost o mare bucurie și încântare, pentru că acum pot avea beneficii și pe persoană juridică. A durat câteva minute să-mi creez acest cont iar primul lucru pe care l-am făcut a fost să stabilesc o întâlnire online cu unul dintre consultanții IKEA. Apropo, această întâlnire de o oră a fost gratuită, pentru a lua în calcul cum pot transforma terasa restaurantului în ceva fresh și cozy, cu un cost rezonabil.

Cred ca cel mai important beneficiu este faptul că am putut vorbi cu unul dintre experții în design interior IKEA iar la întâlnirea online, care a fost gratuită, am primit niște sfaturi foarte utile pe care le-am pus și în aplicare.

Dacă îți dorești un proiect mai complex, îl poți achiziționa cu o reducere de 50%, iar la final vei primi o randare 3D pentru spațiul tău de business, folosind produse IKEA. Mi se pare ideal conceptul pentru business-urile mici și mijlocii”.

Lansat recent, IKEA Business Network este un club gratuit de sprijin, destinat clienților business din întreaga țară. De la idei la consiliere și produse de calitate, IKEA Business Network a fost varianta câștigătoare pentru afacerea dezvoltată de Andreea Perju.

Terasa Arezzo Ristorante

„Cred că alegerea pardoselei de exterior a schimbat cu totul vibe-ul terasei. Totul e luminos și spui că e o altă terasă. În cei șapte ani de când am această terasă, anul acesta arată cel mai spectaculos, întrucât mobila scandinavă vine frumos în completarea ei. O ador!

Pur și simplu, dacă ești antreprenor, e bine să profiți de toate beneficiile, ofertele și oportunitățile pe care ți le poate oferi un brand precum IKEA. E o decizie smart să apelezi la profesioniști și să nu ai impresia că tu știi să le faci pe toate”, punctează proprietara AREZZO RISTORANTE.

Pe lângă detaliile care fac oamenii să-și dorească să revină într-un restaurant, Andreea Perju subliniază importanța echipei și a menținerii ei motivate. Orice beneficiu suplimentar acordat echipei contribuie la menținerea acesteia motivate și unite în jurul unui business sănătos.

„Eu sunt parte din echipa mea și știu că fără ei nu aș fi unde sunt acum. Mereu compar legătura dintre noi cu o mașină. Eu sunt motorul, dar n-aș putea funcționa fără toate celelalte piese. Doar împreună putem crea magie și duce mai departe acest proiect atât de drag mie. Ei sunt a doua mea familie. Iar o familie înflorește și se dezvoltă atunci când se află într-un cămin frumos, tocmai de aceea un spațiu amenajat cu bun gust reprezintă un aspect cheie când vine vorba de bunăstarea echipei mele”.

Array

Articole pe aceeași temă: