Stay Fit Gym este una dintre cele mai mari rețele de fitness din România, cu 33 de centre deschise în prezent în orașe precum București, Voluntari, Balotești, Galați, Timișoara, Craiova, Pitești, Rm. Vâlcea, Buzău și Piatra Neamț, Brăila, Cluj-Napoca. Rețeaua a luat naștere în 2012, iar până în 2015 a deschis primele trei centre.
Opt ani mai târziu, Stay Fit Gym, un brand 100% românesc, a reușit performanța de a deschide nu mai puțin de trei centre într-o singură zi (15 decembrie). Toate s-au deschis în București: Stay Fit Jiului, Stay Fit Dorobanți și Stay Fit Prosper. Despre evoluția rețelei de fitness, Biz a stat de vorbă cu Alexandru Lascăr, CEO Stay Fit Gym.
În 2012, când l-am cunoscut pe partenerul meu actual, Marius, el investise deja în prima sală de fitness, iar eu cercetam piața pentru a intra în această industrie. În acel moment ne-am împrietenit și am început să construim un plan de cum putem lucra împreună pentru a deschide alte câteva centre. Recunosc faptul că nu ne-am gândit la acel moment că vom ajunge o astfel de rețea, însă întotdeauna știam că vrem să mai deschidem încă un centru, și încă un centru. Timpul ne-a dus către ceea ce suntem acum, o rețea de fitness la nivel național, cu 30 de centre în toată România. Am făcut întotdeauna cu plăcere ceea ce am început și mereu ne-am ambiționat ca sala pe care am deschis-o să nu fie ultima.
Cea mai grea perioadă aș putea spune că a fost, cu siguranță, perioada pandemiei, atunci când ne-am trezit toți într-o situație pe care nu puteam s-o prevedem în niciun plan de business. Am fost închiși timp de 18 luni pe durata a 2 ani, perioadă în care a trebui să gestionăm chiriile spațiilor, să discutăm cu membrii, cu furnizorii, cu toate părțile implicate ca să ținem businessul pe linia de plutire. A fost cel mai mai mare obstacol pe care l-am avut până acum, lucru care ne-a făcut de multe ori să ne întrebăm dacă vom puteam continua sau nu. După primul lockdown, pe 14 iunie 2020, am deschis al 7-lea centru care era deja semnat înainte de pandemie, într-un complex de office în care eram singurii deschiși, toată lumea lucrând de acasă.
Fiind într-o continuă expansiune, în ultimii doi ani am încercat diferite spații. În principal, ne interesează să fie o zonă rezidențială cu mulți oameni în jur. De asemenea, căutăm ca, atunci când deschidem în spațiile comerciale să fie un spațiu cu vad, un spațiu care să ne pună repede pe traseu, pe harta oamenilor din acel oraș. E important să avem acces la un public tânăr pentru că majoritatea celor care practică fitness vin din marja de vârstă 16-40. E important ca în jurul nostru să fie potențiali clienți, iar pentru asta ne uităm la puncte strategice pentru locațiile noastre, căi de acces, să fie metroul, să fie tramvai, să fie parcare în fața clubului.
Încă de la început, ideea noastră a fost de value for money. Adică să oferim prețuri competitive pe care oamenii să și le permită. E foarte important să asigurăm medii de lucru moderne, medii de antrenament moderne cu echipamente moderne, dar, totodată, să fie la prețuri cât mai accesibile pentru oameni, iar practicarea sportului în sine să nu devină o greutate financiară pe umerii lor. Astfel, am dezvoltat o rețea de fitness value for money, fiecare abonament costă similar cu sălile poate deschise în urmă cu 10 ani, deși centrele noastre sunt noi și oferim oamenilor condiții la un nivel înalt.
Facem tot posibilul să avem același standard de calitate în toate locațiile, inclusiv modernizăm locațiile mai vechi cu echipamente noi. Am renovat aproape toate locațiile, am schimbat echipamentele, stăm mereu la curent cu ceea ce apare la nivel mondial și suntem printre primii care încercăm tot felul de rețete noi de antrenament și echipamente noi pe care mereu oamenii au surpriza să le găsească în centrele noastre.
Industria de fitness din România a avut o dublare în ultimii 5 ani, dar încă este destul de departe față de industria de fitness din restul Europei. Suntem la un grad de penetrare de sub 5% față de media europeană care e între 8% și 10%. În nordul Europei vorbim de o penetrare a pieței de +20%. Mizăm pe faptul că industria de fitness crește constant și va crește spre a ne apropia de restul Europei în următorii 5 ani. Stay Fit Gym, consider în momentul acesta că are cel mai important rol din piață, deoarece suntem cei care am reușit să deschidem centre de fitness în cele mai multe orașe. În multe orașe în care am deschis noi alte rețele nici nu luau în considerare să deschidă.
Noi ne-am asumat însă rolul de lider al industriei și prin urmare am decis că, deși în multe dintre aceste orașe nu era un public deja format, vom deschidem centre de fitness moderne, vom educa instructori, vom crea piața pentru a putea să adunăm membrii în jurul centrului.
De multe ori auzim sintagma că anumite orașe nu știu să consume fitness, dar am ajuns la concluzia că oamenii din acele orașe nu știu să consume fitness pentru că nu au. Prin urmare, ne-am asumat rolul de a deschide aceste centre, de a pune umărul la sănătatea românilor și a le oferi aceste centre în orașul lor la prețuri accesibile.
Totodată, ne-am asumat să formăm și generația tânără, avem clase speciale pentru copii, dar în centrele noastre toată lumea este binevenită, indiferent de vârstă.
În 2024 vom urma traseul pe care l-am avut în ultimii 2 ani, acela de a deschide centre de fitness în orașe noi. Stay Fit Gym va apărea și în alte orașe chiar dacă în momentul acesta avem deschise în cele mai multe orașe din România.
Câteva orașe în care vom deschide sunt Vaslui, Constanța, Ploiești, Iași și vom continua dezvoltarea și în orașele și zonele în care ne aflăm deja, precum Galați, Brăila, Pitești, dar vom continua să ne dezvoltăm și în București.
Intenționăm să mai deschidem încă 15 cluburi în 2024 și să trecem bariera de 40 de cluburi la nivel național și probabil ne vom îndrepta spre 43-44 de cluburi.
Continuăm accelerat misiunea noastră, aceea de a le oferi oamenilor cât mai multe spații de antrenament la standarde ridicate și cu prețuri competitive.
Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 381 (16 martie – 16 aprilie 2024). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.
Guvernul României a confirmat intenția sa de a achiziționa 32 de aeronave Lockheed Martin F-35 Lightning II de generația a…
Evenimentul emblematic al revistei Haute Culture, Gala The Culture of Luxury, în cadrul căreia sunt celebrate personalități și proiecte remarcabile,…
O recomandare care să-ți aducă înapoi 5% din valoarea cumpărăturilor la POS timp de o lună? Da, dar numai cu…
După expirarea perioadei inițiale a unui contract încheiat cu un furnizor de servicii de comunicații electronice, utilizatorii finali pot opta…
Peste 1300 de organizații neguvernamentale active din România au adresat astăzi o scrisoare deschisă partidelor politice, solicitându-le să își asume…
Carrefour România a finalizat remodelarea hipermarketului Pantelimon, din Șos. Vergului 20, din cadrul Centrului Comercial Esplanada, București, ca urmare a…