Decathlon dezvăluie o nouă identitate de brand și un nou portofoliu
Reading Time: 4 minuteDecathlon, un brand global multi-specializat de articole sportive, își dezvăluie noul obiectiv, „Move People Through the Wonders of Sport”, și strategia din spatele acestei noi și îndrăznețe ambiții de a aduce sportul inovator și durabil la îndemâna tuturor.
În cadrul acestei evoluții, Decathlon își dezvăluie noua identitate de brand, care include o identitate dinamică și orientată spre viitor și noul logo, ce seamănă cu o orbită.
Încă de la începutul călătoriei sale în 1976, Decathlon a crezut întotdeauna în rolul vital al sportului de a ajuta societatea să fie mai sănătoasă și mai fericită. Iar astăzi, oamenii au nevoie de sport mai mult ca niciodată.
La începutul acestei călătorii de transformare, Decathlon a scris strategia „North Star”, o ambiție pe termen lung de a-și accelera misiunea pentru binele societății și al planetei. Sub lumina North Star s-a născut un nou scop: Move People Through the Wonders of Sport.
Pentru a îndeplini acest scop, Decathlon adoptă o strategie globală ambițioasă, careinclude o mai bună experiență pentru clienți, un angajament puternic față de sustenabilitate și o modernizare generală a companiei. În centrul experienței clienților se află un brand cu o nouă înfățișare, care a fost lansat astăzi.
„Ziua de astăzi marchează un moment foarte special atât în istoria, cât și în viitorul Decathlon. Acum, mai mult ca oricând, lumea are nevoie de sport. Are o putere unificatoare și poate îmbunătăți atât sănătatea fizică, cât și cea mentală. La Decathlon, ne dorim să avem un impact pozitiv mai mare asupra oamenilor, societății și planetei, prin strategia noastră, Move people through the wonders of sport. Sunt mândră să lucrez împreună cu colegii noștri de echipă la North Star – ambiția și lumina noastră călăuzitoare. A fost incredibil să vedem cum comunitatea noastră diversă se unește pentru a sărbători ceea ce ne face speciali: să permitem tuturor să practice sportul pe care îl doresc, așa cum doresc. Sunt convinsă că strategia noastră ambițioasă, care ne va influența și modul de a face business, va permite Decathlon să devină lider al acestui sector sub forma unui brand sportiv unic și de încredere.”
Barbara Martin Coppola, CEO global Decathlon
O nouă identitate de brand și un nou portofoliu
Noua identitate de brand surprinzătoare a Decathlon reflectă ambiția și, în același timp, celebrează trecutul său. Alături de un albastru dinamic, aceasta prezintă acum o nouă pictogramă a mărcii – „Orbit” – care exprimă mișcarea, ambiția de a atinge noi înălțimi și circularitatea, aflate în centrul modelului de afaceri sustenabil al Decathlon.
Decathlon eliberează întregul potențial al brandului pentru a aduce sportul la îndemâna tuturor, printr-un portofoliu de brand nou și simplificat, cu 9 categorii specializate: Quechua (sporturi montane), Tribord (sporturi nautice și aeriene), Rockrider (ciclism în aer liber), Domyos (fitness), Kuikma (sporturi cu racheta), Kipsta (sporturi de echipă), Caperlan (viață în sălbăticie), Btwin (mobilitate urbană) și Inesis (tir cu arcul), precum și 4 mărci expert: Van Rysel, Simond, Kiprun și Solognac.
Un model de afaceri bazat pe sustenabilitate
Tot binele pe care sportul îl aduce în viețile și societățile oamenilor nu poate fi în detrimentul planetei. Decathlon își propune să fie o forță motrice și s-a angajat să atingă obiectivul Net Zero până în 2050.
Obiectivele de decarbonizare ale DECATHLON sunt (țintele 1, 2 și 3):
- reducerea cu 20% a emisiilor absolute deCO2 în 2026.
- reducerea cu 42% a emisiilor absolute deCO2 în 2030 și net zero până în 2050.
Puternic angajat în atingerea ambițiilor sale, Decathlon și-a decuplat în 2023, pentru al doilea an consecutiv, creșterea și emisiile de CO2.
Decathlon lucrează îndeaproape cu furnizorii și partenerii pentru a stimula sustenabilitatea pe tot lanțul de aprovizionare. Prin această abordare de tip colaborativ, Decathlon colaborează cu furnizorii pentru a decarboniza procesele și a deschide calea către noi modele de afaceri bazate pe circularitate și pe creșterea ciclurilor de viață ale produselor.
Acest lucru înseamnă, de asemenea, că, în întreaga gamă de produse, Decathlon mărește durata de viață a acestora și le permite clienților să reutilizeze, să repare și să își recicleze propriile produse.
O nouă experiență pentru clienți
Decathlon exploatează puterea digitală printr-o reînnoire globală a site-ului de comerț electronic, pentru a oferi clienților o experiență de cumpărare unitară, oricând și oriunde.
Lanțul de aprovizionare digital al Decathlon a fost regândit cu cele mai bune instrumente și algoritmi de inteligență artificială pentru a permite previziuni precise, planificarea sortimentelor și parametrilor stocurilor.Acest lucru a dus deja la reduceri semnificative ale nivelului stocurilor și la numeroase îmbunătățiri, inclusiv la reducerea costurilor de transport, a amprentei de carbon și a timpului de livrare.
Decathlon este, de asemenea, inovator în ceea ce privește noile modalități de a-și întâmpina clienții într-o experiență imersivă, care include aplicația sa de cumpărături 3D pe Apple Vision Pro în SUA.
În lunile următoare, peste 1.700 de magazine din întreaga lume vor fi renovate pe un model complet nou, oferind clienților o experiență intuitivă, o vizibilitate sporită a produselor, prezentări fizice și digitale atractive și o atmosferă plăcută din punct de vedere estetic.
Inovația în centrul unui brand sportiv
În fiecare zi, peste 850 de ingineri și 400 de designeri de la Decathlon inventează, creează, proiectează, încearcă și testează fără încetare noi materiale și produse. Rezultatul este un set de soluții sportive revoluționare, susținute de 900 de brevete.
Organizația Decathlon este modelată de această cultură și include echipe de experți, cum ar fi Booster Innovation – care sprijină echipele locale Sports Lab – dedicat studiului sportului și dinamicii corpului uman, AddLab – un centru de prototipuri 3D și Advanced Design – care proiectează sporturile și experiențele viitorului.
Decathlon își propune să devină una dintre cele mai incluzive organizații din lume
În 2023, echipa executivă a Decathlon a atins paritatea bărbați-femei pentru prima dată în istoria sa, iar compania și-a asumat angajamente fără precedent pentru 2026, inclusiv măsurarea reprezentării, a incluziunii și a apartenenței, acționând în consecință și stabilind standarde globale și de excelență în DEI.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz