BizRemote by certSIGN

Dating în timp de pandemie. De ce folosesc românii aplicațiile de întâlniri online

Reading Time: 3 minute

Dacă majoritatea celor care folosesc aplicații de dating o fac din plictiseală, peste 20% dintre utilizatori le accesează ca să își facă prieteni care le împărtășesc interesele, sub 15% pentru a avea un partener de discuție și zece procente pentru a-și alina sigurătatea și anxietatea.

Peste 20% dintre români au folosit aplicații sau au navigat pe site-uri de dating în timpul perioadei de pandemie, după cum arată un studiu realizat de agenția de cercetare de piață Wisemetry Research. Trei procente dintre patricipații la studiu au utilizat astfel de aplicații de online dating pentru prima dată în perioada de lockdown. Interesant este că procentul celor care au folosit pentru prima dată aplicații de online dating în perioada stării de urgență este mai mare în rândul celor care erau deja într-o relație, dar nu locuiau împreună cu partenerul/a. Dintre aceștia, 5% și-au luat inima în dinți și au început să folosească servicii de online de matrimoniale în timpul perioadei de lockdown când, cel mai probabil, frecvența întâlnirilor cu partenerul/a era mai redusă.

O treime dintre cei care folosesc aplicațiile/ website-urile de matrimoniale o fac pentru a scăpa de plictiseală

Motivele invocate de respondenți pentru utilizarea aplicațiilor sau website-urilor de dating sunt:

  • Pentru a umple timpul/ din plictiseală – motiv selectat de 33% dintre respondenții care folosesc aplicațiile sau website-urile de matrimoniale
  • Pentru a-și face prieteni care le împărtășesc interesele – 23% dintre respondenți au invocat acest motiv, iar procentul este mai mare în rândul celor de peste 45 de ani
  • Pentru a avea un partener de discuție – 14%
  • Pentru a-și găsi un partener/ parteneră – 13%
  • Pentru a alina singurătate și anxietatea – împreună au fost selectate de 10% dintre respondenți
  • Pentru a flirta – doar 6% dintre cei care utilizează servicii de online dating.

Dating-ul online este abordat ușor diferit de femei și bărbați. Așteptarea femeilor este de a începe o relație de prietenie, iar după această etapă de cunoaștere și flirt soft iau în considerare o posibilă relație. Pe de altă parte, pentru bărbați stadiul de explorare pare a fi mai puțin important, ei spunând mai degrabă că folosesc aplicațiile de matrimoniale cu intenția explicită de a-și găsi o parteneră/ partener – 15% dintre bărbați au invocat acest motiv, comparativ cu 10% dintre femei. În plus, bărbații sunt mai atrași de ideea flirtului online – 9% dintre bărbați folosesc serviciile online de matrimoniale pentru a flirta, comparativ cu doar 3% dintre femei.

3 din 10 persoane care erau într-o relație în timpul perioadei stării de urgență (martie-mai 2020) spun că în această perioadă relația cu partenerul/a s-a îmbunătățit

Se pare că perioada de lockdown a avut totuși un efect mai degreabă pozitiv asupra relațiilor de cuplu.

  • Dintre respondenții care erau deja într-o relație în perioada martie-mai 2020, 16% spun că relația s-a îmbunătățit într-o oarecare măsură în aceste luni, iar 14% consideră că relația s-a îmbunătățit semnificativ
  • Peste jumătate dintre respondenți, 61%, spun că nu s-a schimbat nimic în relație
  • Doar 6% sunt de părere că în perioada stării de urgență relația cu partenerul/ a s-a răcit într-o oarecare măsură, iar 2% consideră că relația s-a răcit semnificativ.

Un aspect de menționat este că totuși, procentul celor care spun că relația cu partenerul/a s-a răcit în perioada de lockdown este mai mare în rândul cuplurilor care nu locuiesc împreuna – 15% dintre respondenții care se regăseau în această situație consideră că în timpul restricțiilor de mobilitate relația de cuplu s-a răcit, comparativ cu doar 6% dintre cei care locuiau cu partenerul/a.

Măsurile de distanțare socială par să fi ajutat mai degrabă cuplurile mai tinere – jumătate dintre respondenții care în perioada martie-mai 2020 erau de mai puțin de doi ani într-o relație spun că în timpul lunilor de lockdown relația cu partenerul/a s-a îmbunătățit.

Foto: © Tero VesalainenDreamstime.com

Ovidiu Neagoe

Recent Posts

„Fiecare copac, o schimbare”, primul proiect de împădurire al grupului DIGI

Grupul DIGI a demarat campania „Fiecare copac, o schimbare”, primul proiect de împădurire al companiei, derulat în colaborare cu Asociația…

3 ore ago

Jason Silva: Viitorul e cibernetic și psihedelic

Jason Silva este speaker, futurist, storyteller și realizator de film, dar cel mai cunoscut este pentru rolul de prezentator al…

4 ore ago

Românii și-ar cumpăra pompe de căldură dacă statul ar acorda subvenții

Mai mult de un sfert (27,51%) dintre respondenții unui sondaj realizat la solicitarea Ariston România plănuiesc să achiziționeze o pompă…

4 ore ago

Cifră de afaceri de 3,57 mld. $ pentru Rompetrol Rafinare în primele nouă luni din 2024

Rompetrol Rafinare, companie membră a Grupului KMG International (Rompetrol), a înregistrat, în primele 9 luni din 2024, o cifră de…

4 ore ago

Delgaz Grid primește 200 de milioane de euro de la BEI pentru modernizarea rețelei

Banca Europeană de Investiții (BEI) acordă un împrumut de 200 de milioane de euro distribuitorului român de energie Delgaz Grid…

4 ore ago

Magda Costache, Sezamo: Supermarketul online al viitorului

Cu o carieră de peste 19 ani în finance, Magda Costache este, din septembrie, noul CEO interimar Sezamo, supermarketul online…

4 ore ago