„De la RObinet”, prima inițiativă a Asociației „La NORD de cuvinte”
Reading Time: 2 minuteRareș Beșliu invită românii să se alăture mișcării „de la RObinet”, prima inițiativă a Asociației „La NORD de cuvinte”, ce încurajează sectorul HoReCa să pună la dispoziția clienților apă potabilă de la robinet, nu doar la cerere.
„Nu e o rușine să bei apă de la robinet, însă am trăit cu această gândire în ultimii 30 de ani. E greu să ne schimbăm mentalitatea și nu știm cum să cerem, însă dacă ni se oferă din proprie inițiativă, atunci se schimbă complet perspectiva. Acceptăm, gustăm, vedem că e bună și începem să integrăm acest obicei în viețile noastre.”, declară Rareș Beșliu.
Pentru a contribui la inițiativă, românii sunt invitați să nominalizeze restaurantele unde ar vrea să primească apă din partea casei, fără să fie nevoiți să ceară. Nominalizările se fac printr-un comentariu la postarea din Instagram: https://www.instagram.com/p/C8bbnZbMQYc/
Importanța apei potabile
Conform datelor Organizației Națiunilor Unite, până în 2050, jumătate din populația lumii ar putea fi afectată de penurii severe de apă. Mai mult, se anticipează că cererea globală de apă va crește semnificativ în următorii ani, în principal din cauza creșterii populației, a urbanizării și a industrializării accelerate.
Schimbările climatice vor afecta distribuția și disponibilitatea apei în întreaga lume, amplificând secetele, inundațiile și alte evenimente extreme care pot compromite accesul la apă potabilă. Acest lucru va crește tensiunile și conflictele în diferite regiuni ale lumii, unde accesul la apă potabilă va deveni o prioritate strategică.
În luna aprilie a acestui an, a intrat în vigoare Legea 96/2024, care vizează reglementarea accesului gratuit al clienților restaurantelor, cantinelor și serviciilor de catering la apă potabilă de la robinet, la cerere.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz