Dell: 18 miliarde de dolari pentru reinventare
Reading Time: 2 minuteOdata cu delistarea de la bursa, gigantul IT Dell a inceput sa se reinventeze, din unul din cei mai mari producatori de computere la nivel global intr-un furnizor de solutii complete IT&C pentru companii. Schimbarea macazului s-a facut insa cu eforturi financiare uriase.
In ultimii 5 ani, 18 miliarde de dolari au fost investiti pentru a asigura noua directie de dezvoltare Dell, printr-o regandire masiva a modelului de afaceri, restructurare si achizitia a peste 20 de noi companii.
In Romania, Dell a pus bazele unui centru de solutii, in cadrul caruia activeaza aproximativ 400 de persoane, ce ofera suport clientilor in 12 limbi. De asemenea, in 2003, a fost deschis un birou de reprezentanța ce acopera Romania, Bulgaria, Moldova si țarile din zona Adriaticii. Centrul local este unul din cele 29 de centre pentru design, solutii si service operate de Dell la nivel mondial. Compania are peste 110.000 de angajati in toata lumea.
Strategia Dell se concentreaza pe implementarea de noi tehnologii pentru clientii sai, pe gestionarea volumului mare de stocare, securitate si service rapid.
„Strategia noastra tine cont de imperativele clientilor și ne aliniem afacerea in funcție de perspectivele si punctele dureroase ale clientilor: tranformare, conectare, informare si protectie. Acestea sunt zonele ce necesita rezolvare pentru a putea fi obținuta reușita”- au explicat oficialii Dell.
Pentru a-si asigura implementarea accelerata strategiei, Dell va cauta sa-și extinda capacitatea solutiilor si serviciilor dedicate companiilor prin investitii in cercetare si dezvoltare, precum si prin continuarea achizitiilor.
Astazi, 65% din membrii echipei Dell se concentreaza pe dezvoltarea si oferirea catre clienti a unor solutii scalabile, ce reprezinta un standard in industrie, precum servere, stocare si retelistica.
Ca o a doua directie de investitie, Dell se va concentra pe asigurarea unei experiente cat mai largi si tot mai simplificate a clientului in procesul livrarii, vizand prin acest demers intregul segment de clienți, de la consumator, la cele mai mari organizatii.
A treia zona de investitii va viza largirea prezentei companiei si intarirea capacitatii sale de a concura pe pietele emergente din intreaga lume.
„In al patrulea rand, vom continua sa investim in pietele noastre in expansiune din zona PC, de tablete si virtual computing. In ciuda recentelor scaderi ale cererii din segmentul PC la nivel global, cresterea concurentiala continua din acest sector este esentiala pentru compania noastra si vom continua sa investim in aceasta piata importanta”, au adaugat oficialii Dell.
A cincea directie de dezvoltare va fi investitia in echipe de vanzari si in extinderea canalelor in parteneriat.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz