Dacă acum 3 ani mi-ai fi spus că la sfârșitul anului 2017 voi lansa o emisiune radio online în care voi discuta cu diferiți invitați despre marketing și viață, ți-aș fi spus prietenește că ai greșit adresa.
Dar pentru că trăim într-o lume în care lucrurile se pot schimba peste noapte, acum pot spune cu mândrie și bucurie că da, am un podcast în care discut cu diferiți invitați subiecte din marketing și viață, totul sub numele de “Podcastu’ lui Katai”.
Dar ce este acela un podcast? De ce începe tot mai multă lume să asculte un podcast? Ce este atât de special în acest format audio online și de ce oamenii de marketing, business și nu numai ar trebui să asculte mai mult podcasturi?
Ce este un podcast?
Imaginați-vă o emisiune radio pe care o puteți asculta on-line, când vreți, unde vreți și pe orice device vreți. Unele emisiuni au un prezentator, altele au un prezentator și un invitat iar altele au mai mulți prezentatori cu mai mulți invitați.
Podcasturile pot fi împărțite în categorii diferite, de la artă, business, comedie la muzică, politică, religie, știință și tehnologie.
Unele podcasturi pot fi ascultate prin aplicații precum iTunes Podcasts, Stitcher (Android), Spotify, Soundcloud sau direct de pe site-urile celor care le produc.
Adică un podcast poate fi ascultat de oricine, oriunde și oricând, atâta timp cât are un device conectat la internet.
Conform studiului făcut de Pew Research Center vedem că 40% dintre americani au ascultat cel puțin un podcast, iar 24% au ascultat în ultima lună. E o creștere masivă, având în vedere că în 2008 doar 18% au spus că au ascultat un podcast, și doar 9% au dat play unei emisiuni recent.
Ce este special într-un podcast?
După ce am lansat episodul în care Cosmin Tudoran povestea despre începuturile trupei Ca$$a Loco, am primit mai multe mesaje private în care oameni necunoscuți îmi spuneau:
“Mi-a plăcut foarte mult acest episod. Am simțit că sunt acolo cu voi la masă și particip silențios la discuție.”
O altă persoană mi-a trimis un DM pe Instagram în care mi-a spus că apreciază ideea de a sta de vorbă cu oamenii de marketing și nu numai.
“Lucrez în domeniu și sunt în căutarea unor resurse care să îmi ofere insight-uri din această sferă de activitate.”
Și de fiecare dată când primesc un mesaj din acesta, stau să mă gândesc ce le place la oameni în acest tip de conținut? De ce ascultă oamenii podcast?
Nikki Silva, un producător de radio din anii ‘80 și care recent a lansat un podcast The Kitchen Sisters Present spunea “Vocea are o putere uimitoare” .
Nu neapărat tipul de voce, nuanța și tonalitatea unei voci. Cred că Nikki vorbea despre voce ca un creator de conținut care astăzi poate impacta mii și milioane de oameni.
Audio – tipul de conținut care câștigă tot mai mult teren
Auzim peste tot că lumea vorbește despre anul video, că blogging și contentul scris nu moare, că fotografia este în creștere. Dar de audio nimeni nu vorbește, deși tot mai multă lume o consumă. Mergeți pe stradă și uitați-vă la oamenii din jurul vostru: câți dintre ei sunt cu ochii în telefon și câți au căștile în urechi și se uită pe unde merg. Sau uitați-vă la colegii din birou care ascultă muzică/podcast în urechi, iar în același timp pot să își facă treaba.
Tot mai multă lume vrea să consume conținut, dar să nu-și ia din timp atunci când face asta.
Audio este singurul tip de conținut pe care poți să-l consumi pasiv
Ascultam podcasturi când mergeam la birou sau ieșeam la o plimbare de 10 minute ca să-mi limpezesc puțin gândurile. Îmi puneam căștile și ascultam ultimele episoade din emisiunile la care mă abonam.
Simțeam că nu era un timp pierdut. Ba din contră, era un timp bine investit. Pentru că ascultam diferiți specialiști din marketing care îmi împărtășeau tacticile și ideile lor de lucru. Pentru că auzeam povești și întâmplări din experiența unor persoane pe care e posibil să nu le întâlnesc niciodată.
Chiar și curățenia în casă o fac mai cu drag de când ascult podcasturi.
Și dacă vă-ntrebați unde sunt podcasturile în limba română, dați-mi voie să vă prezint doar câteva care merită menționate:
Și să nu uităm că există unele posturi de radio care folosesc iTunes pentru distribuirea unor emisiuni:
Text: Robert Katai
În premieră pentru România, Code for Romania inaugurează un spațiu fizic dedicat monitorizării și înțelegerii alegerilor prezidențiale și parlamentare. „Elections…
Lockheed Martin și compania românească Sinteza S.A. au semnat astăzi o scrisoare de intenție pentru licențierea producției de electrolit negativ…
Grupul DIGI a demarat campania „Fiecare copac, o schimbare”, primul proiect de împădurire al companiei, derulat în colaborare cu Asociația…
Jason Silva este speaker, futurist, storyteller și realizator de film, dar cel mai cunoscut este pentru rolul de prezentator al…
Mai mult de un sfert (27,51%) dintre respondenții unui sondaj realizat la solicitarea Ariston România plănuiesc să achiziționeze o pompă…
Rompetrol Rafinare, companie membră a Grupului KMG International (Rompetrol), a înregistrat, în primele 9 luni din 2024, o cifră de…