Cu Roxana Memetea, despre management axat pe găsirea de soluții și impactul în business al unui cont global, cu tradiție de peste 40 de ani în rețeaua globală DDB.
De la începutul lunii decembrie, DDB România și-a extins portofoliul cu un nou brand – McDonald’s, un client cu tradiție în rețeaua internațională a agenției. După ce la sfârșitului anului trecut agenția câștiga pitch-ul organizat la nivel local pentru o nouă campanie de imagine – McMoment – acum clientul a decis să alinieze toată comunicarea într-un singur loc, în cadrul echipei DDB. Despre impactul acestui nou cont asupra businessului agenției am discutat cu Roxana Memetea, Managing Partner la DDB România.
O provocare mult așteptată
Rolul DDB va fi de a dezvolta alături de client strategia de comunicare pe termen mediu și lung, precum și a campaniilor creative care să surprindă promisiunea brandului și leadership-ul său. Echipa agenției va oferi servicii de tip full service și va fi responsabilă de coordonarea tuturor partenerilor implicați în dezvoltarea proiectelor de marketing ale companiei. Brandul McDonald’s va avea o echipă dedicată în cadrul agenției, echipă ce va beneficia de dezvoltare permanentă și implicare atât la nivel local, cât și internațional în cadrul echipei DDB Worldwide. În SUA există atât o agenție dedicată acestui client cu competențe integrate full service, “We are Unlimited”, cât și o echipă globală (cu leadership și în Europa) care oferă sprijin permanent pe partea de know-how, dezvoltare și networking piețelor locale care gestionează McDonald’s.
Evoluăm permanent atât din punctul de vedere al cifrelor, cât mai ales ca echipă și produse pe care le livrăm. Cel mai important cred că este să menținem scânteia businessului.” – Roxana Memetea, Managing Partner, DDB România
DDB are deja o serie de campanii dezvoltate și implementate pentru McDonald’s: campania de imagine McMoment, câteva activări în restaurante cu diverse ocazii de consum, precum și recenta campanie “Marea Unire a Gusturilor” dedicată gusturilor locale în contextul Centenarului.
Câștigarea contului a fost determinată de mai mulți factori și competențe. Roxana Memetea consideră însă că, în cele din urmă, ce a contat cel mai mult au fost impresia făcută de echipă, în special de creativii seniori care au fost implicați în proiecte, precum și chimia dintre echipa agenției și client. De asemenea, sosirea noului director de creație, Ștefan Vasilachi, în echipă, a adus un plus de valoare produsului creativ al agenției.
Focus pe soluții
Pentru Roxana Memetea, anul acesta a mai adus o realizare, ea fiind unul dintre managerii care anul acesta au decis să se certifice ca Solution Focused Coach. De ce? Pentru că așa cum punctează psihoterapeutul Steve De Shazer, “a vorbi despre probleme creează probleme, a vorbi despre soluții creează soluții”. Roxana Memetea a urmat Pure Brief Coaching în cadrul Solution Surfers România, curs certificat de ICF și susținut de Petra Muller Demary. A învățat să își concentreze atenția, să descopere ce merge bine, să identifice semnele de progres în direcția dorită și să creeze rezultate de durată pe această cultură de cooperare. De asemenea, a învățat să pună anumite întrebări, să folosească anumite instrumente de coaching și să-i ajute pe cei cu care lucrează să găsească soluții eficiente și rapide plecând de la competențele și punctele lor forte. A învățat arta de a da feedback și de a fi un detectiv de resurse pentru interlocutorii săi.
Cu metodologia de coaching Solution Focused a intrat în contact într-un cadru aplicat în viața personală, care i-a oferit o experiență revelatoare. A fost impresionată de impactul pe care metoda îl are asupra oamenilor. De cele mai multe ori atunci când ne confruntăm cu o problemă avem tendința de a ne pierde în analiza acesteia și de a ne bloca. Prin intermediul acestei metode și mutarea focusului către identificarea soluțiilor, și-a dat seama că poate vedea și alte perspective.
Ca manager, știe că fiecare om este expert în găsirea propriilor soluții, iar acum, după finalizarea cursului de solution focused coaching a deprins și mijloacele prin care să îi ajute să le descopere singuri. Se străduiește, pe cât de mult posibil, să nu le dea rezolvări, ci să-i ghideze în găsirea propriilor răspunsuri și stabilirea unui plan care să îi ajute să ajungă la obiectivele dorite.
Foto: Vali Mirea
Doar una din șase (16%) dintre cele mai mari companii din lume este, în prezent, pe drumul corect pentru a…
Guvernul României a confirmat intenția sa de a achiziționa 32 de aeronave Lockheed Martin F-35 Lightning II de generația a…
Evenimentul emblematic al revistei Haute Culture, Gala The Culture of Luxury, în cadrul căreia sunt celebrate personalități și proiecte remarcabile,…
O recomandare care să-ți aducă înapoi 5% din valoarea cumpărăturilor la POS timp de o lună? Da, dar numai cu…
După expirarea perioadei inițiale a unui contract încheiat cu un furnizor de servicii de comunicații electronice, utilizatorii finali pot opta…
Peste 1300 de organizații neguvernamentale active din România au adresat astăzi o scrisoare deschisă partidelor politice, solicitându-le să își asume…