Interviuri

„DesKiss Dimineața”, noul pariu matinal Kiss FM

Reading Time: 5 minute

Acasă, la birou sau în mașină, radioul reușește să atragă public nou, să-l fidelizeze pe cel existent și în același timp să-și recâștige locul în mixul de publicitate. Initiative Media Fact Book estimează în continuare o evoluție pozitivă a încasărilor nete, care anul trecut au înregistrat o creștere de peste 20%.

La nivel urban, Kiss FM este radioul numărul 1 în România, cu 1.276.600 de ascultători, potrivit ultimelor date comunicate de Asociaţia pentru Radio Audienţă. În mediul urban are o cotă de piață de 9,3%, în timp ce la nivel national adună pe frecvențele sale 2.188.700 de ascultători și un market share de 10,1%.

În prime time, din această toamnă, Kiss FM a propus un nou program matinal. „DesKiss Dimineața” îi aduce la microfon, de luni până vineri, între 7.00 și 10.00, pe Ciprian Dinu și pe invitatul său Cătălin Oprișan.

DesKiss Dimineața” caută să acopere nevoia esențială și zilnică a publicului de muzică, informație, distracție și distragere de la o realitate grăbită și stresantă, după cum spun Ciprian Dinu și Cătălin Oprișan în interviul acordat revistei Biz.

DesKiss Dimineața” îi aduce la microfonul Kiss FM, de luni până vineri, între 7.00 și 10.00, pe Ciprian Dinu și pe invitatul său Cătălin Oprișan

Cum ați ajuns să faceți echipă dimineața la Kiss FM?

Ciprian Dinu: Pe Cătălin Oprișan îl urmăresc și citesc de foarte mult timp și întotdeauna m-a impresionat volumul mare de cunoștințe pe care îl are în atât de multe domenii, iar stilul lui de a povesti lucrurile e absolut fabulos! Te prinde! Propunerea a venit de la Dan Fințescu, directorul de programe Kiss FM, și niciunul dintre noi nu a stat pe gânduri! Sincer, mă bucur că așa ni s-au „DesKiss” drumurile în acest proiect de matinal la radio.

Cătălin Oprișan: Am crescut cu emisiunile lui Ciprian! Hahaha! Îl ascultam, el mă citea. Omul are o tonă de experiență în radio, eu la fel pe parte de presă scrisă și tv, așa că atunci când ne-am văzut am decis, pe loc, să ne completăm! Ne-am „operat” (a se citi căsătorit) în același loc, același an, ceea ce spune multe. Ne-am privit în ochi. Mă rog, în ochelarii lui. „Cipriene, avem nevoie de timp de acomodare?” NU! „OK, să ne dea microfoanele și… la joc!”

Cu ce se diferențiază noul matinal Kiss FM față de altele?

Ciprian Dinu: Nici mie, nici lui Cătălin, nu ne place rutina. Vom fugi de ea cât ne țin picioarele… mințile și gurile! Consider că ăsta poate fi un argument solid pentru ascultătorii Kiss FM care vor fi surprinși în fiecare zi de conținutul pe care îl aducem la radio.

Deviza noastră e să spunem lucrurilor „pe glume” și să privim întotdeauna spre partea pozitivă a vieții. Asta nu înseamnă că facem bășcălie sau luăm viața „la mișto”. Ne punem în pielea ascultătorilor noștri și știm că dacă îți începi ziua cu un zâmbet pe buze ai șanse mari să îl păstrezi toată ziua!

Cătălin Oprișan: Prin poveștile pe care le aducem cu noaptea-n cap. Cât mai inedite. Unele poate-s cunoscute, altele sunt „traduse” pentru ca cei care ne ascultă să-și înceapă ziua cât mai bine. Ceva de genul: „Ok, am stat mult în mașină pe drumul spre serviciu, dar jur că nu știu cum a trecut timpul cu ăia doi”.

Care este rolul tău în matinalul Kiss FM?

Ciprian Dinu: Rolul de gazdă!

Cătălin Oprișan: Așa cum spun de fiecare dată, „cea mai irosită dintre toate zilele noastre este cea în care n-am râs”. Adică încerc să fiu omul care aduce surâsul. Sau, dacă ar fi să-l parafrazăm pe regele Gicuță Hagi, „viața e frumoasă, dar merită trăită”.

Cătălin Oprișan: „Am crescut cu emisiunile lui Ciprian! Hahaha! Îl ascultam, el mă citea. Omul are o tonă de experiență în radio, eu la fel pe parte de presă scrisă și tv, așa că atunci când ne-am văzut am decis, pe loc, să ne completăm!”

De ce crezi că radioul se menține important în zilele noastre?

Ciprian Dinu: Pentru că viața e într-o continuă mișcare, iar radioul nu te ține pe loc. Aș forța un pic un citat care îmi place și l-aș adapta așa:  „Radioul e ca ștergătorul de parbriz: nu oprește ploaia, dar îți permite să îți vezi de drum”. Practic îți poti vedea de treburile tale în timp ce pe fundal se aude muzica ta preferată, dar și prietenul ăla nevăzut care este lângă tine indiferent de vreme/ vremuri.

Cătălin Oprișan: Pentru că e un Anton Pann modern. Ia informațiile de peste tot, le filtrează și le dă înapoi la oameni, sub diferite forme. În plus, am tot auzit „Cu televizorul/Voi mințiți poporul!”. De radio nu se spune, niciodată, asta!

Cum vezi viitorul radioului?

Ciprian Dinu: Sincer, nu văd viitorul fără radio! Indiferent de suportul tehnic pe care îl asculți (FM, online etc.) radioul va ține pasul cu tine. Dincolo de varietatea muzicală pe care o oferă toate stațiile radio conținutul editorial va fi cel care va face diferența. Radioul trebuie să fie în continuare cea mai sigură și rapidă sursă de informare! Cred că e important ca radioul să se implice tot mai mult în comunitate/ societate transformând vorbele în fapte.

Cătălin Oprișan: Când a auzit de Oprișan la Kiss FM, m-a sunat Dan Negru. „Cătăline, știi ce mi-a spus, cândva, Mircea Albulescu? Că în televiziune decorul e vizibil. Dar că în radio, tu, cel de la microfon pui decorul în mintea omului. Atâta vreme cât poți face asta, ești tare. Apoi, este nevoie de timp și de muzică pentru a ajunge din punctul A în punctul B. Așa că radioul pare nemuritor”.

Care sunt platformele unde consideri că te poți întâlni cel mai eficient cu publicul tău?

Ciprian Dinu: Publicul Kiss FM e un public dinamic, tânăr și prezent peste tot, ceea ce înseamnă că dintr-un singur click putem comunica extrem de ușor. Sunt în prezent pe Facebook și Instagram, dar încerc să mă familiarizez și cu alte platforme de social networking.

Cătălin Oprișan: Pe Facebook am cea mai bună comunicare, deși poate sună învechit. Răspund tuturor celor de acolo, de fiecare dată. Iar oamenii apreciază asta. Am și Insta, iar zilele astea am demarat procedura de învățare a Tik-Tok-ului.

Care crezi că este cea mai mare provocare pentru media în 2023?

Ciprian Dinu: Aceea de a rămâne conectată la public, să încurajeze comunicarea între oameni și să îi învețe să se accepte așa cum sunt! E foarte important ca media să unească oamenii, nu să-i dezbine!

Cătălin Oprișan: Să le dea oamenilor pastiluțe de informații interesante, chiar de cultură generală, fără a face un titlu de glorie dintr-asta. Pac, să se rămână cu ceva, dar fără să doară!

Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 368 (17 noiembrie – 18 decembrie 2022). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.

Team

Recent Posts

„Fiecare copac, o schimbare”, primul proiect de împădurire al grupului DIGI

Grupul DIGI a demarat campania „Fiecare copac, o schimbare”, primul proiect de împădurire al companiei, derulat în colaborare cu Asociația…

2 ore ago

Jason Silva: Viitorul e cibernetic și psihedelic

Jason Silva este speaker, futurist, storyteller și realizator de film, dar cel mai cunoscut este pentru rolul de prezentator al…

3 ore ago

Românii și-ar cumpăra pompe de căldură dacă statul ar acorda subvenții

Mai mult de un sfert (27,51%) dintre respondenții unui sondaj realizat la solicitarea Ariston România plănuiesc să achiziționeze o pompă…

3 ore ago

Cifră de afaceri de 3,57 mld. $ pentru Rompetrol Rafinare în primele nouă luni din 2024

Rompetrol Rafinare, companie membră a Grupului KMG International (Rompetrol), a înregistrat, în primele 9 luni din 2024, o cifră de…

3 ore ago

Delgaz Grid primește 200 de milioane de euro de la BEI pentru modernizarea rețelei

Banca Europeană de Investiții (BEI) acordă un împrumut de 200 de milioane de euro distribuitorului român de energie Delgaz Grid…

3 ore ago

Magda Costache, Sezamo: Supermarketul online al viitorului

Cu o carieră de peste 19 ani în finance, Magda Costache este, din septembrie, noul CEO interimar Sezamo, supermarketul online…

3 ore ago