Denisa Ștefan, Rosehome: „Antreprenoriatul este o provocare continuă”
Reading Time: 5 minuteCu o investiție de 80.000 de euro, Cătălin și Denisa Ștefan, doi antreprenori cu o experiență de peste 15 ani în domeniul ospitalității, au pus bazele Rosehome, un magazin cu produse dedicate industriei HoReCa pe care familia Ștefan plănuiește să îl extindă în 2022: în prima parte a anului, aceștia plănuiesc o investiție de 30.000 de euro, iar în a doua jumătate a anului, pe agenda celor doi este extinderea operațiunilor în afara granițelor.
Cum a reușit un magazin care vinde produse destinate industriei HoReCa să își revină după lovitura primită de restricțiile din pandemie și a înregistrat creșteri de aproape 120% la finalul anului trecut, ne-au spus Denisa și Cătălin Ștefan, fondatorii Rosehome
Când și cum a luat naștere ideea din spatele Rosehome și de ce ați ales să mizați pe un magazin cu produse HoReCa?
RoseHome a fost gândit inițial în anul 2013 ca un magazin online de decorațiuni de evenimente tematice și candy bar-uri. Am comercializat cu succes în acea perioada un produs intens căutat și anume dispenser-ul de limonada care ne-a îndreptat spre piața de HoReCa și ne-a determinat să reconsiderăm domeniul în care ne dorim să activăm.
Atât eu cât și soțul meu avem o experiență vastă în ospitalitate astfel că, am sesizat oportunitatea de a intra pe piața de HoReCa cu un portofoliu de brand-uri care să ne permită să aducem noutate pe piața în care activăm.
Pasiunea mea pentru design ne-a ajutat să asociem ușor produsele comercializate cu tendințele în materie de design, culoare și materiale. Colaborarile de succes realizate de-a lungul anilor ne-au demonstrat că am mizat pe o carte câștigatoare atunci când vine vorba de alegerea brand-ului Rosehome ca partener pentru deschiderea locațiilor noi de hoteluri/restaurante sau atunci când se dorește realizarea unei schimbări într-o locație existentă.
În perioada de pandemie, domeniul HoReCa a fost unul dintre cele mai afectate. Cum s-a resimțit acest lucru în business-ul Rosehome? La cât s-a ridicat cifra de afaceri a Rose Home în 2020 și la cât estimați că va ajunge la finalul acestui an?
2020 a fost cel mai provocator an din activitatea noastră și cu siguranță ne-a călit ca antreprenori. A fost o perioadă inițială în care piața noastră directă a fost închisă iar ulterior, pe parcursul întregului an, piața de HoReCa a funcționat cu activitate restrânsă la nivel de achiziții datorită restricțiilor.
Partea pozitivă este că am învațat să explorăm oportunități pe care până atunci nu le luam în considerare. Operând în mediul online ne-am îndreptat ușor o parte din ofertă spre piaţa B2C, foarte activă în perioada pandemiei și astfel am atenuat o parte din pierderi.
Anul 2021 a fost un an foarte bun pentru Rosehome. Vom încheia anul cu o cifră de afaceri de aproximativ 4.800.000 RON ceea ce reprezintă o creștere de 118% față de 2020 și o creștere de aproape 60% față de 2019.
Care sunt planurile pe care le aveți pentru Rosehome pentru următoarea perioadă de timp?
La nivel de ofertă vom aduce câteva brand-uri noi care nu sunt prezente încă pe piața din România și în acest fel ne vom completa oferta de produse cu cele mai noi tendințe în materie de veselă, tacâmuri și pahare.
La capitolul dezvoltare, ne-am hotărât să ne îndreptăm spre producție și vom lansa în acest an un produs sub brand-ul de Rosehome din categoria de accesorii de băuturi. Sperăm că prin acest proiect să lansăm și un trend în materie servire care să îmbine plăcerea de a savura o băutură împletită cu o amintire dragă românilor din perioada anilor 70’ -80’.
La nivel de piață online, facem calculele necesare pentru extinderea operațiunilor în afara granițelor și sperăm că în a doua jumatate de an să ducem la bun sfârșit și acest proiect.
Care au fost cele mai căutate produse ale magazinului Rosehome în ultima perioadă de timp?
Când vine vorba de piața de B2B achiziția de produse este mixtă, iar mixul ține de fiecare proiect în parte. În general, cerințele se îndreaptă spre vesela colorată, în forme organice cu textură mată, tacâmuri colorate sau vintage, pahare cât mai atipice pentru cocktail-uri, în general se caută noutatea împletita armonios cu un raport echilibrat calitate-preț.
În mediul online unde avem un mix de clientelă B2B cu B2C comercializăm foarte bine vesela, paharele de vin si tacâmurile.
Care sunt principalele provocări cu care vă confruntați ca antreprenori în acest domeniu? Care au fost provocările de care v-ați lovit în pandemie?
Antreprenoriatul este o provocare continuă, fie ca vorbim de mixul ideal de ofertă, nivelul de stocuri optim sau momentul oportun pentru invesții și creștere. În 2021 în domeniul nostru de activitate cea mai mare provocare a fost disponibilitatea de bunuri la furnizori. Ne-am confruntat cu mari probleme de logistică și disponibilitate de produse cauzate de transporturi întârziate, lipsa containerelor pentru transportarea mărfurilor, creștere majoră a prețurilor de transport din Asia spre Europa, măriri de prețuri la materia primă sau producție cu personal redus și subdimensionată comparativ cu cererea pieței. Toate cele de mai sus ne-au forțat să ne adaptăm modalitatile de vânzare, întocmirea ofertelor și planificarea corectă a termenelor de livrare.
Aceste probleme în spirală vor continua din păcate și în prima jumatate a anului 2022 însă sperăm ca în luna iunie să avem o mai mare lejeritate și disponibilitate de stocuri.
Aveți o experiență de peste 15 ani în domeniul ospitalității. Cum credeți că schimbă pandemia domeniul ospitalității?
Limitările impuse de pandemie în perioada de lockdown inițial și ulterior restricțiile generate de fiecare val în parte au declanșat în perioadele fără restricții, un comportament înclinat spre călătorii, timp liber petrecut în afara locuinței din partea consumatorilor. Fie că vorbim de vacanțe sau de ieșiri la restaurant, apetitul consumatorului pentru socializare și timp liber a crescut foarte mult. Calitatea vieții este văzută de către consumator dintr-un alt unghi punându-se un mare accent pe prezent.
Din păcate, perioadele lungi de restricții și o sezonalizate mult mai abruptă față de anii precedenți nu ajută deloc la stabilizarea business-urilor direct afectate de consecințele pandemiei precum industria ospitalității.
Acest apetit al consumatorului va ramâne constant în următorii ani și aceasta reprezintă o consecință pozitivă a pandemiei însă, ca antreprenor, pot afirma că rămâne o mare provocare în perioada următoare în domeniul ospitalității să faci previzionări și să dimensionezi corect un buget anual.
La cât s-a ridicat investiția inițială în magazin? Plănuiți și alte investiții în următoarea perioadă?
De-a lungul anilor, am investit aproape 80.000 euro în site, showroom de prezentare, târguri de profil.
Pentru anul 2022, planificăm o investiție de 30.000 euro în producție și deschiderea unui nou canal de vânzări.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz