Stiri Tech

Deligaz a dezvoltat un Robot Software care eliberează avizele pentru branșarea la electricitate

2 dec. 2021 2 min

Deligaz a dezvoltat un Robot Software care eliberează avizele pentru branșarea la electricitate

Reading Time: 2 minute

Robotul dezvoltat pentru Deligaz Grid emite automat avizul tehnic de racordare după ce primește și analizează toate documentele clientului. Astfel munca și drumurile pe care trebuie să le facă diferite persoane sunt economisite, pentru servicii mai bune.

Imediat după ce clientul depune solicitarea de alimentare cu energie pe platforma acces.delgaz.ro, iar personalul Delgaz Grid verifică documentele necesare acestui proces, aplicația software începe munca. Imobot preia controlul fluxului intern de operațiuni și emite automat avizul tehnic de racordare. După ce clientul solicită încheierea contractului de racordare și achită sumele prevăzute în aviz, aplicația elaborează și personalizează contractul și eliberează certificatul de racordare.

Serviciul disponibil pentru clienții business și dezvoltatorii de ansambluri rezidențiale

“Automatizarea procesului prin Imobot reduce durata de racordare pentru această categorie de clienți cu circa 30 de zile și, în același timp, economisește aproximativ 7.500 ore de muncă pe an. Dar ce înseamnă 7.500 de ore? Înseamnă munca a 10 colegi, câte 8 ore pe zi, timp de 100 de zile. Astfel, resurse importante sunt degrevate și direcționate pentru reducerea timpului de racordare și pentru celelalte categorii de clienți”, declară Mihaela Cazacu, director general adjunct al Delgaz Grid.

Imobot are la bază o soluție Robotics Process Automation (RPA) și a fost realizat de o echipă internă de ingineri și specialiști IT, trecând prin toate fazele, de la analiza procesului, stabilirea unor indicatori de performanță, evaluarea riscurilor, crearea algoritmilor pentru automatizare, sesiuni de testare și demonstrative, până la lansarea în producție.

Pe lângă Imobot, aplicație care contribuie la fluidizarea proceselor interne, pe platforma delgaz.ro sunt funcționale deja o serie de soluții digitale pentru clienți: programarea online pentru citirea sau înlocuirea contoarelor de electricitate/gaze, platforma dedicată schimbării furnizorului de energie electrică/gaze naturale, platforma Acces Delgaz pentru racordarea noilor consumatori la sistemul de distribuție.

La momentul de față avem în derulare un proiect ce vizează optimizarea accesului la rețeaua de gaze naturale, iar în continuare analizăm și digitalizarea/automatizarea altor procese pentru creșterea calității serviciilor oferite utilizatorilor sistemului de distribuție.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: