Deschidere pentru viitorul conectat
Reading Time: 3 minuteSimplitate, inovație și un ecosistem deschis sunt pilonii pe care Samsung construiește soluții pentru o viață conectată, spune Sunggy Koo, Vicepresident, Head of Smart Appliances & Home IoT al companiei.
Care este filosofia Samsung privind zona de smart home și connected living?
Misiunea Samsung a fost mereu crearea de produse și servicii superioare, dar și contribuția la crearea unei societăți mai bune. Avem aceeași filosofie și în zona de smart home și connected living, unde încercăm să le oferim oamenilor experiențe tot mai bune prin îmbinarea tuturor produselor și a ultimelor tehnologii, cum ar fi Internet of Things (IoT), 5G, inteligența artificială (AI), realitatea augmentată (AR) și robotica.
Care este poziția Samsung pe această piață și ce vă propuneți pentru următorii ani?
Samsung se află în poziția unică de a oferi o soluție completă dintr‑o singură sursă a unor produse și tehnologii din domeniul smart home cuplate cu SmartThings, un ecosistem IoT deschis, compatibil cu soluțiile și produsele unor parteneri-cheie din industrie. De exemplu, soluția de cloud SmartThings oferă acum suport pentru peste 10 milioane de case din mai bine de 100 de țări de pe glob. În 2020, soluția SmartThings va avea peste 45 de milioane de utilizatori activi și acum oferă suport pentru peste 5.000 de dispozitive disponibile pe piață. Nu credem că există un singur dispozitiv sau echipament dominant în contextul Connected Living. Fiecare produs sau dispozitiv este esențial pentru viața conectată. SmartThings va fi principalul catalizator pentru a ne realiza viziunea de a oferi cele mai avansate și valoroase experiențe de connected living de pe piață. SmartThings adună totul într‑o singură aplicație simplă și oferă cea mai simplă modalitate de a o folosi.
Credeți în cooperare și standarde deschise pentru casa inteligentă?
Următorul val de inovații în zona caselor inteligente poate fi realizat doar datorită partenerilor noștri, care ajută Samsung să dea viață acestor inovații. De aceea am făcut SmartThings o platformă cu adevărat deschisă, care se poate conecta cu mii de dispozitive și aplicații ale altor companii. Pentru a reuși acest lucru, Samsung s-a angajat să realizeze unelte noi, care să le permită partenerilor să-și integreze ușor produsele și serviciile în platforma noastră.
Cât investește Samsung în cercetare-dezvoltare în zona IoT și smart home?
Am investit 15,2 miliarde de dolari în R&D în 2018 și o mare parte din aceste investiții au fost direcționate către tehnologii inovatoare din zona IoT, AI, AR, 5G și robotică, esențiale pentru a face viața oamenilor mai bună.
Există diferențe între conceptul european de smart home și cel asiatic?
Stilul de viață european poate părea diferit de cel asiatic ca urmare a faptului că mediul de viață este diferit, casele arată altfel, mâncarea e diferită, există alte reglementări legale. Prin urmare, câteva elemente ale soluțiilor connected living ale Samsung pentru casele asiatice pot fi ușor diferite de cele pentru casele europene. Dar, privind în ansamblu, elementele de bază sunt aceleași: ecosistem și platformă deschisă IoT, conectivitate mai rapidă și electrocasnice inteligente.
Cum vedeți evoluția pieței IoT în următorii ani? Ce impact va avea tehnologia 5G?
Conceptul de viață conectată sau de case inteligente s-a dezvoltat mult ca urmare a evoluției conectivității și a telecomunicațiilor. Cu tehnologia 5G și cu ce va urma după aceea intră în scenă hiperconectivitatea, cu latență zero, și cred că acest lucru va permite apariția de servicii noi, în zona mașinilor autonome, a îngrijirii medicale de la distanță și chiar a “gemenilor” digitali.
Cum arată piața europeană de smart home?
Știm de la companiile de cercetare că rata de penetrare a smart home în Europa este anul acesta de circa 19% și va crește la 20% în 2023. Ne trebuie mai multe date de piață pentru a avea o viziune mai clară, dar vedem deja o cerere tot mai mare în Europa pentru produse din zona de connected living și credem că există oportunități uriașe în această piață.
Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 338 (15 decembrie 2019 – 15 ianuarie 2020). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz