BizRemote by certSIGN Stiri

De ce se tem liderii din companii

1 sept. 2021 3 min

De ce se tem liderii din companii

Reading Time: 3 minute

Principalele temeri menționate de directorii generali pentru viitorul companiilor lor sunt incertitudinea unui nou val de infecții (51%), impactul financiar al acestuia (48%), impactul unei recesiuni economice globale (48%), riscuri de securitate cibernetică (31%) și capacitatea de a gestiona eficient modele hibride de la distanță și de lucru la birou (26%).

Mai mult de trei sferturi (78%) dintre directorii generali la nivel global se așteaptă ca organizațiile pe care le conduc să arate diferit în următorii trei ani ca urmare a pandemiei, anticipând schimbări în modul de lucru și dezvoltarea de noi modele de afaceri, susținute de investiții în digitalizare, arată raportul “Great expectations: Global executives respond to business disruption”, realizat de strategy&, departamentul de strategie globală din rețeaua PwC.

DinuBumbacea scaled

„Criza generată de pandemie i-a convins pe liderii de companii că șansele de creștere depind de transformarea modelelor de afaceri și a modalitățile de lucru, și nu doar de măsuri temporare, precum reducerea de costuri, restructurarea portofoliului sau soluții tehnice ad-hoc. Construirea unor noi modele de afaceri și adaptarea modelului de operare implică schimbări semnificative în structura de investiții și de cheltuieli, inclusiv reduceri de personal în unele industrii. Este evident că executivii mizează foarte mult pe digitalizare în acest procese și consideră că investițiile în tehnologie și securitate cibernetică au devenit cruciale”, a declarat Dinu Bumbăcea, Country Managing Partner PwC Romania.

În prezent, 23% dintre respondenți spun că organizațiile pe care le conduc se reconfigurează pentru creștere, în timp ce restul se concentrează încă pe regândirea și optimizarea modelului de operare (44%) și recuperare după criza sanitară (33%). Toate sectoarele vor suferi transformări, cele mai importante fiind așteptate în farma, asigurări și transporturi.

Transformarea, între investiții și reduceri de costuri

Investiții suplimentare în medie de 10-15% vor fi îndreptate în principal către digitalizare, securitate cibernetică și vânzări, pentru a stimula creșterea. Investițiile în digitalizare se vor concentra pe dezvoltarea de noi produse și servicii, capabilități IT și securitate cibernetică, precum și mediu, sănătate și siguranță. De altfel, ESG a ajuns o prioritate de afaceri pe agenda executivilor, domeniul fiind menționat de 17% dintre participanții la sondaj.

În general, companiile vor să diminueze costurile cu până la 11%, cele mai mari scăderi fiind preconizate pentru zona imobiliară, cercetare și dezvoltare, marketing și resurse umane. Astfel, 96% dintre companii iau în considerare tranziția forței de muncă într-un „birou al viitorului” pentru a permite noi modalități de lucru în timpul și după pandemie, care vor reduce amprenta imobiliară și implicit costurile.

În ceea ce privește personalul, 37% dintre directorii executivi estimează reduceri de personal în următoarele 12 luni, în special în sectorul industrial, în conformitate cu așteptările de scădere a veniturilor. Alți 37% dintre executivi spun că vor angaja personal nou.

Companiile prevăd creștere, dar se tem de efectele unui nou val de infecții

Principalele temeri menționate de directorii generali pentru viitorul companiilor lor sunt incertitudinea unui nou val de infecții (51%), impactul financiar al acestuia (48%), impactul unei recesiuni economice globale (48%), riscuri de securitate cibernetică (31%) și capacitatea de a gestiona eficient modele hibride de la distanță și de lucru la birou (26%).

În ciuda riscurilor, 72% dintre directori se așteaptă la venituri stabile sau în creștere în următoarele 12 luni, menționând că au atins deja cel mai redus prag și văd o cale de revenire. Creșteri sunt preconizate în retail, servicii medicale, asigurări și servicii financiare, dar și în industria auto.

La polul opus, previziunile directorilor din industria aerospațială, produse industriale și comerțul cu produse nealimentare sunt cele mai pesimiste, 38% dintre respondenții din aceste industrii așteptând venituri în scădere.

Foto: © Tomert | Dreamstime.com

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: