Brand Focus

De la Marea Neagră, direct în magazinele Carrefour: pește și fructe de mare pescuite de români, pentru români

Reading Time: 3 minute

Carrefour România este retailerul cu cea mai extinsă rețea locală și ultralocală din România, cu peste 1300 de producători în categoria produselor proaspete, dintre care aproximativ 700 sunt ultralocali.

Această realizare decurge din strategia globală a companiei, Act for Food, care include o varietate de programe prin care Carrefour își propune să conecteze mai strâns producătorii locali și clienții, cu beneficii pentru toate părțile implicate.

Circuitul prospețimii, de la raft la sursă, într-un parteneriat unic în România

În România, concretizarea viziunii Act for Food implică o colaborare pe termen lung cu numeroși furnizori locali de produse alimentare proaspete și ultraproaspete. Carrefour oferă o gamă largă de produse locale, inclusiv fructe, legume, pește și carne.

Unul dintre programele locale ale Carrefour este conceptul „Bunătăți de soi din România”, prin care Carrefour promovează produse cu un grad înalt de specificitate locală. Un exemplu unic în acest sens este parteneriatul cu Cooperativa Agricolă Țara Mea, care furnizează fructe de mare (midii și rapane) și pește pescuit din Marea Neagră, capturate în mediul natural, ceea ce le conferă un grad ridicat de calitate și prospețime.

Într-un video din seria informativă „De la Raft la Sursă”, lansată recent pe pagina sa de LinkedIn, Julien Munch, CEO Carrefour România, prezintă procesul prin care peștele și fructele de mare ajung într-o selecție de hipermarketuri Carrefour, la câteva ore după ce au fost capturate: „Secretul unui pește bun este prospețimea. Iar secretul peștelui proaspăt este gheața și livrarea rapidă de la captură la magazin. Suntem foarte mândri că tot ceea ce este capturat va fi la Carrefour în câteva ore. Este ceva unic. Suntem singurul retailer care are produse proaspete din Marea Neagră”,afirmă Julien Munch, care i-a însoțit în această vară pe pescariiCooperativei Agricole Țara Mea, partenerul Carrefour, într-o misiune de pescuit în largul Mării Negre.

În acest proiect, Carrefour colaborează cu o echipă de scafandri profesioniști, care culeg midiile și rapanele direct din mediul lor natural. Lunar, mii de kilograme de pește ajung pe mesele clienților Carrefour, cu garanția prospețimii. Peștele și fructele de mare sunt transportate în condiții speciale, la gheață, ajungând în magazinele Carrefour la câteva ore după ce au fost pescuite.

„Livrăm către Carrefour midii, rapane, stavrid, pisică de mare, calcan, lufăr, hamsii, tot ce am prins anul acesta la Marea Neagră am livrat către această rețea de magazine. Parteneriatul cu Carrefour l-am început în iunie 2022. Acest parteneriat a plecat de la o idee, de la o federație de pescari. Și am avut parte de un proces de ajutorare real din partea Carrefour. Am putut folosi din experiența echipei Carrefour pentru a transmite mai departe către pescari. Au lucrat practic două echipe.”

Florin Burculescu, Președintele Cooperativei Agricole Țara Mea

Carrefour România pune un accent puternic pe promovarea și sprijinirea producătorilor locali mici, medii și mari. În prezent, aproximativ 100 de furnizori români livrează către Carrefour carne origine România, dintre care peste 25 livrează pește și alți 40 livrează carne românească de porc, vită, oaie, pasăre și iepure. Pentru 2024, retailerul urmărește amplificarea parteneriatelor cu producătorii locali, încurajând dezvoltarea comunităților și crearea de noi locuri de muncă de către antreprenorii români.

Team

Recent Posts

Vom produce drone românești. Protocol semnat între ministere

Ministrul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului, Ştefan-Radu Oprea, şi cel al Cercetării, Inovării şi Digitalizării, Bogdan-Gruia Ivan, au semnat, marţi, un…

11 ore ago

Pi2 a fost aleasă agenția de comunicare pentru Freedom24 în România și Ungaria

Agenția independentă de comunicare Pi2, cu birouri și filiale în Europa Centrală și de Est, a fost selectată să gestioneze…

11 ore ago

Utilizatorii plătesc în medie 12 abonamente pentru serviciile online

În medie, utilizatorii plătesc 12 abonamente online, inclusiv Netflix, Spotify și YouTube Premium – cele mai populare servicii din întreaga…

17 ore ago

Ce cred angajații despre companii. Care sunt cele mai apreciate firme din 2024

JYSK, Phillip Morris, Deichmann, dm drogerie markt și Starbucks sunt cele mai apreciate companii de către propriii angajați, conform “Top…

17 ore ago

Cegeka: Companiile IT trebuie să schimbe mentalitatea și să atragă parteneriate strategice

Piața IT din România trece printr-o perioadă de transformare, iar modelul tradițional de outsourcing, bazat pe externalizarea resurselor umane, începe…

17 ore ago

Danone susține centrele E.G.A.L. care oferă mese calde pentru copiii din zone defavorizate

Danone România s-a alăturat susținerii centrelor de zi E.G.A.L. dezvoltate de Societatea Națională de Cruce Roșie, susținând continuarea activității din…

17 ore ago