Antreprenori Stiri Tech

De la idee la produs, in 5 pasi

10 nov. 2015 2 min

De la idee la produs, in 5 pasi

Reading Time: 2 minute

O idee de produs sau serviciu, timing-ul potrivit, capitalul, oamenii si managementul – acestea sunt elementele care fac dintr-o idee, un produs vandut in magazin, a declarat Andrei Pitis (foto), fondator si CTO al Vector Watch, la Ziua Inovatiei.

“Acestea sunt cele cinci ingrediente necesare si suficiente pentru a avea succes, dar trebuie sa le ai pe toate in acelasi timp”, a spus Pitis, adaugand ca timing-ul este foarte important, pentru ca poti sa ai o idee buna, capital sau oameni, dar cand timing-ul este nepotrivit este foarte usor sa dai gres.

In ceea ce priveste capitalul, reprezentantul Vector Watch spune acesta trebuie sa fie adecvat, adica „nici prea mult, nici prea putin”. Daca ai prea mult, il risipesti pe lucrui mai putin importante, iar daca ai prea putin nu o sa reusesti sa construiesti produsul, a explicat Andrei Pitis. Acesta a aratat ca foarte multi antreprenori si oameni inovatori sunt foarte speriati cand vine vorba de capital. Pentru ca ei insisi nu au suficient capital apare o bariera in a lua un partener sau un investitor, iar acestia ar veni cu un alt punct de vedere.

Divergente constructive

“Un investitor vine cu un punct de vedere diferit de al antreprenorului, dar este bine, pentru ca cineva in firma sa trebuie sa tinteasca profitul si acesta este investitorul, in timp ce fondatorul tinteste produsul”, a explicat fondatorul Vector Watch. Andrei Pitis considera ca o astfel de diferenta de opinii intre investitor si fondator creaza valoare daca este constructiva.

Un alt element esential in trasfomarea unei idei intr-o afacere este o echipa si atunci cand atragi oamenii intr-un start-up, acei oameni sunt si ei inovativi, astfel ca trebuie sa te astepti ca acesti oameni sa traga in directii diferite. Trebuie insa sa faci ca aceste directii diferite sa convearga, astfel ca divergenta de opinii sa fie constructiva, spune Pitis.

Pe langa echipa care construieste produsul este insa nevoie si de oameni care sa creeze o comunicare de brand si de oamenii de vanzari care sa puna produsul in piata, a adaugat fondatorul Vector Watch.

“Ca sa inovezi ai nevoie de curaj. Trebuie sa ai curajul sa faci ceva diferit”, a mai spus Andrei Pitis.

 

 

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: