Dacă alte businessuri sunt acum sub presiune, Telekom România își folosește din plin echipele de experți pentru a ajuta clienții să-și mute businessul în online, spune Ovidiu Ghiman, director executiv comercial segment business la Telekom România.
Care sunt problemele pentru companii în situația actuală cu angajații lucrând remote? Dar oportunitățile?
Traversăm o situaţie absolut specială, nu cred că vreunul dintre noi s-ar fi gândit vreodată că vom ajunge să lucrăm așa mulți de acasă. Este clar că toată lumea va fi nevoită să se adapteze din mers acestor schimbări: oamenii, afacerile, societatea ca un întreg. Toate planurile pe care firmele, indiferent de mărimea lor, și le-au stabilit pentru acest an vor fi impactate de contextul actual și evoluția acestuia. Firmele care vor reuși să ia decizii potrivite cât mai rapid vor reuși să diminueze efectele adverse. Oportunitățile care se întrevăd la acest moment sunt legate de faptul că echipele prioritizează calitățile de colaborare, de susținere și înțelegere. Sunt convins că multe companii vor traversa această perioadă dificilă și vor avea în final echipe mai închegate și mai încrezătoare că pot găsi soluții la multe situații care până acum păreau fără ieșire.
Cum poate ajuta Telekom digitalizarea completă a companiilor?
Suntem în permanență în contact cu clienții noștri și monitorizăm constant nevoile în perioada aceasta. 82% dintre cei cu care am discutat recunosc că nu sunt complet echipați pentru a susține activitatea de la distanță. În momentul de față, prioritare pentru aceștia sunt instrumentele cât mai rapide și ușoare pentru lucrul de acasă, pentru a facilita legătura atât cu angajații, cât și cu clienții. Împreună cu partenerii noștri ne‑am adaptat repede și am pus la dispoziție, atât angajaților, cât și clienților, soluții pentru lucrul de la distanță. Avem soluții pentru organizarea de audio și videoconferințe, dar și de organizare a call centerelor de la distanță. În această perioadă, siguranța datelor este o nevoie critică. Portofoliul nostru de soluții de securitate include soluții pentru toate modelele de business, de la cele basic până la cele mai avansate. Totodată, prin soluția NetSecurity, clienții noștri beneficiază by default de conectivitate securizată. La Telekom, avem capacitatea de a veni în întâmpinarea clienților noștri, adaptându-ne oferta de produse și servicii la noile nevoi ale acestora. Avem echipe de experți care pot ajuta clienții pentru a-și muta businessul în online. Suntem conștienţi de rolul nostru strategic și acţionăm cu responsabilitate sporită și prudenţă în toate situaţiile, pentru a ne păstra abilitatea de a oferi servicii atât societăţilor, cât și autorităţilor. Prin soluțiile oferite pentru munca de acasă nu ne protejăm doar pe noi și pe partenerii noștri, ci și familiile din care facem parte. În ciuda distanței fizice dintre noi, apropierea este posibilă. Pentru ca afacerile să meargă mai departe, avem nevoie de interacțiunea digitală, pe care o punem la dispoziția angajaților și clienților. Cu toții contribuim la bunul mers al societății și al afacerilor.
Ce măsuri ați luat pentru siguranța angajaților?
Printre beneficiile pe care Telekom Romania le oferă angajaților se află și programul Work from Home. Angajații a căror activitate și structură a echipei permit munca de acasă sunt deja înrolați în acest program și cunosc procedura pentru desfășurarea activității în bune condiții și în siguranță pentru clienți. În contextul actual, am optimizat procedurile de aplicare a muncii de acasă, astfel încât activitatea să poată continua în beneficiul clienților. Acționăm responsabil și adoptăm măsuri proactive pentru a ne proteja angajații, clienții și partenerii, asigurând în același timp furnizarea serviciilor de telecomunicații în parametri normali. Magazinele noastre care au rămas deschise sunt dezinfectate zilnic, în mod profesional, cu substanțe avizate. Angajații respectă reguli stricte de igienă și de dezinfecție și au echipamentul necesar pentru a se proteja și pentru a interacționa corespunzător cu clienții.
Cum ați adaptat interacțiunea cu clienții în noile condiții?
În ultima perioadă, principala noastră preocupare a fost aceea de a ne asigura că echipa și clienții sunt în siguranță. Obiectivul principal este sănătate înainte de toate. Am decis reducerea la minimum a interacţiunilor fizice cu alte persoane, inclusiv clienți, prin introducerea videoconferințelor. Acolo unde nu s-a putut, cei care vin la birou trebuie să respecte recomandările oficiale. Și toate acestea, în timp ce rămânem aproape de clienți. Am reușit în timp record să punem la punct întreg sistemul de lucru la distanță, atât pentru echipele care oferă suport intern și clienților noștri cât și pentru echipele de vânzări. Am mutat totul în digital. Call center-ul lucrează remote, la fel și diviziile Delivery, Sales și Marketing. Este perioada potrivită pentru a le reaminti clienților de toate instrumentele digitale pe care le pot folosi, astfel încât să simplificăm plata facturii prin activarea E‑BILL și MyAccount.
Ce schimbări ați făcut la nivel de strategie de business?
Este o perioadă dificilă, în care gestionăm un grad de incertitudine ridicat, dar rămânem fideli pilonilor principali pe care ne-am clădit planurile pe termen mediu. Avem o echipă care a demonstrat că poate lua cele mai bune decizii în situații de criză, așa că rămânem încrezători în forțele noastre. Ne‑am continuat activitatea fără oprire. Primul gând a fost să venim rapid în sprijinul educației, în condițiile în care aveam deja în portofoliu platforma perfectă pentru școala de acasă. Astfel, împreună cu partenerul nostru Adservio am construit un pachet gratuit ce include atât licențele, cât și conectivitate mobilă nelimitată, dar și promisiunea de a înrola școlile cat mai rapid în noul mediu 100% digital. Întreaga echipă B2B s-a adaptat rapid noului mod de lucru și a văzut oportunitatea de a lucra la distanță, fiind în același timp aproape de familie.
Am rămas permanent conectați cu clienții și luăm continuu feedbackul de la ei, înțelegând atât problemele, cât și oportunitățile de business: astfel, ascultăm clienții care au probleme de stabilitate financiară și avem soluții pentru ei, dar auzim și clienții care au nevoie de aplicații și digitalizare pentru a putea lucra de la distanță. Ulterior, am lansat pachetul “Continuitatea afacerii”, prin care le punem la dispoziție firmelor minute și internet 4G nelimitate, soluții de securitate și conferințe audio-video pentru colaborare la distanță. Știu că e plin de știri despre afaceri care se află sub presiune și angajați care nu știu ce se întâmplă mâine cu locul lor de muncă. Nu este cazul nostru. Dimpotrivă, suntem în situaţia absolut extraordinară în care ceea ce facem noi reprezintă în acest moment o activitate de importanţă strategică.
Care sunt prioritățile acum pentru divizia pe care o conduceți?
Pentru perioada următoare, obiectivul principal este să asigurăm funcționarea la parametri optimi a întregii rețele, având în același timp grijă de sănătatea noastră și a clienților. Rețelele noastre fixe și mobile asigură conexiunea critică cu familia, prietenii și partenerii de afaceri și livrează serviciile esențiale pentru întreg ecosistemul: de la spitale până la instituții de stat angrenate în gestionarea crizei și, bineînțeles, mediul de afaceri. Apoi, să lansăm servicii adaptate la nevoile curente ale companiilor și să rămânem permanent dinamici și flexibili.
Când prietenii se adună și vorbesc despre un anumit subiect, de multe ori descoperă că, la scurt timp după ce…
Începând de luni, 4 noiembrie, românii pot investi în titluri de stat TEZAUR cu maturități de 1,3 sau 5 ani,…
Libra Internet Bank oferă clienților business posibilitatea de a efectua schimburi multi-valutare în timp real, prin intermediul platformei Live FX,…
Genesis Property, unul dintre cei mai importanți proprietari de clădiri de birouri din România, a devenit în 2024 prima companie…
Săptămâna viitoare Bucureștiul va fi gazda celei de-a 4 a întâlniri de lucru din cadrul parteneriatului interregional al proiectului european…
Hesburger, cel mai mare lanț fast-food din Finlanda și un brand renumit în toată Europa, a deschis un nou restaurant,…