De ce preferă românii produse locale
Reading Time: 2 minuteRomânii continuă să rămână atașați de propria cultură sau de obiceiurile traditionale transmise de la o generație la alta. Astfel, pentru 85% dintre românii aflați în mediul urban, atât cultura, cât și tradițiile, sunt considerate ca fiind valori importante.
Totodată, 70% declară că se simt mai apropiați de mărcile care își adaptează produsele și se inspiră din tradițiile locale, potrivit unui studiu iSense Solutions.
Astfel, 84% dintre românii din mediul urban declară că preferă ca produsele proaspete pe care le achiziționează să fie românești. De asemenea, 70% dintre persoanele din mediul urban au această preferință în cazul alimentelor cu termen de valabilitate mare, cum sunt conservele, făina, etc, iar 55% în cazul cumpărării de mobilier.
Aproape jumătate (49%) dintre locuitorii din urban ar prefera, dacă au de ales, să cumpere dulciuri românești și 45% preferă încălțăminte produsă în România.
De ce se caută produse locale
Motivele pentru care românii din mediul urban preferă produsele locale sunt variate. Astfel, 64% sunt de părere că prin aceste achiziții contribuie la economia națională, datorită faptului că rămân mai mulți bani în țară, 48% se simt mai bine atunci când achiziționează produse locale, iar 45% consideră că aceste produse sunt mai de încredere. În plus, 74% dintre românii din urban sunt de părere că prin achiziția de produse locale încurajează micii producători.
Din studiu mai reiese ca românii asociază „producătorii locali” cu fermierii și agricultorii tradiționali din mediul rural. Mai mult, produsele lor sunt considerate ca având o calitate superioară în raport cu cele din import, deoarece potrivit participanților din comunitatea online, produsele locale sunt cultivate pe soluri româneși fertile, fără a se interveni în procesul lor de creștere cu substanțe chimice, care nu le oferă un gust mai bun ci doar un aspect mai plăcut și o durabilitate mai mare.
Gustul pe care îl au produsele locale este pentru români greu de egalat, fiind considerat mai bun și mai intens, un gust care îi întoarce în timp și le reamintește de gustul pe care îl aveau produsele din copilăria lor.
Metodologie
Datele prezentate sunt parte a unui studiu mixt, calitativ-cantitativ, realizat de către compania de cercetare de piață iSense Solutions. Cercetarea calitativă a fost realizată în decursul lunilor martie – iunie 2020, în comunitatea online iSense Modern Consumers, comunitate ce cuprinde 50 de persoane cu vârsta între 18 și 55 de ani, din mediul urban.
Cercetarea cantitativă a fost realizată pe un eșantion de 1007 persoane cu vârsta cuprinsă între 18 și 65 de ani, prin metodologia computer-assisted web interviews, în luna mai 2020 și este reprezentativă la nivel urban, cu un grad de eroare +-3%.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz