Interviuri Business

Denys Strobykin, Philip Morris România: Am investit peste 9 mld. $ pentru a construi un viitor fără fum și nu ne vom opri aici

12 apr. 2022 6 min

Denys Strobykin, Philip Morris România: Am investit peste 9 mld. $ pentru a construi un viitor fără fum și nu ne vom opri aici

Reading Time: 6 minute

România joacă un rol central în strategia Philip Morris International (PMI) pentru a construi un viitor fără fum. Am discutat cu Denys Strobykin, Director Marketing & Digital în cadrul Philip Morris România, despre strategia companiei de a înlocui țigările cu alternative fără fum și investițiile importante realizate în cercetarea, dezvoltarea și producerea acestor produse, din care unele chiar în țara noastră.

Philip Morris International promovează viziunea unui viitor fără fum. Care sunt direcțiile pentru îndeplinirea acesteia? Cât de importantă este inovația pentru un viitor fără fum?

Viziunea noastră este să înlocuim țigările cu produse fără fum, fundamentate științific, cât mai curând posibil, în beneficiul adulților care fumează. Știința, cercetarea și inovația stau la baza viziunii noastre de a construi un viitor fără fum și de a dezvolta un portofoliu de produse fără fum care — deși nu lipsite de riscuri — sunt o alegere mult mai bună decât continuarea fumatului.

Din 2008, Philip Morris International a investit peste 9 miliarde de dolari în știință și cercetare în scopul dezvoltării produselor fără fum. Și nu ne vom opri aici! Peste 930 de cercetători, ingineri și tehnicieni ne ajută în acest sens.

Progresele în materie de tehnologie, știință și inovație le permit celor care altfel ar continua să fumeze să aibă acces la alternative mai puțin nocive. Este datoria noastră să oferim aceste produse adulților care altfel ar continua să fumeze. Acum mai mulți ani, ne-am asumat angajamentul de a ne transforma businessul și de a valorifica potențialul inovației pentru binele public. Lucrăm permanent la a îndeplini acest angajament.

Care este rolul României în această strategie?

România joacă un rol central în strategia PMI de a construi un viitor fără fum. Suntem una dintre cele trei țări din UE în care consumabile pentru produsele noastre inovatoare fără fum sunt fabricate.

Din 2017 și până în prezent, Philip Morris International a investit 500 de milioane de dolari în transformarea fabricii din Otopeni într-o unitate de producție a consumabilelor pentru dispozitivele cu tutun încălzit. Suma a fost direcționată către dezvoltarea capacităților de producție, pregătirea angajaților și implementarea unor soluții de sustenabilitate.

În 2022-2023, PMI va investi alte 100 de milioane de dolari și va continua să dezvolte capacitatea de fabricare a produselor din tutun încălzit pentru piața internă și externă. Datorită investițiilor realizate până acum de PMI, România a ajuns pe harta inovației și le-am oferit sutelor de milioane de fumători din întreaga lume o alternativă mai bună la continuarea fumatului.

La finalul anului 2021, v-ați extins portofoliul de produse prin lansarea lil SOLID 2.0 în România. Ce aduce acesta pe piața locală?

Obiectivul PMI este de a-i convinge pe toți fumătorii adulți, care altfel ar continua să fumeze, să treacă la alternative mai bune și să renunțe la țigări cât mai curând posibil. Totuși, pentru a satisface întreaga diversitate de preferințe ale fumătorilor adulți, avem nevoie de un portofoliu complex de alternative. lil SOLID 2.0 completează portofoliul deja puternic al PMI de alternative fără fum. Astfel putem să le oferim fumătorilor adulți din întreaga lume, dar și din România, o gamă și mai largă de alternative mai bune. Este important să oferim opțiuni de gust, preț și tehnologie pentru a lăsa țigările în urmă.

Lil SOLID 2.0 este un dispozitiv de încălzire a tutunului compact. Produsul este comercializat în România și introdus de IQOS, ca urmare a parteneriatului încheiat de PMI cu KT&G, principala companie de produse din tutun și cu nicotină din Coreea de Sud.

Și din perspectivă economică, parteneriatul este unul foarte important, consumabilele pentru lil SOLID 2.0 sunt produse în fabrica Philip Morris România din Otopeni. De aici ele sunt exportate în 11 țări.

Cum vedeți poziționarea acestui produs lângă propriul sistem de încălzire a tutunului IQOS? Vedeți o concurență între cele două produse?

PMI a fost deschizător de drumuri și stabilește tendințele în categoria produselor din tutun încălzit. IQOS continuă să fie prima alegere pentru din ce în ce mai mulți consumatori adulți atunci când este vorba despre alternativele fără fum.

Pentru a dezvolta categoria produselor fără fum este necesar să oferim o paletă diversă de alternative mai bune pentru fumătorii adulți care altfel ar continua fumeze. Credem că un portofoliu extins de produse fără fum va ajuta suplimentar fumătorii să se informeze și să aleagă responsabil aceste produse.

Care sunt consumatorii pe care îi vizați cu lil SOLID 2.0?

Alternativele noastre fără fum se adresează tuturor fumătorilor adulți. lil SOLID 2.0 este o alternativă pentru cei care nu renunță la fumat și sunt în căutarea unei soluții mai bune la continuarea fumatului. Ne dorim să îi ajutăm pe fumători să lase țigările în urmă.

Credem că prin colaborare vom dezvolta această categorie de produse și vom accelera îndeplinirea viziunii PMI de a construi un viitor fără fum. O varietate de opțiuni de gust, preț și tehnologie este în beneficiul unui număr foarte mare de fumători adulți, care pot trece astfel la alternative fără fum.

De ce a fost România printre primele piețe din UE în care a fost lansat acest produs?

Lansarea lil SOLID 2.0 confirmă rolul important pe care îl joacă România în strategia PMI de a construi un viitor fără fum. România a fost printre primele țări din Uniunea Europeană în care am lansat acest dispozitiv.

În contextul eforturilor noastre continue de a dezvolta, evalua și comercializa propriile alternative fără fum, comercializarea produselor KT&G în afara Coreei de Sud completează portofoliul deja puternic al PMI. Acest lucru ne permite să le furnizăm fumătorilor adulți din România mai multe opțiuni pentru a lăsa în urmă țigările.

Cum comunicați cu consumatorii despre produsele fără fum? Cum primiți feedback din partea acestora cu privire la experiența lor cu produsele PMI?

Atunci când piața se schimbă radical, apar cerințe noi din partea consumatorilor, iar companiile trebuie să identifice căi inovatoare pentru a-și transforma businessul. Feedback-ul consumatorilor este extrem de important pentru dezvoltarea de noi produse și servicii care să răspundă nevoilor în schimbare ale acestora. În plus, aducem laolaltă talente cât mai diverse, de la oameni de știință la analiști de date, pentru a avea o reprezentare cât mai completă a consumatorilor noștri.

Noi, la PMI, punem nevoile consumatorilor pe primul loc și suntem foarte atenți la feedback-ul constant pe care îl primim de la ei. Opinia acestora ne ajută în dezvoltarea noilor variante din portofoliul produselor fără fum: o versiune mai bună din punctul de vedere al designului, al modului de curățare și încărcare, al numărului de utilizări și al experienței consumatorului..

Este esențial să reținem: cea mai bună opțiune pentru sănătate rămâne să nu te apuci niciodată de fumat sau de nicotină, sau să renunți definitiv la tutun și la nicotină dacă deja le folosești.

Cum a evoluat IQOS în România în 2021? Care au fost principalele repere ale anului?

Sunt foarte mândru de ce am realizat în 2021 și privesc cu mare încredere 2022. Anul trecut, ne-am accelerat demersurile pentru a construi un viitor fără fum și pentru a dezvolta categoria produselor care încălzesc tutunul, nu îl ard. Ne-am concentrat, în continuare, pe educarea fumătorilor adulți cu privire la știința din spatele IQOS și diferența pe care o aduce acesta în viețile lor.

Pe lângă acestea, focusul nostru a fost și să îmbunătățim experiența reală a consumatorului în toate canalele și în punctele de contact în care interacționăm cu acesta direct sau indirect. Am implementat noua identitate de brand în brand retail și pe IQOS.ro Aceasta include un nou logo și o nouă semnătură de brand, Together. Forward. Am schimbat, de asemenea, și cromatica.

Eforturile noastre nu au rămas neobservate. În octombrie, IQOS a primit distincția de Superbrand. Un alt reper important pentru noi a fost să atingem 64 de puncte de vânzare specializate IQOS în centre comerciale din peste 40 de orașe din România. Extinderea universului de brand retail ne permite să fim și mai aproape de utilizatorii noștri și să le oferim servicii la cel mai înalt nivel. Am încheiat anul cu lansarea lil SOLID 2.0 în decembrie.

dCum considerați nivelul de informare despre alternativele fără fum în România? Cum ne putem asigura că datele științifice ajung să fie înțelese de fumătorii adulți, astfel încât să facă o alegere mai bună decât continuarea fumatului?

Aproape toată lumea cunoaște efectele nocive ale fumatului, însă este o realitate că mulți fumători nu știu că există alternative mai bune. Fie nu au acces la ele sau sunt induși în eroare de informații false sau înșelătoare care îi împiedică să ia o decizie în cunoștință de cauză. Acest lucru este valabil și în România.

PMI a dezvoltat produse fără fum, fundamentate științific, care elimină arderea. Deși aceste produse nu sunt lipsite de riscuri și eliberează nicotină, care provoacă dependență, tot mai multe studii științifice susțin ideea că ele sunt o alternativă mult mai bună pentru fumătorii adulți, în comparație cu fumatul tradițional. Însă, în loc să recunoască evoluția pozitivă din perspectiva sănătății publice, unele persoane și grupuri pun ideologia și un anumit tip de conservatorism rigid mai presus de progres. Acestea refuză să accepte știința din spatele acestor produse și resping ideea reducerii riscurilor asociate fumatului ca soluție pentru îmbunătățirea situației.

Înlocuirea țigărilor cu aceste alternative mai bune va fi posibilă doar dacă fumătorii adulți au acces la informații corecte despre aceste produse. Să îmbunătățești sănătatea publică înseamnă și să proiectezi o nouă generație de politici publice, politici care să-i încurajeze pe cei care altfel ar continua să fumeze să treacă la produse care nu ard.

Foto: Dariusz Iwanski / www.iwanski.com.pl / foto.iwanski@yahoo.com /
photo.iwanski@yahoo.com

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: