Digital Analize MarComm

Studiu Deloitte: generațiile mai tinere cred că experiențele online le pot substitui semnificativ pe cele offline

7 iul. 2023 3 min

Studiu Deloitte: generațiile mai tinere cred că experiențele online le pot substitui semnificativ pe cele offline

Reading Time: 3 minute

Experiențele online captează tot mai mult atenția consumatorilor, în special pe cea a generațiilor mai tinere, potrivit raportului Deloitte Digital Media Trends 2023. Jumătate dintre respondenții din Generația Z și Millennials cred că experiențele online le pot substitui semnificativ pe cele offline și afirmă că petrec mai mult timp interacționând cu alte persoane pe rețelele de socializare decât în lumea reală. În același timp, doar 20% dintre respondenții Generației X, Baby Boomers și Matures sunt de aceeași părere și au acest comportament.

Pe primele trei poziții în clasamentul activităților digitale de divertisment preferate de consumatori se regăsesc vizionarea emisiunilor TV sau a filmelor (30% dintre Generația Z și Millennials; 55% dintre Generația X, Baby Boomers și Matures), ascultarea muzicii (26% dintre Generația Z și Millennials; 22% dintre Generația X, Baby Boomers și Matures) și vizionarea conținutului generat de utilizatori (19% dintre Generația Z și Millennials; 6% dintre Generația X, Baby Boomers și Matures).

Topul Deloitte este completat de jocurile video (19% dintre Generația Z și Millennials; 6% dintre Generația X, Baby Boomers și Matures) și ascultarea podcasturilor (4% dintre Generația Z și Millennials; 2% dintre Generația X, Baby Boomers și Matures).

Generațiile mai tinere apelează la diferite tipuri de activități digitale pentru a-și satisface nevoia de conectare socială, subliniază raportul. Respondenții din Generația Z și Millennials se simt cel mai conectați cu o comunitate atunci când urmăresc conținut generat de utilizatori (27%), joacă jocuri video (19%), vizionează emisiuni TV sau filme (18%), ascultă muzică (17%) sau podcasturi (10%). La polul opus, 45% dintre consumatorii din generațiile X, Baby Boomers și Matures declară că nu se simt o conectați social în timp ce desfășoară aceste tipuri de activități.

Andrei Ionescu, Partener coordonator, Consultanță și Managementul Riscului, Deloitte România

„Observăm că ramurile din peisajul media și de divertisment au devenit mai interconectate și interdependente. Raportul ne arată că jumătate dintre consumatori urmăresc adesea emisiuni sau filme prin intermediul platformelor de streaming video după ce au aflat despre ele pe rețelele de socializare, descoperă frecvent muzică nouă atunci când joacă jocuri video și le-ar plăcea ca mai multe dintre filmele și emisiunile TV preferate să fie transpuse în experiențe de gaming.

În acest context, devine evidentă necesitatea transformării modului în care brandurile se conectează cu diferitele categorii de consumatori, integrând toate aceste noi realități în strategiile de business pe baza cărora vor dezvolta și promova produse și servicii”, a declarat Andrei Ionescu, Partener coordonator, Consultanță și Managementul Riscului, Deloitte România, liderul industriei de tehnologie, media și telecomunicații.

Deși momentan nu este cea mai populară activitate online, vizionarea de conținut generat de utilizatori câștigă tot mai mult teren. Consumatorii aleg să urmărească acest tip de conținut pentru că este disponibil în mod gratuit (39%), este relevant (35%), poate fi accesat oricând și de oriunde (30%) și oferă mereu ceva nou (28%), conform studiului.

În plus, pentru mulți oameni, creatorii de conținut nu sunt doar surse de divertisment, ci influenceri, de părerile cărora țin cont atunci când acordă încredere unui brand și când iau decizii de cumpărare. Nu mai puțin de 64% dintre reprezentanții Generației Z, 57% dintre Millennials, urmați de 41% dintre respondenții Generației X și 16% dintre Baby Boomers și Matures afirmă că sunt mai predispuși să achiziționeze un produs după ce vizionează recenzia unui creator de conținut sau influencer pe care îl urmăresc.

Jocurile video reprezintă o altă activitate de divertisment care le oferă consumatorilor diferite beneficii, mai arată studiul. Acestea pot sprijini nevoile emoționale ale jucătorilor, precum creșterea încrederii în sine (73% dintre respondenții Generației Z și Millennials; 47% dintre Generația X, Baby Boomers și Matures) și îmbunătățirea imaginii de sine (49% dintre respondenții Generației Z și Millennials; 19% dintre Generația X, Baby Boomers și Matures).

Consumatorii care joacă în mod regulat jocuri video afirmă că această activitate le oferă și beneficii sociale, 75% dintre aceștia declarând că le place să joace cu familiile lor, în timp ce 62% simt că întâlnirea cu prietenii lor în jocurile video este o modalitate importantă de a petrece timp împreună.

Raportul Deloitte Digital Media Trends 2023 a fost realizat în rândul a peste 2.000 de consumatori din Statele Unite.

Photo 263675154 © Maglara | Dreamstime.com

Array

Articole pe aceeași temă: