Analize

De ce a fost scos Fortnite de pe smartphone-urile cu iOS și Android

Reading Time: 2 minute

UPDATE – Google a anunțat, la rândul său, scoaterea Fortnite din Play Store pentru același motiv: faptul că Epic Games le recomandă jucătorilor să nu folosească sistemul de plată proprietar al Google pentru plățile din joc.

Epic Games a anunțat chiar un discount de 20% pentru toți jucătorii care cumpără direct de la Epic și a dat în judecată și Google pentru decizia luată.

Apple a scos joi, 13 august, din App Store popularul joc Fortnite, astfel că acesta nu mai poate fi accesat pe iPhone sau iPad, iar compania producătoare, Epic Games, a anunțat imediat că dă în judecată gigantul tech.

Cei care au jocul deja instalat, atât pe iPhone, cât și pe smartphone-urile cu Android, vor putea juca în continuare. Utilizatorii Android pot chiar să instaleze jocul direct de pe site-ul Epic Games și vor putea primi și update-uri, inclusiv cel cu noul sezon Fortnite așteptat în câteva săptămâni, însă cei cu iPhone sau iPad nu vor putea face acest lucru.

Potrivit Apple, decizia de a înlătura Fortnite din App Store a avut la bază încălcarea de către Epic Games a regulilor impuse de către magazinul de aplicații prin faptul că le prezenta jucătorilor o posibilitate de a cumpăra moneda virtuală din joc fără a folosi sistemele proprietare de plată ale Apple.

Acțiunea judiciară anunțată de Epic Games nu este o simplă reacție grăbită după decizia Apple, comentează CNN, în condițiile în care plângerea are nu mai puțin de 60 de pagini, iar unul dintre avocații publisherului de jocuri este Christine Varney, care a condus divizia anti-trust din cadrul Departamentului american al Justiției în timpul administrației Obama.

Mai mult, Epic Games a încărcat pe YouTube clipul de mai jos, care parodiază celebra reclamă „1984” a Apple, numai că de această dată în rolul negativ este chiar compania condusă de Tim Cook.

 

Conflictul juridic dintre cele două companii are loc în contextul în care Apple are tot mai multe probleme legate de restricțiile pe care le impune aplicațiilor din App Store, pentru a putea încasa 30% din orice venituri generate de acestea.

În iunie, Comisia Europeană a anunțat lansarea a două anchete, dintre care una vizează obligativitatea de a folosi în App Store sistemul Apple de achiziții în cadrul aplicațiilor și restricțiile privind informarea utilizatorilor de iPhone și iPad de existența unor opțiuni mai ieftine de achiziții în afara aplicațiilor. Unul dintre reclamanți în acest caz a fost Spotify.

Fortnite înregistra venituri de 2,75 milioane de dolari pe zi de pe dispozitivele iOS (iPhone și iPad). Cum Fortnite este gratuit, toate veniturile sunt generate de microtranzacțiile din cadrul jocului, adică exact cele aflate în centrul conflictului dintre Apple și Epic Games.

Comisionul de 30% solicitat de Apple pentru orice tranzacții realizate prin intermediul aplicațiilor din App Store a determinat jucători importanți precum Netflix și Spotify să renunțe la plățile realizate în cadrul aplicației pentru utilizatorii de iPhone sau iPad.

 

Gabriel Barliga

Recent Posts

În ultimii 15 ani, veniturile companiilor din România au crescut de 6,5 ori, ajungând la peste 2.600 mld. lei

Veniturile totale ale firmelor din România au crescut de 6,5 ori în ultimii 15 ani, de la 400 miliarde de…

43 de minute ago

Performanțe financiare solide și creștere a profitului pentru Life is Hard

LIFE IS HARD, prima companie românească de software listată la BVB, piața AeRo (simbol LIH), prezintă rezultatele financiare și operaționale…

56 de minute ago

Schneider Electric și Saint-Gobain inițiativă comună de automatizare în producția de sticlă

Schneider Electric și Saint-Gobain, lider în construcții ușoare și sustenabile, și-au unit forțele pentru a implementa primul sistem de automatizare…

o oră ago

Construcții responsabile pentru viitor, în viziunea Skanska

Cum arată azi construcțiile responsabile și cum vor arăta ele în viitor, Biz a căutat să afle de la Tamara…

o oră ago

Garanții bancare pentru sprijinirea companiilor românești

Garanti BBVA și Fondul European de Investiții (FEI) au semnat un acord strategic, prin care oferă garanții de minim 30…

2 ore ago

„Arta Ochilor” – O fuziune între tehnologie și artă, creată de MullenLowe România pentru Clareon PanOptix

Noua campanie Alcon pentru cristalinele Clareon PanOptix a transformat vederea în artă, în cadrul Congresului Național de Oftalmologie, printr-o activare…

2 ore ago